Endometriose/lapraskopi/frysforsøk

Litjmora

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprilspirene 2024❤️
Hei.
Dere som har hatt Lapraskopi (eventuelt sanering), hvor lang tid etter operasjonen måtte gå før innsett av frysegg?

Så fort som mulig, har jeg inntrykk av. Jeg ble operert 2. januar, og startet med sprøyter i dag. Fikk sprøyte for nedregulering/kunstig overgangsalder for en måned siden.
Men jeg kan ikke svare for fryseforsøk. Har aldri fått egg på frys

Den gang jeg ble operert så opererte jeg 16.desember og begynte med nesespray 26. des.

Da fikk du innsett i styrt syklus? Eller hadde du uttak?
Hadde uttak. Det glemte jeg helt å skrive. Fikk fjernet polypp, hadde skylling av eggledere + fjerning av endo i samme slengen.

Ikke nøyaktig det du spør om, men jeg gikk faktisk på synarela/nedregulerte når jeg hadde laparaskopi, og hadde derfor stimulering og innsett ganske kort tid etterpå. Vil ikke tro det er så mye forskjell på når det anses som ok med innsett etter laparoskopi etter uttak vs innsett av frys i styrt syklus?

Ikke nøyaktig det du spør om, men jeg gikk faktisk på synarela/nedregulerte når jeg hadde laparaskopi, og hadde derfor stimulering og innsett ganske kort tid etterpå. Vil ikke tro det er så mye forskjell på når det anses som ok med innsett etter laparoskopi etter uttak vs innsett av frys i styrt syklus?
Jeg spurte klinikken i dag om jeg skulle nedreguleres før, eventuelt etter lapraskopien og de sa at det ikke var normal prosedyre for dem. Kjenner jeg mistet troa med en gang :sorry:

Jeg spurte klinikken i dag om jeg skulle nedreguleres før, eventuelt etter lapraskopien og de sa at det ikke var normal prosedyre for dem. Kjenner jeg mistet troa med en gang :sorry:
Hva var det som ikke var normal prosedyre? Jeg ble gravid igjen etter flere forsøk uten positiv test rett etter lap. men det ble kjemisk. Men, deretter ble jeg gravid igjen forsøket etter der igjen, noen måneder etter lap. og beholdt spiren denne gangen (for aller første gang), det ble verdens fineste sommerbaby som snart er 8 mnd. Håper for deg ❤️ Når er lap.?

Hva var det som ikke var normal prosedyre? Jeg ble gravid igjen etter flere forsøk uten positiv test rett etter lap. men det ble kjemisk. Men, deretter ble jeg gravid igjen forsøket etter der igjen, noen måneder etter lap. og beholdt spiren denne gangen (for aller første gang), det ble verdens fineste sommerbaby som snart er 8 mnd. Håper for deg ❤️ Når er lap.?
Ikke normal prosedyre med nedregulering.
Har lap den 29.mars, deretter må jeg vente 1 mens før insett. Så blir midten av mai ca før innsett

Altså hipp hurra for en fantastisk fastlege jeg har. Hen har lest seg opp på alle mine journaler i IVF prosessen (siden 2015), lest seg opp på endometriose, Lapraskopi og påfølgende IVF forsøk. Så hen har altså rett og slett skrevet en resept på procren depot til meg, sånn at jeg kan være nedregulert frem til oppstart av frysforsøket. Ga meg nytt håp i denne slitsomme ferden :dance018

Back
Topp