Endret syklus - vanskeligere å bli gravid?

Dipsy

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Sommerfuglene
Hei,

Jeg lurer på om flere av dere har fått endret syklus etter dere mistet? Og på hvilken måte? Noen som likevel har klart å bli gravid?

Jeg har hatt kraftigere blødninger, og mer smerter. Føler meg rett og slett skikkelig dårlig både rett før mens, og de første dagene. Har en del kortere sykluser også (i starten var de lengre). Er i gang med IVF, men er litt bekymret for at endring i syklus skal gjøre det vanskeligere å bli gravid. Nå er det 4 mnd siden jeg mistet, og skulle tro det begynte å 'gå seg litt til igjen', men føler meg langt unna normalen.
 
Hei,

Jeg lurer på om flere av dere har fått endret syklus etter dere mistet? Og på hvilken måte? Noen som likevel har klart å bli gravid?

Jeg har hatt kraftigere blødninger, og mer smerter. Føler meg rett og slett skikkelig dårlig både rett før mens, og de første dagene. Har en del kortere sykluser også (i starten var de lengre). Er i gang med IVF, men er litt bekymret for at endring i syklus skal gjøre det vanskeligere å bli gravid. Nå er det 4 mnd siden jeg mistet, og skulle tro det begynte å 'gå seg litt til igjen', men føler meg langt unna normalen.
Første vi mistet var jo i uke 18, så kanskje feil forum, men allerede fra da har jeg hadde kraftigere mens og mer smerter. Jeg slet aldri med menssmerter før, nå kan jeg få sånne som stopper meg opp fordi det gjør vondt, og jeg har egentlig ganske høy smerteterskel.

Så jeg har tenkt at det kanskje bare har noe med at jeg var gravid, ikke nødvendigvis det av vi mistet :sour:
 
Første vi mistet var jo i uke 18, så kanskje feil forum, men allerede fra da har jeg hadde kraftigere mens og mer smerter. Jeg slet aldri med menssmerter før, nå kan jeg få sånne som stopper meg opp fordi det gjør vondt, og jeg har egentlig ganske høy smerteterskel.

Så jeg har tenkt at det kanskje bare har noe med at jeg var gravid, ikke nødvendigvis det av vi mistet :sour:
Ja, det kan jo hende det er fordi du har vært gravid ja. Jeg kan derimot ikke huske at jeg fikk mer menssmerter etter jeg fødte for noen år siden. Det er jo sikkert veldig normalt at syklusen endrer seg, men jeg er jo mest bekymret for at det er noe som har endret seg slik at det blir vanskeligere å bli gravid. Tok en ultralydskanning nå CD 2, og det viste en slimhinne som var veldig tykk. Gyn spurte da om jeg hadde kraftige blødninger og mye smerter. Kanskje det er derfor? Jeg grubler sikkert altfor mye :oops:
 
Hei,

Jeg lurer på om flere av dere har fått endret syklus etter dere mistet? Og på hvilken måte? Noen som likevel har klart å bli gravid?

Jeg har hatt kraftigere blødninger, og mer smerter. Føler meg rett og slett skikkelig dårlig både rett før mens, og de første dagene. Har en del kortere sykluser også (i starten var de lengre). Er i gang med IVF, men er litt bekymret for at endring i syklus skal gjøre det vanskeligere å bli gravid. Nå er det 4 mnd siden jeg mistet, og skulle tro det begynte å 'gå seg litt til igjen', men føler meg langt unna normalen.

Jeg mistet i uke 10, og hadde lange sykluser. Har lest en del, og fikk inntrykk at det er dessverre vanlig å oppleve alt mulig rart etter aborten :confused: Sykluser stabiliserte seg etter noen mnd, men det tok 1 år før jeg ble gravid på nytt. Aner ikke hvorfor det tok så lang tid. Vi har vært på utredning begge to, og alt var perfekt...

De første månedene hadde jeg også ganske sterke menssmerter.
 
