Endelig på nett igjen...

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Hei alle sammen!
Håper at det står bra til
Med alle og at dere nyter tiden med deres små:)

Her har ting vært hektisk siden småen ble født 5 uker før termin. Han er i dag i fin form, men helt fra han legger seg om kvelden(ca kl 19) så er han våken minst en gang pr time hele natta gjennom. Det ser ut til at det ofte er luftsmerter han våkner av, men nå har jeg prøvd alt av tips og råd jeg har kommet over uten tegn til bedring. Noen netter er han våken så ofte som hvert 30min også. Noen ganger roer han seg igjen med smokken og litt styrking på ryggen, men som oftest må det vugging, byssing eller flaske til for at han skal falle i søvn igjen. Noen som har erfaring med liknende "oppførsel" på deres små?

Kjenner det godt på kroppen at jeg begynner å bli veldig sliten. Og snart så når vi vel punktet hvor han er for ting til at jeg klarer å gå å bysse han i søvn.

Alle tips mottas med takk:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hei alle sammen!
Håper at det står bra til
Med alle og at dere nyter tiden med deres små:)

Her har ting vært hektisk siden småen ble født 5 uker før termin. Han er i dag i fin form, men helt fra han legger seg om kvelden(ca kl 19) så er han våken minst en gang pr time hele natta gjennom. Det ser ut til at det ofte er luftsmerter han våkner av, men nå har jeg prøvd alt av tips og råd jeg har kommet over uten tegn til bedring. Noen netter er han våken så ofte som hvert 30min også. Noen ganger roer han seg igjen med smokken og litt styrking på ryggen, men som oftest må det vugging, byssing eller flaske til for at han skal falle i søvn igjen. Noen som har erfaring med liknende "oppførsel" på deres små?

Kjenner det godt på kroppen at jeg begynner å bli veldig sliten. Og snart så når vi vel punktet hvor han er for ting til at jeg klarer å gå å bysse han i søvn.

Alle tips mottas med takk:)

Bæsjer han hver dag? Siden du nevner luftsmerter...

Ja, han gjør det :)

Jeg kjenner meg igjen. Her har jenta våknet hver 30-60 min fra kl syv til kl 23 de siste ukene. De to siste kveldene har hun fått grøt med aprikosmos og det ser ut til p hjelpe oss! I går sov hun nesten tre timer før fødte oppvåkning;) veldig fornøyd.

Men tulla her har sovet fra syv til 4 siden hun ble født. Måtte vekke henne om natten før for å lette på trykket;)

Nå som hun er seks mnd skal hun vel egentlig anvendes natt ammingen, men det stresser jeg ikke med for med storebrødrenes sjedde det av seg selv;)

Regner med at du har tatt opp dette på HS, evt prøvd kiropraktor og å kutte ut melk;)

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Ja, kiropraktor og kutte ut diverse matvarer som gizom nevner.
Vi fikk også tips fra kiropraktor å gi probiotika. Det er på en måte idoform, bare i pulver, tilpasset baby. Fås på helsekost, men koster flesk (litt over 400). Fordelen er at det er en stor pk i forhold til det som brukes - og den kan fryses. Får alltid bruk for dette senere en gang ;-)

Satser på du har gitt miniform også? Og massert?

Er han mørkredd?

Kanskje krever han mye mat sånn ay du skal prøve litt grøt i tillegg?

Masse lykke til iallefall. Håper du snart får sove litt

❤ Sondre 29.07.13 ❤

Jeg kjenner meg igjen. Her har jenta våknet hver 30-60 min fra kl syv til kl 23 de siste ukene. De to siste kveldene har hun fått grøt med aprikosmos og det ser ut til p hjelpe oss! I går sov hun nesten tre timer før fødte oppvåkning;) veldig fornøyd.

Men tulla her har sovet fra syv til 4 siden hun ble født. Måtte vekke henne om natten før for å lette på trykket;)

Nå som hun er seks mnd skal hun vel egentlig anvendes natt ammingen, men det stresser jeg ikke med for med storebrødrenes sjedde det av seg selv;)

Regner med at du har tatt opp dette på HS, evt prøvd kiropraktor og å kutte ut melk;)

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Godt jeg ikke er aleine. Han har vært hos Kiropraktor 3 ganger da det viste seg at han hadde ligget feil/trangt i magen. Det er nok i orden nå:)

Han får 4 måltider fast føde i løpet av dagen. Grøt er han ikke noe glad i, så der er vi fortsatt på "prøveposjon" mengdemessig. Senere på dagen får han 1/2 - 3/4 glass frukt med fullkorn(hipp), så spiser han middag med oss kl 17(favorittnudler, pasta med broccoli eller kjøttkaker i saus... Alle på glass). Han spiser halve glasset til middag. Så dusjer/bader vi, ser litt barnetv, spiser andre halvdel av middagsglasset, leser og koser og da har han sovna. Og innen kl 20 er han våken igjen. Da er det ikke alltid jeg får han til å sove igjen.
Så får han 400ml melk(50/50 blanding av level 1 og level 2 MME) mellom kl 19:00 og kl 07:00.

