Endelig vert hos jordmor!

Krøsamaia

Gift med forumet
Jaggu venta lenge! Dette var første kontrollen min hos jordmor. Før det har jeg kun hatt hos legen , og det har vert fram og tilbake mellom vikarer som ikke har vert helt stødig i norsken eller hva jeg skal sjekkes for på kontroller og i det hele tatt når jeg skal ha kontroller [8|] Skummelt når man så å si må passe på seg selv..

Meeeen, i dag, hadde jormor endelig ledig time! Og så DEILIG det var å komme til en som har full kontroll og forstår såå mye mer [:)] Vi prata lenge om fødselen, hvordan jeg opplevde den, og hva jeg gruer meg til neste gang.. Hun hørte virkelig etter og ikke bare sånn: gikk fødselen bra? - ja - okei.. Så jeg fikk tømt alle tanker og spurt om masse spørsmål.
Så skal jeg ta med fødselsjournalen neste gang, så hun kan lese igjennom den.. det står jo så mye "doktorspråk" som jeg ikke skjønner.. så hun skulle se litt på den og så skal vi snakke mer om fødselen neste gang.. så tenker det blir godt å få ordnet tankene.. selvom det er 1 år siden jeg kanskje burde tatt den samtalen.. men bedre sent enn aldri [:)]
Og så ville hun ha meg inn til kontroll om 2 uker, og hver uke etter det.. fordi hun var redd SF'en skulle utvikle seg fort og bli alvorlig. Så hun passer godt på [;)]
Så skal hun henvise meg til fysioterapeut for bekkenet og ha samtale med Nav, for hun mente jeg hadde krav på noe greier i permisjonen utenom fødselspengene.

Fødebrev skulle vi også skrive neste gang, så de vet litt om meg når jeg kommer på føden neste gang. Og at ting forhåpentligvis går litt bedre da.

Ble litt langt dette her, men det var bare sååå godt å endelig komme til henne igjen.. hun er så kjempe forståelsesfull at jeg har ikke ord for det [:)] 10 kg lettere nå ja.

Så godt å høre [:)] Er så viktig å føle seg hørt og sett, ikke minst er det bra at du blir tatt på alvor og passet godt på.
Høres ut som en god JM, håper dere får snakket ut om "flokene" dine så du føler deg klar til neste fødsel.

Lykke til med alt [:)]

Så utrolig godt å høre, snuppa!!!!

Var på tide du fikk prate med noen som faktisk kunne forstå deg, og dine behov! Kan tenke meg det var kjempe deilig å få tømt alt du hadde på hjertet, føle du blir hørt og at hun skal hjelpe deg med diverse ting fremover.utrolig bra hun tar SF'n på alvor også!

ORIGINAL: overasket

Så godt å høre [:)] Er så viktig å føle seg hørt og sett, ikke minst er det bra at du blir tatt på alvor og passet godt på.
Høres ut som en god JM, håper dere får snakket ut om "flokene" dine så du føler deg klar til neste fødsel.

Lykke til med alt [:)]

Jeg vil si det samme som overasket [;)][:D]

Så bra [:D]

Ingenting er bedre enn å føle seg sett, hørt og forstått [:D][:D][:D]

Å så bra [:D] Høres veldig godt ut å få snakket om det :) Selv fikk jeg ikke snakket om det for jeg ble "hivd" ut fra barsel etter en dag, så jeg har også dårlige erfaringer. Du er heldig :)

Men hva er fødebrev, hva skriver man i det?

ORIGINAL: juni/juli

Å så bra [:D] Høres veldig godt ut å få snakket om det :) Selv fikk jeg ikke snakket om det for jeg ble "hivd" ut fra barsel etter en dag, så jeg har også dårlige erfaringer. Du er heldig :)

Men hva er fødebrev, hva skriver man i det?

Ja, ble litt sånn her også. Eller jeg grein meg til å få dra hjem på 4.døgnet.. Var egentlig mest fordi de som jobbet der ikke hadde noe tid til å ta Elias så jeg kunne få sovet litt, han skrek jo 3 døgn i strekk [&o] Pga ekstremt mangen fødene og oppusing i hele bygget.. Så jeg ville hjem så sambo kunne hjelpe meg litt. Hadde en sånn utreise samtale men den gikk ikke så dypt akkurat. Hun prata mest om prevansjon og sånn, og jeg var ikke klar for sex akkurat der og da for å si det sånn!![8D]
Så VELDIG deilig å få snakke med en jordmor om tingene.. selvom det er lenge siden så husker man jo en fødsel ganske godt.. iallefall de tingene som klistret seg til hukommelsen..

Fødebrev er egentlig bare en lapp med beskjeder og ønsker til jordmoren som skal ha deg i fødsel.
Der det f.eks. kan stå "dårlig ammererfaring"... ønsker for smertelindring.. ting man er redd for.. osv..
Er jo ikke alltid man tørr å si tingene der og da, og heller ikke alltid ting skjer i et slikt tempo at man får tid til å prate om ting.. man vet jo aldri [:)] Så legges dette i helsekortet og jordmor ser det med en gang fordi hun sjekker jo papirene likevel [;)] Ganske greit.. [:)]

Jøss, det var jaggu på tide! For alt de veit kan du jo egenltig finne på å føde i morgen [;)].

Back
Topp