Endelig prøve på nr 3

ønskebarn<3

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Mailykke 2018
Hei, vi har vært frem og tilbake i et års tid på om vi skal prøve på en attpåskatt eller ikke. Barna vi har begynner å bli mer selvstendige og hverdagen er veldig fin. Men jeg har et intens ønske om et barn til. Mannen har vært usikker, men vi har nå funnet ut at han skal slutte å hoppe av i svingen.

Jeg har startet å teste etter eggløsning, mensen et ganske uregelmessig noe som bekymrer meg litt. Har to vellykkede svangerskap bak meg det jeg ble ganske raskt gravid begge gangene. Men det er snart 10år siden. Regner med ting kan gå senere denne gangen, om jeg i hele tatt er så heldig å bli gravid igjen.

Er det flere der ute i lignende situasjon? Var mye på forumet sist svangerskap og synes det er hyggelig å snakke med andre i samme situasjon.

Vi har ikke delt md venner og familie at vi skal prøve på en til.

Ikke helt, men noe likt i alle fall. :) Vi har fortsatt små barn her, de er straks 2 og 3,5, men vi kjenner jo litt likevel på at hverdagen begynner å "gå seg til". Selv om minstemann bare snart er 2, så er han jo mye mer selvstendig enn før og løper rundt og får til masse selv, så vi har jo ingen liten en som må hjelpes med "alt" lengre. Og nå har vi nylig bestemt oss for å prøve på tredjemann, etter å ha diskutert det og tygget litt på tanken rundt et år. Familien vår på begge sider vet ikke at vi prøver på en til, og vi har kun nevnt det sånn halvveis på spøk til tre nære, felles venner.
Mensen min har vært veldig ureglemessig siden siste svangerskap, den har aldri vært så mye på bærtur før, men jeg håper den stabiliserer seg snart. Jeg tror nok ikke veien vår blir enkel heller, for jeg blir 40 i desember og jeg mistet i tillegg den ene egglederen i en EXU for noen år siden før de to barna kom. Så jeg prøver å være realistisk og tenke at det kanskje ikke går... Samtidig som jeg håper så veldig :Heartred

Vi har også bestemt oss for nr.3 etter å ha vurdert det frem og tilbake i flere år. Med de to første så ble jeg gravid på 1.forsøk, men denne gangen har vi prøvd noen måneder uten resultat. Nå har vi hatt en pause de siste månedene, men i neste syklus så starter vi opp med prøving igjen. Mine er 8 og 5 år nå så det er noen år siden vi hadde små barn. Nå begynner barna å kunne løpe rundt ute med venner og klare mye alene så det blir en stor overgang. Men jeg føler meg ikke ferdig med småbarnsfasen så jeg tror det blir fint. Jeg er 35 år nå så det er sikkert noe av grunnen til at det tar lenger tid å bli gravid denne gangen.

Vi har også bestemt oss for å prøve, blir første pp denne syklusen. Blir evt mitt 3.barn, men vårt 1. felles. yngste er 9 og eldste 11. Jeg har hatt lyst lenge, og endelig er samboer klar!
Jeg har også uregelmessig menstrasjon, og i går kom en pakke med eggløsningstester på døra. Har aldri tatt en eggløsningstest før, blir en annerledes prøveperiode enn den gangen jeg var i tidlig 20-åra. Er ved godt mot foreløpig, og lykkelig over at prøvingen er i gang straks ❤️ Blir 34 i år

Jeg har også april 2018 barn ❤️ ble gravid på første forsøk med de 2 vi har, men nr 3 var vanskelig. Vi prøvde i over 2 år, mistet mange i kjemiske men er nå gravid 7+5 og håper dette går hele veien ❤️

Gratulerer med å prøve på nr 3, så spennende!

Jeg var lenge ferdig med å få barn etter nummer to. Det var ikke før hun nærmet seg 3 år at jeg kjente at jeg var klar, og da ville jeg helst at det skulle skje med en gang. Jeg har PCOS, så da mensen/eggløsning ikke kom i gang av seg selv/hadde lange sykluser, tok vi kontakt med gynekolog og har hatt hjelp siden høsten 23. Er endelig 17 uker på vei ❤️

Forumet er veldig godt å ha i prøveperioden!

Lykke til!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp