Endelig!!!! + spørsmål

©Smartass

Forumet er livet
Endelig har jeg funnet en barnevakt!! :D

Fast sådan, hun skal komme 4timer hver tirsdag og 4t lørdag.
Hun skulle komme i dag så vi kunne snakke litt, bli kjent, hun kunne bli litt kjent med barna, og de med henne.
Men allerede da jeg åpna døra så oppdaga jeg jo at jeg "kjenner" henne litt fra før :P Såpass at jeg vet hvem hun er, "hvordan" hun er, og at hun er skikkelig, ordentlig og grei :)

Hun er 16 år. Men er av de eldste i en søskenflokk på 8, og har passa mye før. Jeg kjenner mammaen hennes, så det er sånn jeg har fått tak i henne.
Var ute en liten tur i bakgården :P bare for å se hvordan dét gikk, og det gikk like bra som forventet. Var litt spent på mellomste.

Til sist til spørsmålet: Hva syns dere er ok betaling? Vi har allerede blitt enige, men bare for å se :D

Åh, endelig kan jeg gå i trange butikker jeg har siklet etter, men som ikke er barnevennlige. Gå på café uten 3 barn.. Ta sol! Trene på dagtid.. Oh, hell og lykke!emoticon

Disse timene skal jeg bruke så egoistisk som overhodet mulig :P

åååh!! så deilig da :D

jeg vet ikke helt jeg! men 3 barn? 4 timer?

hmm... hvertfal 500 dagen syns jeg. men det blir jo 1000 kr uka da. det er jo mer enn det koster med bhg :P

Jegogde2guttamine skrev:
Hm....

Hvor gamle er ungene din da?
Er det på dagtid (eller etter skoletid for denne 16-åringen)?

De er 3, straks 2, og så har jeg en frøken på 7,5mnd - hun kommer til å være en del med meg når jeg ikke skal noe som ikke er barnevennlig :P
Etter skoletid på tirsdagene, og 14-18 på lørdagene.
Ordne de i pysj og gi de kveldsmat tirsdagene. Gi de middag jeg har gjort klar på lørdagene, ellers ikke noe "ekstra". :)

500,- i uka ville jeg gitt.

Sorland skrev:
500,- i uka ville jeg gitt.

Jepp! Enig der.

Det blir 2000,- i måneden. Holder i massevis for en 16-åring. Regner med at hun ikke skal skatte av det.

Takk for svar. 

Flere? :)

Jeg og mannen min diskuterte det litt, og vi kom fram til at X kr dagen hadde vært greit. Dvs. X kr i uka.
Jeg spurte henne tidligere, via mammaen da, men de sa bare at de hadde ikke anelse (:P) og at vi bare måtte si en sum.
Så jeg spurte henne i dag om hun hadde tenkt noe på det, og hun visste fortsatt ikke.
Jeg foreslo X i uka, og hun syntes det var kjempegreit. Sa hun da :P
Men i tilfelle hun bare var litt sjenert så sa jeg at hun kunne diskutere det med mammaen sin også, og jeg har sendt mammaen hennes en mld og spurt om hun syns det ser ok ut.

Hun er jo "bare" 16, selv om hun er moden av seg, så greit å ha litt støtte fra mamma sikkert :P

hadde vel gitt henne 500 kr uka. så lenge det bare er å passe og leke med barna.

Vi gir 75 kr timen til en på 18, men hun legger og gir han mat om det skulle være slik.
Hun henter og i barnehagen om det behovet var der

Se der ja, da var vi ikke så borte :P
Jeg og mannen min snakket om 5-600 i uka. Foreslo 500 for henne da hun var her i dag, og hun var fornøyd med det. Sa hun :P  Så jeg dobbeltsjekka med mammaen hennes (siden det er henne jeg kjenner), og det virket som det var ok :) Vil ikke være gnien heller liksom.. så greit å sjekke med andre, hehe^^

Sms-smileys ftw! c",)

Hmm... Jeg vet ikke helt, synes 500 kroner for 8 timer barnepass av tre unger er dårlig betalt! Da jeg var yngre og pleide å sitte barnevakt fikk jeg 400 kr for en kveld, og da lå uansett barna og sov!
Det blir jo ca. 60 kroner i timen... Jaja, hvis hun og moren synes at der greit så. Det er jo dere som skal være enige, men JEG synes det var litt lite altså. Det er jo mye jobb med tre unger og spesielt når de er så små!
Personlig så ville jeg ikke overlatt tre så små barn til en 16-åring, selv om jeg kjente henne. Men så er ikke jeg så glad i å ha barnevakt i det hele tatt, og der er man jo forskjellige! Skjønner at du trenger tid til å trene altså, det forstår jeg veldig godt. Ser at jeg ikke hadde noe klokt svar å komme med, men dersom jeg skulle hatt barnevakt for tre barn 8 timer i uka, så ville jeg betalt 800 kroner. For en tøff 16-åring, det er litt av et ansvar hun tar på seg!:)

