Endometritt og brystbetennelse *laaaang*

Marcen

Forelsket i forumet
Lillebror kom til verden 29.07, etter igangsettelsen den 28.07, selve fødslen gikk kjempebra hadde en fantastisk JM. Brukte 27 timer sist og denne gangen brukte jeg bare 12... YAY... Men da de tok ut morkaken begynte problemene, for det var ikke bare en, men to og de hadde fungert for lillegutt begge to... Store var de også.. Men problemet var at jeg sluttet jo ikke å blø, de styra og ordna, til slutt var de "sikre" på at alt var ute og jeg fikk lov og legge meg over i vanlig seng og kose med med min nye prins.
Dagene etter var selvfølgelig preget av amming, såre bryster osv osv... Men 4 dager etter fødsel blir jeg rett og slett driiiiiiit dårlig 40 i feber og klarer bare ligge å amme, det er det eneste jeg gjør.... Vi drar på LV, sier at vi mistenker rester etter fødsel, de lytter litt på meg, tar CRP og urinprøve, sier det er en UVI og sender meg hjem med Selexid... Men jeg blir bare verre og verre, så vi reiser ned igjen 3 dager senere, da er det en gammel kollega som undersøker meg og vi sier igjen at kanskje det kan være noe rester, dette kan ikke være en UVI... Han gjør akkurat det samme som den forrige legen og mener det samme.. Da blir sambo sint og sier at han vi ha dette ordenlig undersøkt og gjentar at vi mistenker rester... Siden vi (legen og jeg) har jobbet sammen tidligere ønsker hverken han eller jeg å ta den gyn undersøkelsen så heldigvis henviser han meg til sykehuset....
Når vi kommer dit skjer det endelig noen... Feberen er på 40,8 og jeg holder på å brenne opp... Det viser seg at jeg har MASSE rester etter morkakene, og CRPen min er på over 300, de ønsker ikke og operere pga infeksjonen så jeg skal få de abortpillene... De funket ikke... Så på visitten morgenen etter blir det bestemt utskraping.. Da sier plutselig den ene JM: "Det står fra JM som hadde henne under fødsel at hun mistenker rester?????" Hva gir du meg liksom... Kunne de ikke tatt en UL før jeg dro hjem fra barsel første gangen.....????!!!??? Nå en lillebror 14 dager i morgen, og jeg har hatt hele 2 dager hjemme... Har nesten ikke fått kost med han i det hele tatt, har ikke hatt krefter og dessuten ville han blitt kokt om han skulle ligget hos meg... (Han har vært hos meg på sykehuset altså, jeg ammer fortsatt) Og i tillegg til dette stoppet det ene brystet mitt opp pga feberen og endte med brystbetennelse, hvilket ikke var spesielt digg heller....

Er heldigvis på bedringens vei nå, fortsatt høye infeksjonsprøver, går på antibiotika og har ikke all verdens krefter.. Men er endelig kommet hjem til storebror også som jeg ikke hat sett på nesten to uker...

Denne barselperioden startet ikke helt som jeg hadde tenkt og sitter igjen med litt irritasjon/sinne til LV som ikke virker interessert i å høre på pasientene sine og på sykehuset for ikke å ha rutiner på UL ved mistanke om rester... Dette kunne lett vært unngått... Gynekologen som tok meg i mot i akuttmottaket sa jeg skulle være glad jeg kom når jeg kom for infeksjonen hadde utviklet seg til å bli ganske alvorlig...

Dette ble veldig langt, men takk hvis du orket å lese alt sammen...

Herregud, når de mistenker det så skulle de jo virkelig sjekket det..[>:] hadde sendt inn klage tror jeg altså..

Godt du er i bedre form nå, kos deg hjemme med barna[:)]

*grøss* Send inn klage! Det hadde jeg gjort, uten tvil!
Håper det går bra med deg nå. Og at du endelig kan nyte tida med lillebror[:)]

ORIGINAL: Jellybelly

*grøss* Send inn klage! Det hadde jeg gjort, uten tvil!
Håper det går bra med deg nå. Og at du endelig kan nyte tida med lillebror[:)]

Back
Topp