Endometriose

M

Mamma-i-2023

Guest
Hei,

Jeg skal til kontroll/samtale til Riksen neste uke. IVF #4. Jeg prøver å samle alle spørsmålene og info før kontrollen.

Vi har prøvd og testet alt vi har fått tak i. Endometrie (ikke endometriose) test, ERA test, habituell abort testing, …
Eneste jeg aldri fikk var kikkhulsop. for å utelukke endometriose.
Har vært hos Fertilitetsklinikken, Hausken og nå Riksen.
Jeg har jo kraftige mensmurringer og infertilitet. Men ingen synes at jeg kan ha endometriose.

Hvordan fikk dere kukkhulsoperasjonen? Høres helt umulig ut.
Må jeg ta det helt privat/ i utlandet?
Eller er det mulig å overbevise Riksen at jeg skal undersøkes enda nærmere.

Jeg ble henvist fra Rikshospitalet. Jeg ble det etter en samtale jeg hadde med overlegen , da 3 forsøket ble avbrutt, og alle forsøkene var dårlige. Da gikk vi nøye gjennom ting, og hun var overbevist at jeg hadde endometriose. Viste seg at jeg har heftig endometriose, og måtte opereres på nytt av spesialist i et større inngrep. Større, men ikke fullstendig. De tok bare det som måtte til for å kunne klare å bli gravid.
Det er en drøy måned siden nå, og startet opp med sprøyter for 4. forsøk i dag.

Jeg ble henvist fra Rikshospitalet. Jeg ble det etter en samtale jeg hadde med overlegen , da 3 forsøket ble avbrutt, og alle forsøkene var dårlige. Da gikk vi nøye gjennom ting, og hun var overbevist at jeg hadde endometriose. Viste seg at jeg har heftig endometriose, og måtte opereres på nytt av spesialist i et større inngrep. Større, men ikke fullstendig. De tok bare det som måtte til for å kunne klare å bli gravid.
Det er en drøy måned siden nå, og startet opp med sprøyter for 4. forsøk i dag.
Takk for svar! Tror jeg må ta det opp neste uke med Riksen. Hvis IVF#4 ikke fungerer har jeg ikke tro på flere før operasjonen.

Hei,

Jeg skal til kontroll/samtale til Riksen neste uke. IVF #4. Jeg prøver å samle alle spørsmålene og info før kontrollen.

Vi har prøvd og testet alt vi har fått tak i. Endometrie (ikke endometriose) test, ERA test, habituell abort testing, …
Eneste jeg aldri fikk var kikkhulsop. for å utelukke endometriose.
Har vært hos Fertilitetsklinikken, Hausken og nå Riksen.
Jeg har jo kraftige mensmurringer og infertilitet. Men ingen synes at jeg kan ha endometriose.

Hvordan fikk dere kukkhulsoperasjonen? Høres helt umulig ut.
Må jeg ta det helt privat/ i utlandet?
Eller er det mulig å overbevise Riksen at jeg skal undersøkes enda nærmere.
Så rart at de er så vanskelige med det. Jeg snakket bare med min lege som henviste meg til gynekolog, som videre henviste meg til Ullevål. Der sjekket de alt som de kunne, historie, smerte o.l. Og de kan jo ikke være 100% sikker før de tar kikkhullsoperasjon. Jeg sitter å venter på time til operasjon. :bag:

Back
Topp