Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvilken antibiotika fikk du?Ja jeg tok endometrietest etter gjentatte negative forsøk. Var funn både på NK celler og endometritt. Fikk antibiotika, og brukte Prednisolon ved neste forsøk. Ble gravid ved dette forsøket.
Jeg syntes det var vondt ja, men er jo over på 1-2 sekunder. Tror som hun over her skriver at jeg betalte 6000. Var på Aleris.
Mener at Medicus også har en lignende test, men den sendes ikke til Tyskland og tror nok analysen er litt mer konservativ. Jeg ville heller valgt Aleris i valget mellom de to.
Hvilken dose antibiotika tok du?Ja jeg tok endometrietest etter gjentatte negative forsøk. Var funn både på NK celler og endometritt. Fikk antibiotika, og brukte Prednisolon ved neste forsøk. Ble gravid ved dette forsøket.
Jeg syntes det var vondt ja, men er jo over på 1-2 sekunder. Tror som hun over her skriver at jeg betalte 6000. Var på Aleris.
Mener at Medicus også har en lignende test, men den sendes ikke til Tyskland og tror nok analysen er litt mer konservativ. Jeg ville heller valgt Aleris i valget mellom de to.
Hvilken antibiotika fikk du?
Doxycyklin 100 mg i 14 dgrHvilken dose antibiotika tok du?
Jeg tok hos min privatklinikk men fant senere ut at man må på Aleris for å få en skikkelig god endometrietest. De sjekker for ekstremt mye mer enn andre klinikker.Noen som har tatt endometriosetest etter gjentatte IVF forsøk? Erfaringer?
Var det vondt og ta testen? Hvilke funn gjorde de? Hva var årsaken tik du valgte og ta testen? Ble du gravid etterpå dersom funn?
Hvor gjorde du det? Pris?
100mg morgen og kveld eller bare 100 per dag? Og tok partneren din også?Doxycyklin 100 mg i 14 dgr
Husker ikke helt, tror det var per dag. Partner tok ikke nei100mg morgen og kveld eller bare 100 per dag? Og tok partneren din også?
@SkogsjenteJeg tok på Aleris. Betalte 6000kr. Jeg synes det var vondt/ubehagelig, men det er over raskt og man kan fint puste seg gjennom ubehaget. Blødde litt i etterkant, men veldig lite. Ikke i nærheten av hva et egg uttak er.
På Aleris sjekker de for kronisk endometritt (betennelse) og for antall NK «killer cells». På Medicus og sikkert andre steder, så tror jeg de ikke sjekker for NK «killer cells», men kun for kronisk betennelse. Såvidt jeg forsto på legen på Aleris så er det kun Hausken og Aleris som tar akkurat den testen. Den er dyr fordi de bruker en lab i Tyskland for å dyrke frem resultatene.
Min test kom tilbake uten funn. Jeg hadde null i betennelse-nivå, og litt forhøyet (men innenfor det som var godkjent) med tanke på killer cells. Jeg er likevel glad for at jeg tok den, fordi nå kan jeg krysse ut en ting som årsak til at embryo ikke fester seg. Det var godt for meg (psykisk). Jeg tok den fordi jeg hadde flere innsett uten at noe har festet seg, og jeg har gode verdier på AMH (18,5) og FSH (4). Jeg ruger nå på et fryse forsøk, så vi får se om det holder. En endometritest fungerer også som en «scratching», så det kan jo være positivt med tanke på innsett i neste syklus