Endelig tørr! All honnør til barnehagen

almara

Forumet er livet
VIP
På mandag sa de i fra i bhg at Alma var klar til å begynne å gå i truse, og ba oss ta med truser dagen etter. Hun hadde da begynt å si fra hver gang hun måtte bæsje, både hjemme og i barnehagen. I barnehagen hadde hun også begynt å ta av bleia selv og tisse når de andre gjorde det. Her hjemme var hun imidlertid ikke så interessert i å slutte med bleia, tydelig at det var "morsommere" og mer motiverende i barnehagen. Hun er den yngste på avdelingen og den eneste som brukte bleie. 

Tirsdag hadde hun ingen uhell i barnehagen, men noe sånt som fire etter at hun kom hjem. Hun gikk på do noen ganger her og, men ikke like ofte (i hvert fall IKKE når jeg oppfordret henne til det), og det er tydelig at hun har tisset ofte og lite i bleia. Dagen etter gikk det litt bedre, og i går hadde hun bare ett lite uhell. Det er helt tydelig at hun nå merker bedre at hun må tisse når hun må det, og kommer seg på do i tide. 

Jeg er veldig glad, lettet og stolt:) Hun måtte rett og slett bli klar, og med litt ekstra hjelp fra barnehagen går dette helt strålende!:) Også fint, synes jeg, at hun lærte seg å alltid bæsje i do FØR hun sluttet helt, så bæsjingen nesten er det som går aller greiest. Og det er bra, for hun bæsjer minst en gang om dagen. 
 
Så flink hun er da :) Det går ofte fort når de virkelig blir klare og går inn for det selv :)

Veldig godt når bæsjingen er i orden ja, det var den vi slet med tilslutt, spesielt i barnehagen i en periode :)

Sikkert godt med bare et bleiebarn, og regner med det er en stolt jente som endelig kan gå med truser som de andre barna i barnehagen :)
 
Så utrolig bra!
Godt og høre at det er flere barnehager som er velvillige til å hjelpe med bleieslutt! =) 
 


Fru H skrev:
Så utrolig bra!
Godt og høre at det er flere barnehager som er velvillige til å hjelpe med bleieslutt! =) 


Ja, hadde det ikke vært for bhg hadde hun nok ikke vært tørr nå.. Ingen uhell i dag! :) joho, dette er så deilig å være ferdig med! Nå gjenstår bare nattbleia, men den haster det ikke med enda, synes jeg. 
 
Hehe, her er det nattbleie fortsatt, ett år etter slutt på dagtid...
Usikker på hvor lenge etter dagslutting vi kan forvente at det skal ta. 
MEn bleia er som regel søkkvåt, og han våkner ikke at at han har tisset seg ut om vi prøver uten. Det hender til og med at han fyller en 8'er bleie så det renner over, men han sover like tungt likevel..
 
Så flott!  Tenker hun er stolt, de blir på en måte så store når de slutter med bleie. 
 
Back
Topp