Endret smakssans

Iceicebaby

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Er det flere her som har endret smakssans? Jeg spiste sushi i dag og synes soyaen var veldig søt, så jeg måtte salte og salte for at det skulle være spiselig. I går hadde jeg melk på frokostblanding som smakte så annerledes at jeg spyttet det rett ut igjen, selv om melken både så og luktet fint.

Ja, jeg synes kaffe og gulost smaker annerledes, og langt fra like godt som normalt..Jeg ønsket å kaste gulosten i går fordi den smakte ekkelt, men mannen og sønnen var begge enige om at det var meg det var noe galt med, og ikke gulosten:):yuck:

Jeg syns det meste lukter mye og smaker veldig lite, og har dårlig smak i munnen nesten hele tiden. Kjøpte noen sukkerfrie drops i dag, det hjelper litt på den dårlige smaken og kvalmen.

Smaksløkene mine er visst på bærtur har jeg hørt rykte om..kremt...

Jeg prøvde meg med vinaigrette på salat, og det ble helt feil. Den smakte rett og slett giftig. Mannen sa at den smakte helt fint, nøyaktig som før, så det er nok mine smakssanser som er ute og sykler :rolleyes:

Jeg syns sunn mat smaker mye bedre. Alltid likt, men smaker enda bedre nå. Blir uvell av pasta, pastasaus, feit mat. Sjokolade og boller smaker ikke så godt lenger. Ekstremt tørst hele tiden... Min elskede kaffe frister ikke :eek:

Har ikke opplevd det enda. Men sist jeg var gravid fikk jeg helt avsmak for aspartan.
Så siden den gang har jeg aldri kunnet drikke fun saft :wideyed:

Jeg vil ikke lenger ha kaffe og det eeeeelsker jeg! o_O Og masse annet som verken smaker eller lukter godt lenger. I motsetning til en ovenfor er gulost nesten det eneste jeg tør å spise på brødskive / knekkebrød, for det lukter særdeles lite :joyful:

Jeg har veldig lyst på diverse ting og sett for meg at det smaker himmelsk fordi det har det gjort før, blir sååå skuffa for smaker ikke like godt :laughing001

Kjøpte disse 4 pakkene med Cookies på butikken, elsket disse før. Ble så skuffa i går, smakte så tamt:laughing001

Sist gang endret ikke smakssans seg noe, men nå synes jeg plutselig noen ting smaker KUN salt?!:hilarious:

Skulle spise jordbær og blåbær i går, det smakte... syre?! :hilarious: I følge ungen og samboer var det ikke noe i veien med de.
Ellers smaker all mat dårligere enn før, så kjedelig! :hungover:

Jeg har fått så utrolig sug etter proteiner. Jeg er ikke så glad i kjøtt og ikke så flink å spise nok proteiner til vanlig. Men nå får jeg kjempesug etter det. Type at jeg spiser en boks med reker i lake (:eek:),eller plutselig steker flere egg og en hel pakke skinkepålegg for å spise på en skive:wtf

Back
Topp