Endrer livsstil :) Noen andre?

LuckyMom

Venn av forumet
Nå har jeg endelig laget meg en ukeplan for det nye kostholdet til meg og nurket, hihi, ganske stolt over hvor god oversikt og kontroll jeg plutselig fikk ved hjelp av denne. Den viser hva jeg trenger av daglige næringsstoffer, så har jeg skrevet opp matvarer som tilsvarer disse og fordelt dem utover dagene ;)
Jada, jeg vet jeg er en kontrollfreak, hehe :P Men det hjelper meg iallfall...

Anbefaler dere andre jenter om å gjøre det samme, det er faktisk effektivt og gjør det lettere å fylle de daglige behovene for de bestemte næringsstoffene!! :D

Jeg har aldri hatt noen sunn livsstil tidligere, men nå vil jeg ordne opp i det! Jeg merker at motivasjonen ble mye større nå når jeg venter min første og største skatt, så jeg benytter meg av sjansen <3 Og klarer noen å endre kostholdsvanene sine under et svangerskap er det større sjans for å holde det videre i livet også, det leste jeg et sted...

I tillegg gjør jeg mitt beste for å være i fysisk aktivitet ca 45 min daglig, enten i form av spasertur eller på trimsykkel. Det føles sååå bra og renser min samvittighet overfor lille gull! :)) Det er ekstra viktig for meg som er overvektig og mer utsatt for sv.skapsdiabetes og forgiftning. Håper alt går helt fint fremover uansett da, jeg kan aldri klare å følge planen helt perfekt, men gjør jeg mitt beste er det bra nok..... :) *spent*

Er det flere av dere som er kontrollfreak som meg? Noen som gjør noe lignende for å holde seg sunnere i svangerskapet? Eller?

Nei jeg blir ikke å lage en kostholdsplan fra dag til dag. Det har jeg rett og slett ikke tid til, og er ikke kontrollfreak på noe som helst måte. Jeg forandret livstil ifjor sommer og har gått ned 40 kg siden... Jeg har lært meg å spise variert og sunt og får vitamin injeksjon hos legen ukentlig nå fremover :) Og av trim har jeg ikke mulighet til å få inn mer, jeg går minst 2-3 timer med hundene hver dag, rir 5-6 dager i uken, har hundetrening 3 kvelder i uken og går på zumba to kvelder i uken + løpe rundt etter en 1 åring.    Mer aktiv kan jeg ikke bli :P Skulle gjerne fått svømt litt for leddene sin del, men man klarer ikke alt... :) 

Jeg har kommet meg med d å holde me TOTALT unna snop i uke dagene. Spiser skikkelig sunt til frokost, (salat eller div,egg). Lunsj blir ofte knekkebrød med kalkun/kylling. Og middag spiser jeg som vanlig,. Litt mindre porsjon om det ikke er av det veldig sunne slaget. Så håper jeg at jeg klarer holde det sånn.

Jøsses!! Du har da ingen problemer (veldig travelt men), du er jo en kløpper, skulle ønske jeg kunne leve den livsstilen, hehe. Åsså 40 kilo, det er skikkelig imponerende det! Må bare si det, selv om du vet det så godt selv ;)

Beundringsverdig.....
Go girl !! :D

Fly skrev:
Nei jeg blir ikke å lage en kostholdsplan fra dag til dag. Det har jeg rett og slett ikke tid til, og er ikke kontrollfreak på noe som helst måte. Jeg forandret livstil ifjor sommer og har gått ned 40 kg siden... Jeg har lært meg å spise variert og sunt og får vitamin injeksjon hos legen ukentlig nå fremover :) Og av trim har jeg ikke mulighet til å få inn mer, jeg går minst 2-3 timer med hundene hver dag, rir 5-6 dager i uken, har hundetrening 3 kvelder i uken og går på zumba to kvelder i uken + løpe rundt etter en 1 åring.    Mer aktiv kan jeg ikke bli :P Skulle gjerne fått svømt litt for leddene sin del, men man klarer ikke alt... :) 

Imponerende! 

Miramarmora skrev:
Jeg har kommet meg med d å holde me TOTALT unna snop i uke dagene. Spiser skikkelig sunt til frokost, (salat eller div,egg). Lunsj blir ofte knekkebrød med kalkun/kylling. Og middag spiser jeg som vanlig,. Litt mindre porsjon om det ikke er av det veldig sunne slaget. Så håper jeg at jeg klarer holde det sånn.

Det er veldig bra det også! ;) Flink rett og slett! Jeg klarer IKKE å holde meg borte fra snop i ukene alltid, men jeg kjemper med saken.... *ler*

Jeg prøver desperat å legge på meg ekstra pga. jeg er undervektig :( Det er ikke gøy det heller. Prøver å spise regelmessig og variert. Men det er lite som frister. 

