Endomitriose 2 dager forsinket mens, negativ test

F

Forsiktigoptimist

Guest
Hei! Helt ny her så aner ikke om jeg er på rett sted men prøver meg alikevel
default_smile.png


har endomitriose som ble påvist da jeg var 19, fyller snart 25. Nå har jeg og samboer bestemt oss for å prøve å få barn, før den siste eggstokken takker for seg. Sluttet på p-piller i august og hadde syklus lengde på 31 dager, har siden da hatt syklus lengde på 29 dager i månedene etter. Eggstokk på høyre side ble fjernet for 1,5 år siden, hadde en "tvillingcyste" som satt inni eggstokk og eggleder så den var ikke til å redde.

nå henger eggstokk nr. 2 fast på baksiden av livmora, og det er en mulighet for at den også er tett grunnet en kraftig infeksjon jeg hadde da jeg var 16. Ble operert og fikk skylt ut infeksjon, men har ingen anelse om det er arrvev eller ikke på venstre side, men den har god blodtilførsel. Det var den gang heldigvis værst på høyre eggleder, og den er nå uansett borte.

jeg er nå på syklus dag 31, ingen mens men veldig mye stikking nede til venstre i magen.Tok test nå i dag, ikke morgenurin. Test var negativ.

ellers ikke merket noen andre symptomer, verken gravid, eller menslignende. Er det mulig jeg kan være gravid alikevel?

samboer har 1 barn fra før og vi har søkt om ivf og han tester ok. Så her er det bare jeg som er problematisk. Måtte utsette ivf grunnet en stor baksmell på nyåret med defekt bil.

lurer på om det er flere som er i samme situasjon både med endo og evt. Negativ test?

synes alle blir gravide rundt meg, mens jeg sitter her å depper med eggstokken på snei..
 
Hei! Helt ny her så aner ikke om jeg er på rett sted men prøver meg alikevel
default_smile.png


har endomitriose som ble påvist da jeg var 19, fyller snart 25. Nå har jeg og samboer bestemt oss for å prøve å få barn, før den siste eggstokken takker for seg. Sluttet på p-piller i august og hadde syklus lengde på 31 dager, har siden da hatt syklus lengde på 29 dager i månedene etter. Eggstokk på høyre side ble fjernet for 1,5 år siden, hadde en "tvillingcyste" som satt inni eggstokk og eggleder så den var ikke til å redde.

nå henger eggstokk nr. 2 fast på baksiden av livmora, og det er en mulighet for at den også er tett grunnet en kraftig infeksjon jeg hadde da jeg var 16. Ble operert og fikk skylt ut infeksjon, men har ingen anelse om det er arrvev eller ikke på venstre side, men den har god blodtilførsel. Det var den gang heldigvis værst på høyre eggleder, og den er nå uansett borte.

jeg er nå på syklus dag 31, ingen mens men veldig mye stikking nede til venstre i magen.Tok test nå i dag, ikke morgenurin. Test var negativ.

ellers ikke merket noen andre symptomer, verken gravid, eller menslignende. Er det mulig jeg kan være gravid alikevel?

samboer har 1 barn fra før og vi har søkt om ivf og han tester ok. Så her er det bare jeg som er problematisk. Måtte utsette ivf grunnet en stor baksmell på nyåret med defekt bil.

lurer på om det er flere som er i samme situasjon både med endo og evt. Negativ test?

synes alle blir gravide rundt meg, mens jeg sitter her å depper med eggstokken på snei..


Jeg tror potensielt at du kan være forsinket. Det skjer jo innimellom. Graviditetstestene pleier å være veldig sikre. Er veldig lei meg for hvis jeg knuser håpet ditt nå.

Jeg var 7 dager forsinket forrige måned og testet negativt, tror jeg aldri har vært så forsinket før.. men i etterkant innså jeg at jeg hadde vært mye syk i høst: 4 forkjølelser, 1 influensa, 3 omgangssykerunder og jaggu en forkjølelse til på tampen av året. Dette fra oktober til romjula..var borte fra jobb i snitt en dag i uka.. Første året i bhg for vårt barn. Vi voksne i huset trodde vi skulle være skånet for all sykdom, men gutten vår har hatt en diaré og 3 forkjølelser... det er vi voksne som har hangla...


Uansett.. jeg hadde selv endometriose på eggstokkene. Jeg mistet nesten den ene, den hadde redusert funksjon. Jeg hadde endocyster i begge eggstokkene.(der egga er) Hos oss ble det en lang vei.. med mange slag i ansiktet. 8 runder med ivf som var negative.

Om jeg var deg og du skal i gang med ivf ville jeg vært obs hva kvaliteten på eggene dine i forsøkene er. Jeg kunne få ut masse egg, men ikke noe av strålende bra kvalitet.

Jeg ønsker egentlig at du skal slippe alt styret jeg var igjennom for å kunne få barn. Men uansett er det mulig å få til uansett hvor mørkt det innimellom kan se ut.:)
 
Hei! Helt ny her så aner ikke om jeg er på rett sted men prøver meg alikevel
default_smile.png


har endomitriose som ble påvist da jeg var 19, fyller snart 25. Nå har jeg og samboer bestemt oss for å prøve å få barn, før den siste eggstokken takker for seg. Sluttet på p-piller i august og hadde syklus lengde på 31 dager, har siden da hatt syklus lengde på 29 dager i månedene etter. Eggstokk på høyre side ble fjernet for 1,5 år siden, hadde en "tvillingcyste" som satt inni eggstokk og eggleder så den var ikke til å redde.

nå henger eggstokk nr. 2 fast på baksiden av livmora, og det er en mulighet for at den også er tett grunnet en kraftig infeksjon jeg hadde da jeg var 16. Ble operert og fikk skylt ut infeksjon, men har ingen anelse om det er arrvev eller ikke på venstre side, men den har god blodtilførsel. Det var den gang heldigvis værst på høyre eggleder, og den er nå uansett borte.

jeg er nå på syklus dag 31, ingen mens men veldig mye stikking nede til venstre i magen.Tok test nå i dag, ikke morgenurin. Test var negativ.

ellers ikke merket noen andre symptomer, verken gravid, eller menslignende. Er det mulig jeg kan være gravid alikevel?

samboer har 1 barn fra før og vi har søkt om ivf og han tester ok. Så her er det bare jeg som er problematisk. Måtte utsette ivf grunnet en stor baksmell på nyåret med defekt bil.

lurer på om det er flere som er i samme situasjon både med endo og evt. Negativ test?

synes alle blir gravide rundt meg, mens jeg sitter her å depper med eggstokken på snei..
Har du fått noen positive tester, eller ?:)
 
Back
Topp