Endelig (snart) mamma!

Riesling

Betatt av forumet
Hei hei alle sammen,

Jeg er 28 år gammel,bor sammen med en herlig mann på 38 som har 2 barn.
Jeg sluttet på pillene i november 2011 og PP1 var dermed i desember.

oppsummert:
PP1: slutta på p pillene 28 nov. TR 28 des, 30 dager
PP2: TR 31 januar, 34 dager
PP3: TR 03 mars, 31 dager
PP4: Gravid, MA 11 april...
Desverre klarte ikke kroppen å kvitte seg med det på egenhånd, så 24 april måtte jeg inn for å få abortpiller.
PP5: TR 26 mai, 32 dager
PP11 tok vi kontakt med privat fertilitetsklinikk. Prøvde pergo, og hormonsprøyter i ett halvt år.... meeen:
PP17: Positiv test
danse.gif


Så, det har vært en lang vei å gå for å komme hit, men jeg forstår jeg allikevell er heldigere enn mange. Jeg gleder meg så innmari til å bli mamma, og hele famieln gleder seg sammen med meg :)

I dag er jeg 15+1 :binkybaby
 
IKM var 28 mai.

flere dager før IKM hadde jeg sterke menssmerter og ømme bryster (ekstremt ømme... kunne ikke ligge på magen, selv det å gå var vondt...)
jeg tok en test, 4 dager før IKM, negativ...

Så tenkte jeg i grunn ikke noe mer på det, før det var gått en uke. da var vi to dager forbi IKM, og jeg to enda en test.

Det to noen minutter før det kom en svak strek.... men den var der
Happy.gif


to dager senere tok jeg enda en, og den viste 2+3
Happy.gif


Tidlig ultralyd hadde jeg 7+1. Vi kunne da se ett bittelite hjerte slå :)

Jeg hadde fra uke 5 og utøver små blødninger, daglig. Var derfor ganske nervøs.

Da jeg var 9 uker våknet jeg med sterke magesmerte, og ble sendt til ny UL. Igjen var alt fint :)
 
I går var vi på OUL.

Der fikk vi se en fantastisk levende jente som spente skikkelig ifra og suste gjennom livmoren.

Jeg har hele tiden trodd at det var en jente, og jeg er overlykkelig over å ha rett :)
 
19+0
Om en uke er jeg halvveis.... utrolig å tenke på!

Kjenner masse liv, men ikke utenpå enda... gleder meg til mannen og guttene kan kjenne :)
 
23+2
I helgen kunne pappaen endelig kjenne bevegelse i magen :) Det har forsåvidt vært mulig lenge, men han har ikke talmodighet nok ;)

Formen er så som så om dagen, jeg har vært veldig plaget med ryggen i helgen, prøvde å være i bevegelse for å få det bort, men det eneste som hjelper er å ligge...

Akkurat nå har jeg ikke vondt, noe som irriterer meg litt da jeg hadde tenkt meg til legen...
 
23+2
I helgen kunne pappaen endelig kjenne bevegelse i magen :) Det har forsåvidt vært mulig lenge, men han har ikke talmodighet nok ;)

Formen er så som så om dagen, jeg har vært veldig plaget med ryggen i helgen, prøvde å være i bevegelse for å få det bort, men det eneste som hjelper er å ligge...

Akkurat nå har jeg ikke vondt, noe som irriterer meg litt da jeg hadde tenkt meg til legen...

Kjøp deg en ispose for ryggen. Den kan gjøre underverker! :)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Uke 24+5

merker at jeg ikke fokuserer så mye på at jeg er gravid om dagen, jeg bare er det :D

mååte inn på appen for å sjekke hvor mange uker jeg er kommet nå, tidligere har jeg visst hele tiden både uke og dager...

Deilig å slappe mer av :D ser jo virkelig ut til at dette går bra :):)
 
uke 26

Ifølge appen min er lille bebis 900 gram nå :)

begyndte på svangerskapstrening denne uken, huff, følte meg skikkelig stor da altså, med alle de små magene (som jo var like langt som meg...)

Jordmoren mente også at symfysemålet var litt høyt, så jeg må skjerpe meg med sukkerinntaket...
 
uke 26

Ifølge appen min er lille bebis 900 gram nå :)

begyndte på svangerskapstrening denne uken, huff, følte meg skikkelig stor da altså, med alle de små magene (som jo var like langt som meg...)

Jordmoren mente også at symfysemålet var litt høyt, så jeg må skjerpe meg med sukkerinntaket...

Mulig jeg blingser nå..men er ikke symfysemålet bare høyden/størrelsen på livmoren?? Forstår ikke hva inntaket ditt har med den å gjøre :p

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Mulig jeg blingser nå..men er ikke symfysemålet bare høyden/størrelsen på livmoren?? Forstår ikke hva inntaket ditt har med den å gjøre :p

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

stemmer det, men en livmor som er større enn vanlig, inneholder jo som regel en større baby, mer fostervann, osv i følge jordmor.

Så hun anbefalte meg å ligge unna sukker, siden det ofte er i sammengeng med mye sukker at ungen blir større...
 
Ikkje så enkelt å kutte ut det sukkeret :p men lykke til med det :) burde kanskje gjort det eg og.. hehe..

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
nei det er absolutt ikke enkelt, men det er jo uansett ikke bra.... Så får bare bli ENDA flinkere til å droppe det ;) Svangerskapstrening i dag, det gleder je meg til :)
 
uke 28+6

nesten en uke inn i 3 trimester, og lille babye er ca 1350 gram :) :) Begynner virkelig å nærme seg nå!
Har hatt en del vondt i ryggen, sikkert pga mye vekt fremme på kroppen. Vært hos naprapat i forrige uke og i dag, deilig!!! håper det varer, for nå har jeg ikke vondt :)
 
30+1
Nå flyr faktisk tiden, og det er så deilig :)
Særlig etter fotballfrue fødte har det jo vært ekstra fokus på barseltid i media, å jeg gleder meg veldig til lille vennen er her :) :) (desverre kommer jeg jo ikke til å SE ut som fottballfrua da, men kommer nok til å kose meg til tross ;) )
 
31+6
I morgen er det 32 fulgåtte uker! Formen er veldig fin, selv om jeg begynner å slite ALVORLIG med vekta!!! 109,7 stod det i dag :(
Går mye tur, og føler jeg spiser ok, men jeg forstår jo at det gjerne blir litt mye "ekstra" som i kaker og sjokolade.... Det kutter jeg derfor herved ut ;) så får vi se om det hjelper!
 
33+4
ferdig på jobb (legger ned) så nå skal jeg bare være hjemme å vente på bebis :) først julen da :)

Fun form om dagen selv om hoften er ganske betent... passer dårlig å løpe i butikker i førjulstiden, men nå skal jeg bare innom dagligvareandelen, så er alt klart til jul :)
 
37+3
i går våknet jeg av rier!! kom 3 stk kjapt etter hverandre.... lå helt i ro, og masserte magen, da gikk det over :) Hun må vnete til 1 februar, så er hun hjertelig velkommen :3some
 
Back
Topp