Har ingen plan jeg heller. Men jeg burde kanskje hatt det, for jeg er undervektig, og vet at jeg ikke får i meg nok av det jeg og babyen trenger fremover. 
Målet må være å spise mer, og regelmessig. :)

Itj for å skryt,men æ har bestandig hatt en sunn livstil, me sunn mat å daglig fysisk aktivitet, så æ har bare gjort som æ ailltid har gjort

Tuppeline skrev:
Itj for å skryt,men æ har bestandig hatt en sunn livstil, me sunn mat å daglig fysisk aktivitet, så æ har bare gjort som æ ailltid har gjort

Sign :)
Men jeg er veldig allergisk, så jeg spiser veldig lite frukt og under pollen sesongen blir det enda mindre enn ellers.

Neta88 skrev:
Jøsses!! Du har da ingen problemer (veldig travelt men), du er jo en kløpper, skulle ønske jeg kunne leve den livsstilen, hehe. Åsså 40 kilo, det er skikkelig imponerende det! Må bare si det, selv om du vet det så godt selv ;)

Beundringsverdig.....
Go girl !! :D

Ja, jeg er veeeldig glad i å ha det travelt- Liker ikke å kjede meg hehe... 40 kg var egentlig "lett" når jeg først bestemte meg og kom igang :) Var motivasjon nok å se et bilde av meg selv :P  

*ønskergullnr2* skrev:
Imponerende! 

Tusen takk :)

Hvordan har du laget den? Finnes det en oversikt noe sted? Lyst til å dele? Jeg spiser altfor mye snop, skulle gjerne levd sunnere! Er veldig tynn, så motivasjonen til å gjøre noe er liksom ikke til stede, men nå må jeg jo tenke på den lille spiren!!!!

Synes det er kjempebra at du tar tak i livsstilen din:) Både du og spiren fortjener å ha det best mulig!
Jeg tok et oppgjør med livsstilen min for 5 år siden- kutta røyk, ble bevisst hva jeg spiste og begynnte å trene:) plopp - 20kg!
Livet har vært herlig etter dette! Har så mye mer overskudd,bedre helse og føler meg myyye mer vel! Lettere å være aktiv med barn også når en faktisk gidder å røre seg:)
Ønsker deg lykke til og stå på! En sprekk i planen er heller ingen krise- bare fortsett planen din og ikke utsett til i morgen:)

Nyttårsspire skrev:
Hvordan har du laget den? Finnes det en oversikt noe sted? Lyst til å dele? Jeg spiser altfor mye snop, skulle gjerne levd sunnere! Er veldig tynn, så motivasjonen til å gjøre noe er liksom ikke til stede, men nå må jeg jo tenke på den lille spiren!!!!

Diett.no er fin :)

Jeg har og et forholdsvis sunt kosthold sånn til vanlig, men nå skal jeg ikke spise snop i ukedagene også skal jeg passe på å få i meg mer frukt og grønt =) Jeg skal og bli flink til å bevege meg masse og gå masse turer med hunden vår, hver morgen når jeg har levert i bhg skal jeg ut i skogen med han =)

Fly skrev:

Nyttårsspire skrev:

Diett.no er fin :)

. Takk;)

Nyttårsspire skrev:

Du har sikkert allerede funnet svaret på diett.no. Men jeg kan gjerne prøve å dele min egen personlige måltids-liste med deg, bare så du får se hvordan jeg har gjort det. Hvis du skulle lagd en måtte jo det vært personlig det også, slik som passer til deg og det du liker ;)

Aner du hvordan jeg deler et dokument fra et word-program? :)

Amnion skrev:
Synes det er kjempebra at du tar tak i livsstilen din:) Både du og spiren fortjener å ha det best mulig!
Jeg tok et oppgjør med livsstilen min for 5 år siden- kutta røyk, ble bevisst hva jeg spiste og begynnte å trene:) plopp - 20kg!
Livet har vært herlig etter dette! Har så mye mer overskudd,bedre helse og føler meg myyye mer vel! Lettere å være aktiv med barn også når en faktisk gidder å røre seg:)
Ønsker deg lykke til og stå på! En sprekk i planen er heller ingen krise- bare fortsett planen din og ikke utsett til i morgen:)

Tusen takk!!! Godt å høre litt støtte og ros når jeg kjemper med en bedre plan, hehe :) Skulle ønske jeg også fikk til å miste 20 kilo bare sånn *knips* ;) Det høres så aldeles herlig ut altså!!
Men jeg skal nok få det til, vil ikke gi meg nå. Mister jeg grepet vil jeg alltid plukke det opp igjen snarest mulig. :))

Jeg har også laget liste ;) eller mer en tabell der jeg kan skrive inn hva jeg har spist da er det lettere å holde oversikt over alt som jeg ikke burde ha spist

Jeg har en veldig sunn livsstil i matveien men forrige gang jeg gikk gravid ble jeg skikkelig sukkeravhengig og det har jeg fortsatt ikke klart å legge i fra meg. Så min store livstilsendring er å kutte ut snopet

Ønsker deg lykke til! Å endre livstil mens man er gravid er superlurt, blir mye enklere da for man har en fantastisk grunn

Det var også en lur måte å gjøre det på!

Jepp! Det er så sant at vi i svangerskapet har en fantastisk grunn til å endre livsstil!Å være sukkervahengig er ikke noe gøy, sliter enormt med det selv, men jeg skal en dag få vist ordentlig hvem som er sjefen over min kropp :P basta!

Back
Topp