Endelig rolig i sjela :)

Ellen.

Forumet er livet
*MIA*
Var på første legekontroll i dag, 13+3, fikk tatt alle blodprøver, blodtrykk osv.
Spurte om ho ville lytte etter hjertelyd, men det mente ho kunne bli vanskelig å få til.
Fikk henne til å prøve, og etter få sekunder fant ho den fine, jevne, vakre lyden av bankende hjerte :love7
Så, nå vet jeg at lillen min lever i beste velgående, så da får jeg bare vente på ultralyd ca uka 18!
Gleder meg til det, og har herved enda lavere skuldre! -om mulig :)

Dette svangerskapet er så veldig annerledes enn det forrige. Jeg var så utrolig stresset med førstemann!!
Legen anbefalte meg å ikke å barn, da jeg var aaalt for stor til å gå gravid, fikk leksjoner om hvor farlig det
kunne være osv osv osv osv... Forrige gang hadde jeg vært på to ultralyder, flere kontroller hos både lege, jordmor og på sykehus på samme tidspunkt i graviditeten, var på glukosebelastningstest og diverse diverse.
Jeg hadde et drømmesvangerskap, alt gikk fint, og guttungen var akkurat passe stor og fin :)

Denne gangen går alt rolig for seg, og dette blir ikke regnet som et risikosvangerskap, "bare" som helt vanlig gravid :D
Hurra, jeg er så glad i dag :D

Last edited:
gratulerer med vell overstått time hos legen! Og så bra at du fikk overtalt legen til å høre etter hjertelyd.

Takk for det :)
Ja, jeg er veldig glad jeg fikk høre hjertelyd, alt er så mye mer virkelig nå :)

JIPPI :D

Har også vært heldig å høre verdens deiligste hjertelyd i dag<3 3 gangen vi prøver og var vel begge begynt å bli litt bekymret:-/ det viste seg at babyen lå lengere opp! Den var klar og tydelig:-) mulig jeg er litt lengere på vei enn hva vi har antatt ! Herlig var det<3

Så flott da, Mamma13, er så deilig å høre et bankende hjerte!! Det er vår dag i dag :)
Blir spennende etter ultralyd å høre hvor mye lenger du er på vei enn først antatt!

Så hyggelig å lese, gleder meg med deg! :)

Back
Topp