Jeg mistet i uke 10, og hadde lange sykluser. Har lest en del, og fikk inntrykk at det er dessverre vanlig å oppleve alt mulig rart etter aborten :confused: Sykluser stabiliserte seg etter noen mnd, men det tok 1 år før jeg ble gravid på nytt. Aner ikke hvorfor det tok så lang tid. Vi har vært på utredning begge to, og alt var perfekt...

De første månedene hadde jeg også ganske sterke menssmerter.
Ja, alt ser tilsynelatende fint ut her også, men noe må det jo være som gjør at syklusen blir annerledes! Håper det ikke trenger å ha noe å si for om egget fester seg eller ikke (igang med IVF nå) Godt å høre at det gikk for dere til slutt ❤️
 
Min syklus er endret, men på motsatt måte fra din. Første syklus etter MA i uke 11 var noen dager lenger enn vanlig, men de neste to var vanlig lengde. Det som var annerledes til meg var at de første to mens etter MA var meget beskjedne. Jeg blødde nesten ingenting. Den tredje mens var mer «normal» blødning for meg. Jeg merker veldig godt at ting ikke er som de skal enda i PP4.

Jeg kan i alle fall utelukke at jeg er en av de som er mer fertil etter en SA/MA!
 
Ingen lege men har hørt kroppen lettere kan bli gravid etter å ha vært gravid så tror det går fint. Og det er helt naturlig å gruble mye når ting ikke blir slik du håper. Regner med veien allerede har vært lang og humpede siden dere skal ha ivf og da er det naturlig å gruble og over analysere. Det er tøffe tak du står i men jeg har troen på dere lykkes og det å få en sprellende baby er bare fantastisk og overgår alle følelser og vonde ting i forkant. Kanskje ikke med en gang men etterhvert.

ps husk kroppen din har vært gravid og det er positivt selv om du har mistet
 
Ja, alt ser tilsynelatende fint ut her også, men noe må det jo være som gjør at syklusen blir annerledes! Håper det ikke trenger å ha noe å si for om egget fester seg eller ikke (igang med IVF nå) Godt å høre at det gikk for dere til slutt ❤️

Fertilitetslegen sa en gang til meg: "Det er noe som gjør at du ikke blir gravid, derfor sitter du her. Men vi vet ikke hva er problemet!". Det var trist å høre, men tror at jeg skjønte hva hun mener... Er selv en biolog, og vet hvor komplekse sånne greier er. Med IVF maksimiserer man sjansene uansett. Jeg sluttet å gruble så mye etter denne timen (men ikke helt... forferdelig å ikke ha kontroll over så viktige ting).
Håper at egget fester seg fint, og dere får en 2021 spire :Heartred
 
Jeg har vært gjennom to SA og en MA etterfulgt av utredning for habituell abort på under ett år. To mnd. etter MA fikk jeg første mens, og etter 4 mnd. var syklusen min stabil, men med kraftige el-smerter. Nå er det 8 mnd. siden MA, jeg går til akupunktør for el-smertene og vi har fortsatt ikke blitt gravide igjen.

Det er tøft etter å ha vært gjennom en slik psykisk påkjenning det er å ufrivillig miste, og vi tenkte det ikke kom til å ta lang tid siden vi klarte tre på under ett år. Jeg prøver å trøste meg selv med at dette er bra for kroppen fordi den får mulighet til å bygge seg opp solid og sterk igjen, men det er ikke alle dager det hjelper.

Vi er tøffe som står i dette mens vi forsøker å leve normale liv. Det kommer til å bli vår tur snart, og da kommer barnet til å bli ønsket ekstra varmt velkommen!
 
Ja, jeg begynte å spotte flere dager før mensen etter at jeg mista og det har aldri skjedd før. Jeg mistet i uke 11 i juli og har spottet helt frem til november, men har nå fått positiv test igjen. Håper det ordner seg for deg også snart
 
Syklusene ble nokså like etter sa, men de er litt ujevne, så mulig de egentlig har forandret seg.
 
