Endret hårkvalitet pga. graviditet/amming eller alder?

BK92

Forelsket i forumet
Mitt andre barn er nå snart 1.5 år. For 3-4 uker siden ble plutselig store deler av håret mitt så hardt/stivt og knudrete/lett bølgete, og mange hårstrå er kullsorte de innerste 10 cm ca. Håret ble selvsagt ikke plutselig slik, det er vel bare pga. vekstfasen at det plutselig ble merkbart. Det er ikke sånn flekkvist, tror jeg, men likevel noterbart mest på toppen av bakhodet.

Trodde først det var for-stadiet til grå hår men det er det visst ikke :) Lurer fælt på om det kan være pga. hormonforandringer eller lignende i graviditet/ammeperioden? Noen som har opplevd lignende?
 
Håret jeg mistet i ammeperioden vokser også ut sånn. Tykkere, mer knudrete hårstrå som virker mye mørkere. Men det er bare håret som er nederst/vokser ut av nakken som er slik hos meg. Klipper tuppene på det knudrete håret ofte, virker som at det fliser seg lettere. Usikker på hvorfor det er blitt slik
 
Temmelig overbevist om at det skjer forandringer, ja! Har ei på strax 2 og håret er fortsatt frøsete og ekkelt. Forandret seg ut i graviditeten, ble verre under ammingen med alt av småhår, og er fortsatt helt krise :nailbiting:
 
Hadde langt, tykt bølgete og glatt hår før jeg ble gravid. Nå er det tørt, småhår og krusete krøller som spretter opp overalt, ser helt vill ut på håret. Absolutt overbevist om at det er svangerskaps og amming som er "synderen":arghh:
 
Det tar på å produsere mennesker :bag: Kjenner jeg gruer meg litt til etter fødsel igjen der….
 
Back
Topp