Endre grunn for gyn-time?

FruBerg

Forelsket i forumet
Beklager om dette oppfattes som et dumt spørsmål :rolleyes:

I september sendte fastlegen min en henvisning til gynekolog for utredning i forhold til pcos. Nå har jeg jo altså da klart å bli gravid i mellomtiden, noe som vi selvsagt er kjempeglade for! :D
Men så lurer jeg, da.
Er det innafor å ringe inn til gyn-kontoret når det nærmer seg timen og spørre om vi kan gjøre om timen til en tidlig ultralyd, bare for å se om det er liv?
Eller tror dere at de vil se på det som "bortkastet tid", ettersom det i utgangspunktet skulle være utredning?

Og joda- jeg er klar over at det beste svaret får jeg når jeg ringer inn dit. Men det vil jeg helst vente litt med, og det kan jo tenkes at noen har vært borti en lignende situasjon? :)

Vet en venninne av meg med pcos fikk endret en time på sykehuset til tul.

Jeg skulle selv til gynekolog pga pcos, men ble gravid før jeg fikk time :p

Har man pcos så får man som oftest en tidlig ultralyd, så vil tro du kan få beholde timen :)

Jeg mener det er riktig å avbestille timen, men du kan jo avvente litt og se i forhold til hvor langt du er på vei sånn med tanke på dersom du skulle være uheldig å miste. Jeg var i samme situasjon, hadde fått time til utredning og jeg følte det var helt feil av meg å ta den timen når jeg nå var gravid, tenk på folk som står i kø for time som virkelig trenger det. Snakket også med legen min og hun mente også jeg burde ringe å avlyse :-)

Det er sikkert greit å ringe :) tror de med pcos får ekstra oppfølging, så da skal du forhåpentligvis få tilbud om tul uansett :)

Jeg hadde ikke avbestilt timen. Jeg hadde enten møtt opp uten å ha sagt noe på forhånd, eller sagt ifra noen dager før. Man kan vell se om en har pcos selvom man er gravid?

Vet en venninne av meg med pcos fikk endret en time på sykehuset til tul.

Jeg skulle selv til gynekolog pga pcos, men ble gravid før jeg fikk time :p

Har man pcos så får man som oftest en tidlig ultralyd, så vil tro du kan få beholde timen :)

Det er sikkert greit å ringe :) tror de med pcos får ekstra oppfølging, så da skal du forhåpentligvis få tilbud om tul uansett :)
Jeg hadde ikke avbestilt timen. Jeg hadde enten møtt opp uten å ha sagt noe på forhånd, eller sagt ifra noen dager før. Man kan vell se om en har pcos selvom man er gravid?

Ja, det er litt i forhold til det jeg også tenker. At om det er sånn at jeg har pcos, så er det vel uansett greit å få en tidlig ultralyd. Nå er det jo fortsatt noen uker til, og mye kan jo skje i mellomtiden.
Det skulle jo uansett blitt brukt innvendig ul på denne timen for å "telle cyster" og se på størrelsen på eggstokkene.
Jeg tror jeg ringer til fastlegen, jeg. Hører hva han sier om det!

Jeg mener det er riktig å avbestille timen, men du kan jo avvente litt og se i forhold til hvor langt du er på vei sånn med tanke på dersom du skulle være uheldig å miste. Jeg var i samme situasjon, hadde fått time til utredning og jeg følte det var helt feil av meg å ta den timen når jeg nå var gravid, tenk på folk som står i kø for time som virkelig trenger det. Snakket også med legen min og hun mente også jeg burde ringe å avlyse :)

Ja, det er jo her dilemmaet faktisk tar seg opp! Om alt skulle vise seg å gå bra, vil jeg nok kanskje føle litt på det at jeg har tatt "plassen" til noen andre som sitter og venter.
På den annen side- timen faller på den dagen jeg er 9+0. Altså er de siste tre ukene før timen ganske.. kritiske.
Hadde jo vært utrolig kjedelig å miste og i tillegg måtte vente 3 nye måneder på ny gyn.time :/
Jeg kommer nok til å ringe til fastlegen min først. Høre hva han mener!

Back
Topp