Endelig:-)

Baby4us

Elsker forumet
I dag kom innkallingen til ordinær ul. 1 september! Grugleder meg, og kommer til å være grusomt nervøs de siste dagene.. Er så redd for at ikke alt er i orden med lille.. Og gleder meg til å finne ut hvem som er der inne.. Er det...? Eller ...? Vi snakket om det såvidt i går, at om det er en guttetass så har vi virkelig alt vi trenger.. Er det en snuppelure må hun i det minste få litt nye klær.. Har en slektning som fikk ei jente for noen mnd siden så hun skulle spare på klærne til vi visste hva vi fikk. Det er jo kjempesnilt! Babyklær blir liksom ikke utslitt av en baby:-) Hva tenker dere om arvetøy? Må dere ha alt nytt, eller er det greit å få litt brukt?

Vi fikk masse sist fra en her inne på BV faktisk! Veldig kjekt!

Får vi jente nå har vi alt, i og med at vi allerede har en februarjente... Det hadde ikke jort noe for lommeboka akkurat :)

Åhh, det er jo virkelig ikke lenge til :D Får håpe det går fort fremover :)

Jeg synes det er kjempe fint med arvetøy :D Vi lånte litt av ei venninne i de minste størrelsene siden hun fikk en gutt akkurat 3 mnd før meg. Veldig greit siden det meste av babytøyet blir brukt 1-2 ganger. Eneste som blir brukt mye er bodyer som kanskje blir litt gulpet på osv, så det kjøper vi nytt av :)

Eneste jeg ikke vil bruke om igjen av andre er sko, de små føttene trenger å gå de inn selv :)

Har alltid fått, og får fremdeles, arveklær til jentene. Synest det er kjekt jeg, og jentene synest det er stas. Klærne er jo nye for dem, og klærne vi får er alltid pent brukt! Denne gangen må babyen få alt nytt uansett kjønn, fordi vi har gitt vekk alt vi hadde etter jentene. Men vet at ene svigerinnen min har masse etter gutten sin som vi kunne få, dersom det blir en prins  denne gangen da. Det er helt supert, synest jeg :-)

Vi arva også masse tøy til vesla, men alt var stort sett rosa, og vi har sendt mesteparten av sommerklærne til familien i Afrika... For det var jo så lenge til vi skulle ha neste.... hehe... 
Har også sendt bort endel, men har jo noe. Men hvis det blir gutt må vi gjøre litt ekstra innkjøp, eller farge noe av tøyet ;)

Forresten gøy med ultralyd, ikke lenge til 1. Vi har 12. sept. :)

så herlig :)
vi skal på ul dagen etter deg på samme sykehus ;)
vi har alt vi trenger til gutt med mars gutt fra før av, blir det jente har jeg ei niese født i 10 som vi sikkert får låne litt tøy fra men det blir jo noe nytt uansett tenker jeg..
er veldig for arvetøy, og spesielt rundt barnehagetider for da er det veldig greit med tøy som det ikke er så farlig med istedet for de nye klærne man helst ikke vil ha hull i..

MiniBolle2012 skrev:
Åhh, det er jo virkelig ikke lenge til :D Får håpe det går fort fremover :)

Jeg synes det er kjempe fint med arvetøy :D Vi lånte litt av ei venninne i de minste størrelsene siden hun fikk en gutt akkurat 3 mnd før meg. Veldig greit siden det meste av babytøyet blir brukt 1-2 ganger. Eneste som blir brukt mye er bodyer som kanskje blir litt gulpet på osv, så det kjøper vi nytt av :)

Eneste jeg ikke vil bruke om igjen av andre er sko, de små føttene trenger å gå de inn selv :)

Enig med deg!

Vi har fått mye fint arvetøy til eldstemann, men blir jo selvfølgelig til at man kjøper litt sjøl i tillegg, og får endel nytt i gave. Sko skal ikke arves, nei! Og de skal være i kvalitet....

Mars10+Feb12 skrev:
vi har alt vi trenger til gutt med mars gutt fra før av, blir det jente har jeg ei niese født i 10 som vi sikkert får låne litt tøy fra men det blir jo noe nytt uansett tenker jeg..
er veldig for arvetøy, og spesielt rundt barnehagetider for da er det veldig greit med tøy som det ikke er så farlig med istedet for de nye klærne man helst ikke vil ha hull i..

På samme sykehus til og med du:-) Så bra, da er det jo faktisk noen som holder til her i min "nærhet" også:-) Da kan vi jo avtale en fødedate også:-) Og til dere andre, godt å høre at dere syntes at arvetøy er ok. Det er så mange rundt meg som absolutt må kjøpe alt nytt, og det føler jeg er litt unødvendig når det står hauger og lass med pent brukt tøy og venter.. Selvsagt er det ikke alle som har noen å arve fra, da må man rett og slett ut og handle, men min anbefaling er i hvertfall at dere griper muligheten om den byr seg:-) Sparer både lommebok og miljø;-)

Mars10+Feb12 skrev:

På samme sykehus til og med du:-) Så bra, da er det jo faktisk noen som holder til her i min "nærhet" også:-) Da kan vi jo avtale en fødedate også:-) Og til dere andre, godt å høre at dere syntes at arvetøy er ok. Det er så mange rundt meg som absolutt må kjøpe alt nytt, og det føler jeg er litt unødvendig når det står hauger og lass med pent brukt tøy og venter.. Selvsagt er det ikke alle som har noen å arve fra, da må man rett og slett ut og handle, men min anbefaling er i hvertfall at dere griper muligheten om den byr seg:-) Sparer både lommebok og miljø;-)

Baby4us skrev:

Mars10+Feb12 skrev:

Tror vi har termin samme dag også (hvertfall før ord ul) så en fødedate bør vi hvertfall få til :) Og når jeg er litt mer offisielt gravid så kanskje det går an å få til et treff i elvebyen?!

å, så spennende:-) Vi bør definitivt treffes, og elvebyen er et godt alternativ! Da kan vi jo bli litt kjent før vi deler rom på barsel:-) Bare gi meg et hint når du er klar.

Nei, jeg syns heller de som ikke vil ha arveklær er sære. Syns det er kjempe kjekt jegNår de er så små blir jo ikke klær slitt, masse klær til mini rakk jeg ikke å bruke engang.

Back
Topp