Endometriose og Zolandex

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Noen her som har prøvd Zoladex "mot" endometriose?
Virka det? Bivirkninger? Kom endometriosen tilbake igjen?

Ikke brukt den, men bruker Procren, som er noe av det samme. Forrige gang jeg brukte den forsvant mensen og jeg ble nogen lunde smertefri, håper det skjer denne gangen og :) får sinnsyke hetetokter av den !

Du får ikke medisiner mot hetetoktene da? Tok det lang tid etter du slutta med Procren før du fikk tilbake mensen da? Og hvor lenge var du smertefri etter å ha slutta?

Jeg bruker Progynova mot hetetokter ja. Har ikke hatt effekt av 1 tbl, nå skal jeg prøve med to og se om det hjelper. Jeg sluttet med Procren fordi jeg skulle i gang med prøverørsforsøk igjen. 6 uker etter sprøyta hadde jeg fremdeles ikke fått mensen (eller smerter) så fikk tabletter for å få mensen igjen. Nå er det fire uker siden jeg satte første sprøyta denne runden og er fremdeles ikke helt smertefri, håper det snart hjelper !

Tusen takk for svar :) Ble du plaget med andre bivirkninger enn hetetokter? Hodepine, endring i behåring og forandring av pupper er de som skremmer meg mest.

Ikke vært særlig plaget av andre bivirkninger nei :)

Så bra :) Prøver å bestemme meg for om jeg skal tørre å prøve denne medisinen eller ikke.

Det syns jeg du skal , den skal jo være veldig bra for endometriosen... Jeg var aldri i tvil om å starte på ny runde med procren, og nå har jeg minimalt med smerter :) nyyyyyydelig

Jeg er som sagt mest redd for bivikningene, for jeg sliter med så mye smerter og greier at jeg vet ikke om jeg takler å få mer plager oppå alt dette. Men igjen så kan det jo hende at alle smertene og plagene forsvinner av medisinen.

Det er jo absolutt verdt ett forsøk.. Bivirkningene blir jo borte om du slutter :)

Men kan det ikke ta sin tid? Leste ett sted at bivirkningene forsvinner ikke før du får mensen tilbake :/

Hetetoktene forsvant før jeg fikk mensen hvertfall

Det høres bra ut :) Når jeg gikk på p-piller sist gang, tok det 1,5 måned etter jeg slutta med de, til hodepinen/migrenen forsvant. Så det frisk i minne, så er jeg så skeptisk på alt som har med hormoner.

Back
Topp