Ender stripping

Nyttårslykke

Gift med forumet
ofte i KS??

VELDIG usikker på hva jeg skal gjøre, jordmora sa hun kunne gjøre det til torsdag om jeg enda ikke hadde født.. Jeg hadde termin på lørdag som var..

Noen som har erfaring når det gjelder stripping?

Og er det så vondt som mange sier??

Takk for svar [:)]

Om det gjør vondt? Ja!!
Jeg synest iallefall det gjorde helle forjævlig vondt, men det hjalp da, våknet natten med rier, og kvelden etter var jenta ute..

Har ikke hørt noe om at det endre i ks nei, jenta mi kom iallefall vanlig[:)]

Bare lurte på om man egentlig provoserer kroppen til noe den ikke "er klar for" enda, og at fødselen da kan drøye?

Må seriøst vurdere stripping da kanskje...

ORIGINAL: Nyttårslykke

Bare lurte på om man egentlig provoserer kroppen til noe den ikke "er klar for" enda, og at fødselen da kan drøye?

Må seriøst vurdere stripping da kanskje...

blir bare jort om du er moden og alt er klart!!!
hos meg begynte det en halvtime etter eg hadde vært hos jordmor, og etter 9 timer hadde eg ei nydelig lita jente!!!

hmm har jeg hvertfall ikke hørt noe om.
var ubehagelig, men ikke grusomt i det hele tatt.
jikk fint:) fødte samme kvelden/natta!

Ok, så det er ikke helt det samme som igangsetting? *må visst sette meg mer inn i hva det egentlig er*

Har veldig lyst til at kroppen skal få starte selv, men om jordmor ikke stripper før man er moden så har vel kroppen egentlig startet selv da....

Dere som har gjort det, anbefaler dere det?

Aldri hørt om at det kan ende i KS. Jeg har blitt strippet i begge svangerskapene jeg har hatt, første gang så gjorde det vondt, men i svangerskap 2 så gjorde det ikke vondt å bli strippet.

Jeg anbefaler det. Gjør vondt akkurat der å da.
Men om di kan det er det effektivt og fort overstått. [;)] Jeg var moden og hadde 4-5cm åpning. Men riene stoppet opp og var borte i et døgn. Ble strippet og noen få timer senere var jeg mamma.

Har jeg aldri hørt....med nummer tre ble jeg strippet ei uke før termin, hadde da gått med maserier i to uker. Ei uke etter med mer maserier enn noen gang kom jeg inn med 2cm, samme som jeg hadde da jeg ble strippet, litt mer moden bare.... Var jo ikke direkte behagelig å bli strippet akkurat men ha da vært med på værre ;)

Så mange gode svar!!

Tenkte i utgangspunktet at det var uaktuelt med stripping, men nå skal jeg vurdere det på nytt igjen om ingenting er skjedd til torsdag [:)]

Back
Topp