endelig tid til en fødsels historie(litt lang)

mimime

Forelsket i forumet
Har tatt litt tid detta,men nå er jeg hvertfal i gang..
tirsdag 21 kl 06 gikk plutselig vannet,2 uker før termin,og jeg var ganske sjokka der jeg stod. tok vel litt tid før jeg skjønte hva som hadde skjedd!
ringte sambo,og ba han snu,for han var på vei til jobben alt.
så var det å ringe ut på føden,der fikk jeg bare beskjed om å gjøre meg klar og komme ut på sykehuset..
Da vi endelig kom oss ut,var det inn for sjekk,og fikk kjempe sjokk da de ikke trodde på meg da jeg sa at vannet hadde gått. for det hadde jo sluttet å renne..men etter en nøye sjekk fant de ut at gullet hadde lagt seg så langt ned,at hodet hans fungerte som en propp.
åpningen var på 3 cm,og fikk beskjed om å slappe av litt.
utpå ettermiddagen blei vi sendt hjem igjen,siden åpningen ikke hadde blitt noe større. fikk noe beroligende så jeg skulle få sove på natta.
Men den natta blei kjempe lang,det verka i korsryggen,og uansett hvordan jeg vrei og snudde meg så gjorde det fryktelig vondt.
ringte føden igjen på morran kl 08,og fikk beskjed om å komme ut igjen.
Blei ikke veldig imponert da jeg fikk vite at åpningen fortsatt var på 3 cm,siden det gjorde så veldig vondt i ryggen!
Kl 10 blei jeg satt på drypp,for å få litt fortgang i riene,og kl 15 hadde jeg full åpning!
jeg fikk epidural da jeg kom meg opp på 5 cm,og klarte endelig å slappe av mellom riene. var veldig sliten etter ett og et halvt døgn med åpningsrier.
Da jeg endelig fikk lov til å presse,så hadde pjoken snudd seg med nesa rett i været,og jeg klarte ikke å få han ut alene.
før siste press blei jeg klippt,og fikk hjelp til å få han ut med kopp!

Lettelsen var stor da jeg etter mye strev fikk han opp på maven min,verdens nydeligste gutt!!
Gullet vårt var 3040g og 50 lang!
Jordmødrene fortjener en kjempe takk,for de var bare helt topp!!!!

Nå er jeg bare hjemme å koser meg med Odin,mammas lille gull[:D] 

Gratulerer med Odin[:)][:)][:)]

Gratulerer med odin

gratulerer med lille Odin[:)] 

Gratulerer så mye med den lille prinsen!! Takk for at du deler din
fødselshistorie her for oss! Ønsker deg lykke til og kos deg så mye med den
nye verdensborgeren!!
Klem[:)]

gratulerer så masse[:)]

Gratulerer så mye med Odin!

Back
Topp