Endometrise-test ved Hausken

Kjenner så alt for godt til det! Alltid noe å spekulere i! Håper du får svar fort. <3

Nei, trodde jeg skulle ha kikhullsoperasjon og få det av veien også (pga en litt stor cyste). Jeg har ingen symptomer på endometriose. Endometritt er betennelse i livmorslimhinnen.
Ja, men vil jo bare finne en grunn. Det stemmer liksom ikke å ha så mange mislykka innsett uten at det er noe..

Ahh, så kronisk betennelse der altså. Håper du blir kvitt det nå med den siste runde, nå har vi venta lenge nok begge 2!

Nei, det virker absolutt ikke uvanlig. Huff. Ja, jeg var så godtroende og uvitende. Vet bedre nå. Når man er sårbar og uvitende i situasjonen, er det ikke lett å vite hvordan en skal argumentere, eller hvordan det hele det skal håndteres. Uansett, det burde ikke være nødvendig å måtte argumentere i det hele tatt. Skammelig nedprioritering, er det.

Vi er på andre året i ivf-behandling nå, og har hatt flere forsøk første året som uforklarlig barnløse. Jeg har lav amh da, men får alltid ut egg, får god befrukning og de utvikler seg fint. Vi har også blitt utredet for habituell abort uten funn. Nå den siste tiden føler vi at vi plutselig har fått en del forklaringer, hadde bl.a. aldri trodd jeg skulle få utslag på denne testen. Vi håper det kan fikses. Det er gode prognoser med AB mot endometritt i forskning, så jeg håper livmoren er helt friskmeldt nå. Ferdig med 14 dagers AB runde 2 i dag. Fikk kur både meg og mannen denne gangen.

Spennende å høre om de tenker det er relevant for deg å ta testen. Det er jo de som kan dette. Sykepleieren sa det ikke var noe de anbefalte hvem som helst. Masse lykke til. <3

Krysser veldig fingrene for deg, og at det skal løse seg nå.. ❤️

Jeg kunne få ta den testen hos Hausken, men den kostet 4600kr. Snakket også med St Olavs, og de sa jeg kunne få ta en kikehullsoperasjon og ta prøver fra livmor der, samt se etter arrvev og lignende.. Så da gjør jeg det. Veldig spent på om det kan gi noe svar..

Krysser veldig fingrene for deg, og at det skal løse seg nå.. ❤️

Jeg kunne få ta den testen hos Hausken, men den kostet 4600kr. Snakket også med St Olavs, og de sa jeg kunne få ta en kikehullsoperasjon og ta prøver fra livmor der, samt se etter arrvev og lignende.. Så da gjør jeg det. Veldig spent på om det kan gi noe svar..
Så flott at St Olavs vil undersøke det nærmere. Masse lykke til med lapraskopi. Og, tusen takk! :Heartred I like måte.

Back
Topp