lykkelita* skrev:
Hmm... Jeg vet ikke helt, synes 500 kroner for 8 timer barnepass av tre unger er dårlig betalt! Da jeg var yngre og pleide å sitte barnevakt fikk jeg 400 kr for en kveld, og da lå uansett barna og sov!
Det blir jo ca. 60 kroner i timen... Jaja, hvis hun og moren synes at der greit så. Det er jo dere som skal være enige, men JEG synes det var litt lite altså. Det er jo mye jobb med tre unger og spesielt når de er så små!
Personlig så ville jeg ikke overlatt tre så små barn til en 16-åring, selv om jeg kjente henne. Men så er ikke jeg så glad i å ha barnevakt i det hele tatt, og der er man jo forskjellige! Skjønner at du trenger tid til å trene altså, det forstår jeg veldig godt. Ser at jeg ikke hadde noe klokt svar å komme med, men dersom jeg skulle hatt barnevakt for tre barn 8 timer i uka, så ville jeg betalt 800 kroner. For en tøff 16-åring, det er litt av et ansvar hun tar på seg!:)

Jeg er 30 år, og i alle mine jobber i livet har jeg ikke tjent mer enn 125 kr timen. Av de skal jeg skatte, betale lån, regninger, bil, mat osv... Jeg sitter igjen med MYE MINDRE enn 60 kr timen som jeg kan bruke til akkurat det jeg vil. Skulle gjerne hatt så mye jeg...

Syns 500 er akkurat passe jeg. 

Da jeg var 14-17 passa jeg noen helger mine søsken barn. 
Da passa jeg dem fra kveldsmat og legging, hele natta og sto opp med de om morgenen, kledde de og gav de frokost og holdt de opptatte til foredrene sto opp. Det var 12 og utover på dagen. 

Da fikk jeg 200 gangen og syns det var helt greit. 
Men nå hadde sikkert jeg gjort det gratis også for jeg bare koste meg vært sekund !! 

Nå skal det sies at de 2 søskenbarna mine var 0-5 år i den perioden jeg passa dem. CA hvertfall. 

Svar til Pucca:

Ser jo hva du mener, men selv om arbeidtaker er under 18 år å synes jeg ikke at arbeidsgiver skal trekke skatt fra lønna! Da jeg var under 18 år og jobbet på bensinstasjon med frikort, så tjente jeg 87 kroner timen. 
Jeg synes ikke at 60 kr er veldig god timebetaling for å passe tre barn under 3 år, men som jeg sier så er det jo opp til hun som faktisk har takket ja til jobben å synes noe om det. Hvis 500 kr for 4 timer er OK for henne, så er det vel greit da. Men jeg ville gitt mere dersom det var jeg som hadde hyret henne! 

Først av alt: Gratulerer med barnevakt! Jeg tror det blir utrolig herlig for deg å få puste litt alene! Når det kommer til betaling, så tenker jeg 600 kroner i uka. Kan ikke skjønne at det kan være dårlig betalt. Jaggu meg så jeg hadde passet unger i åtte timer for det pr uke. 

lykkelita* skrev:
Svar til Pucca:

Ser jo hva du mener, men selv om arbeidtaker er under 18 år å synes jeg ikke at arbeidsgiver skal trekke skatt fra lønna! Da jeg var under 18 år og jobbet på bensinstasjon med frikort, så tjente jeg 87 kroner timen. 
Jeg synes ikke at 60 kr er veldig god timebetaling for å passe tre barn under 3 år, men som jeg sier så er det jo opp til hun som faktisk har takket ja til jobben å synes noe om det. Hvis 500 kr for 4 timer er OK for henne, så er det vel greit da. Men jeg ville gitt mere dersom det var jeg som hadde hyret henne! 

Min første ordentlige jobb med skattekort tjente jeg 82 kr timen, og da skattet jeg og var 19 år gammel... Også tenk på de som er dagmamma. Det er jo voksne mennesker som passer unger åtte timer hver dag for kanskje 4000 kr mnd. De tjener jo mye mindre enn dette. Men som du sier, opp til hun som har takket ja til jobben. Jeg syns iallefall det holder i massevis.

Hadde ikke betalt mer enn 5-600 iallefall! max! for en sekstenåring er jo det mye? tipper hun er bare glad til hun får et par tusenlapper i mnd å kjøpe klær og sminke for!:)

Back
Topp