Ja, men jeg har fått et inntrykk, basert på det andre skriver her, at særlig St. Olavs er tilbakeholdne. Muligens også riksen, de sikkert ofte gode grunner for det, for alt jeg vet. Men, for å sammenligne har jeg fått forbehandling med høyest dose prednisilon på sykehuset i Haugesund. Mest restriktive av de 3 klinikkene jeg har vært hos er Medicus, men da må det sies at vi startet behandlingen der. Vil tro enkelte leger er villige til å prøve ut mer når man har hatt flere innsett, men har man allerede fått påvist f.eks. endo, synes jeg man kan prøve støttemedisin som kan hjelpe.
Jeg har hatt veldig mange uttak og innsett. Har alltid fått tilsynelatende gode blastocyster, og har fått gode blastoer på frys flere ganger også. Ble gravid aller første ivf-forsøk, og av de 6 første innsettene ble jeg gravid halvparten. Forsøkene etterpå skjedde det ingenting, det til tross for fortsatt tilsynelatende gode embryo tilbakeført. Fra å være uforklarlig barnløse, fikk vi avdekket en del ymse greier etterhvert som nok har vært årsaker til bl.a. problemer med implantasjon, vi fikk bl.a. ab både meg og mannen. Men, først etter at endometriose ble fjernet, fikk jeg plutselig positiv test igjen – etter enda 7 innsett. Den positive testen varte ikke lenge, men på neste innsett ikke så lenge etterpå satt den! Er i tredje trimester nå, lille vokser som hun skal, NIPT og UL og undersøkelser har alle vært positive. Jeg tror ikke det er tilfeldig så kort tid etter lap. og tenker ofte at endosanering var siste «missing link» for å komme i mål.
Har ikke noe hold i det jeg sier nå, men har lest et sted at noen tror hyppige forsøk og mange hormonstimuleringer kan gi gode vekstforhold for endo? Siden det kom flere positive tester i starten, men så sa stopp. En annen, eller evt. supplerende teori jeg har, innebærer en ufullstendig MA første forsøk, der jeg har lurt på om det var årsaken til infeksjonen som senere ble påvist i livmorslimhinnen.
Forsøket nå sist fikk jeg prednisilon 40 mg i 5 dager som forbehandling før nedtrapping, klexane 40 mg til uke 12, cyclogest til uke 9, hcg-støtte. + ny forbehandling med ab.