Min syklus er endret, men på motsatt måte fra din. Første syklus etter MA i uke 11 var noen dager lenger enn vanlig, men de neste to var vanlig lengde. Det som var annerledes til meg var at de første to mens etter MA var meget beskjedne. Jeg blødde nesten ingenting. Den tredje mens var mer «normal» blødning for meg. Jeg merker veldig godt at ting ikke er som de skal enda i PP4.

Jeg kan i alle fall utelukke at jeg er en av de som er mer fertil etter en SA/MA!
Jeg har også hatt sparsomme blødninger etter sa i november. Typ 2-3 dager. Tviler på at det er gunstig ifb med prosjekt bli gravid.
 
Jeg har også hatt sparsomme blødninger etter sa i november. Typ 2-3 dager. Tviler på at det er gunstig ifb med prosjekt bli gravid.

Nå vet jeg ikke om det har en sammenheng, men i syklusen etter min mer normale blødning ble jeg gravid igjen. Håper spiren sitter for deg snart❤️
 
Nå vet jeg ikke om det har en sammenheng, men i slutten av min tredje syklus fikk jeg endelig en skikkelig mensblødning. Syklusen etter, altså pp4, ble jeg gravid igjen. Håper spiren sitter for deg snart❤️
Får håpe jeg går inn i samme bane etterhvert. Dette blir min 3 pp. Godt å høre at det gikk bra for deg:) Og fint å høre at det er andre med liknende erfaringer det har gått fint med. Har alltid blitt gravid lett tidligere. Så jeg har mjauet litt disse to pp som var .
 
Får håpe jeg går inn i samme bane etterhvert. Dette blir min 3 pp. Godt å høre at det gikk bra for deg:) Og fint å høre at det er andre med liknende erfaringer det har gått fint med. Har alltid blitt gravid lett tidligere. Så jeg har mjauet litt disse to pp som var .

Samme her. Jeg har blitt gravid tre ganger hvor de to første satt i pp1. Den siste av de to endte i en MA, men historikken ga meg forventning om å bli raskt gravid igjen. Pp4 er jo fortsatt ganske raskt, men jeg skulle helst blitt gravid med en gang etter MA i eget hode.
 
Jeg hadde en exu og ble operert i uke 6. så har vært motsatt syklus endring for jeg har alltid hatt litt lange uregelmessige sykluser og endel smerter, men etter det så har fire sykluser vært på akkurat 28 dager og ikke vondt i det hele tatt. Forrige måned var det igjen mer normalt med 34 dager og smerter, men ble ikke mer gravid da selvom det var mer normalt.
 
Hei,
Mine sykluser etter exu, ble kortet fra 30/31 dager, med EL CD16, til sykluser på 25/26 dager med EL CD15. Altså fikk jeg kortere lutealfase. Blødningen ble mer sparsom, smerter/ubehage uendret/like plagsomt.
Ble allikevel gravid igjen, etter fire sykluser.
 
Nå vet jeg ikke om det har en sammenheng, men i syklusen etter min mer normale blødning ble jeg gravid igjen. Håper spiren sitter for deg snart❤️

Håper det samme skjer med meg også.. Føler din situasjon ligner mye på min. Blitt gravid i pp1 begge graviditeter. Har hatt to svææært sparsomme TR etter MA 30 oktober. Nå er jeg på CD 3 med TR nr 3 etter aborten og den er endelig som vanlig, altså i mengde. Krysser fingrene for at det er et godt tegn.

Så håper jeg alt går bra med deg Eskimo<3
 
Håper det samme skjer med meg også.. Føler din situasjon ligner mye på min. Blitt gravid i pp1 begge graviditeter. Har hatt to svææært sparsomme TR etter MA 30 oktober. Nå er jeg på CD 3 med TR nr 3 etter aborten og den er endelig som vanlig, altså i mengde. Krysser fingrene for at det er et godt tegn.

Så håper jeg alt går bra med deg Eskimo<3

Huff, skulle selvfølgelig ønske du var gravid - men hvis det minner noe om mitt forløp så er du forhåpentligvis gravid snart! Jeg er 11 uker nå, har vært på ultralyd og sett liv. Jeg har troen på at denne spiren sitter løpet ut. Lykke til❤️
 
Back
Topp