Endelig var det min tur!!

TheUgg

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Endelig!! Min lille, store, gutt kom endelig til verden i natt! Tenkte jeg skulle skrive min fødehistorie - nå som også jeg omsider har det! ;) :p Blir litt lang, men mye på hjertet:) ❤️
14 dager på overtid, 3 strippinger, 1 ballong og en modningspille satte fødselen seg endelig i gang! OG, må nevne at de fleste kjerringråd er forsøkt:p
04.05.16:
Kl 0001! Au!! Dette må være rier.. Får ikke sove.. Ringer på jordmor.
Kl 0030: ctg-registrering og det kommer tette rier! Hurra, nå må det være i gang! Jordmor mener dette kan ta tid så jeg må prøve å puste meg gjennom.
Kl 0100: 3 cm åpning og rier hvert minutt!! Puster gjennom - AU!! Wuhuuu
Jordmor skal hente en stikkpille og varmeflaske for å se om det roer litt!
Hun vil ikke at jeg skal ringe far enda.
Kl 0110: stikkpille og varmeflaske. Hjelper ikke! Au!!
Kl 0125: sa tydelig fra til jordmor at jeg skal på føden og jeg må ringe mannen min! Takler smerte bedre med han her, og nå var det på tide. Litt streng mot henne, men fikk vilja mi og ringte Far - "kom nå!"
Kl 0130: lystgass!!
Kl 0146: Far kom og riene hadde tatt seg opp enda mer!
Kl 0156: vannet gikk! Så gøy; lite knepp og svusj kom det vann!
Kl 0200: la meg i senga, klamret meg til mannen og lystgass, og pustet som en gal gjennom riene.
Kl 0230: epidural-mannen kom - og enda godt var det!!
Kl 0246: epidural på plass, men liten virkning.
Gikk jevnt derfra med tette rier, åpning og ganske vondt. Flere jordmødre på plass og etter litt pressing på knærne, mye pressing fra ryggliggende og hjelp med pumping av bein kom en blå vakker klump!! Stor, men sååååå liten!!!
Født kl: 0339
Gråt på brystet til meget stolt mamma (måtte sy et par "pynte"sting), far klipte navlestrengen, før vi flyttet oss til annen seng, og lille gutten begynte å spise med en gang.
4265 gram og 53 lang!!!! Stor gutt!!!
Tilbake til mamma og mer pupp - og da er vi vel i gang med den nye hverdagen!
Er så stolt og lykkelig at jeg nesten sprekker:)

Det vil jeg kalle effektiv fødsel!

Gratulerer igjen med store lille gutten :)

Back
Topp