Lurer rett og slett på om det er melka han får luft av jeg altså... Han hadde mye luft på dagtid før da han fikk MME, men det har blitt borte nå som han får vanlig mat.

Ja, han gjør det :)

Det er bra. Frøkna mi sover og jeg tror det er fordi hun får i seg nok mat og hvile gjennom dagen. Noen ganger kan det virke som hun er mett, men så er hun egentlig ikke det alltid, men fordi hun ikke vil ha det jeg serverer. Nå sover hun hele natten uten å få på natten. Heldigvis :-) lykke til hvertfall.

Min gutt var nye våken før, viste seg at han fikk for lite mat i tillegg til t han hadde vondt i magen. For vår del ble det en NY VERDEN etter at han startet med grøt og middag, OG det viktigste var sviskemos! Fullammet tidligere... Han fikk også behandling v osteopat som var knallbra! Nå sover han fra 19 -5/6tiden, da får han litt pupp før han sover videre til ca 8/9tiden

Godt jeg ikke er aleine. Han har vært hos Kiropraktor 3 ganger da det viste seg at han hadde ligget feil/trangt i magen. Det er nok i orden nå:)

Han får 4 måltider fast føde i løpet av dagen. Grøt er han ikke noe glad i, så der er vi fortsatt på "prøveposjon" mengdemessig. Senere på dagen får han 1/2 - 3/4 glass frukt med fullkorn(hipp), så spiser han middag med oss kl 17(favorittnudler, pasta med broccoli eller kjøttkaker i saus... Alle på glass). Han spiser halve glasset til middag. Så dusjer/bader vi, ser litt barnetv, spiser andre halvdel av middagsglasset, leser og koser og da har han sovna. Og innen kl 20 er han våken igjen. Da er det ikke alltid jeg får han til å sove igjen.
Så får han 400ml melk(50/50 blanding av level 1 og level 2 MME) mellom kl 19:00 og kl 07:00.

Lurer rett og slett på om det er melka han får luft av jeg altså... Han hadde mye luft på dagtid før da han fikk MME, men det har blitt borte nå som han får vanlig mat.

Hun her holder seg ikke lenge mett på middagsglass. Hun får det rundt fem og halv sju, etter bading er hun sulten igjen. Gir flaske med en gang med 180 ml mme og litt over en halv posjon grøt blandet i. (240 ml vann tilsammen.) hun vil ikke drikke ren mme og er heller ikke glad i å spise grøt, men å drikke blandingen digger henne. Dette holder hun seg mett på hele natta. Gir samme blanding på morgenflaska. Resten av dagen er ganske lik din. Ca halv posjon grøt og frukt til lunsj og middagsglass Kl. 17. Stort sett bare e halvt et, noen ganger må vi varme opp resten også.

Har du prøvd småfolk sin grøt? Det er det eneste hu her vil ha. Også nestle sin med gluteb( fra 4 mnd). Men hu drikker fortsatt mye mme. Greier seg ikke uten det. Lurer på hvordan vi skal få trappet ned på det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app[/quote]
Vi brukte nestle sin nan før og det likte ikke magen hennes. Når vi kuttet ut malten og kjøpte hipp sin mme ble magen og luften borte med en gang.

Vi brukte nestle sin nan før og det likte ikke magen hennes. Når vi kuttet ut malten og kjøpte hipp sin mme ble magen og luften borte med en gang.[/quote]

Jeg tror også det er melka her. Han har fått konstantert at lukkemuskelen ikke er helt ferdig utviklet(refluks).

Min er født 5,5 uke før termin og vi har det sånn 3 dager i uka ca :s her ammes det kun på morgningen ellers går det i fast føde. Eneste slm får han til å sove lenge til slutt på kvelden nå er velling, men virker ikke som han egentlig er sulten mer at han syntes det er godt. Så nå må vi vel venne av den også snart :p men mye luft her også, vært det hele veien men har gått greit nok når han får sove på magen for da får han prompet og rapet på egenhånd. Men ser ikke på det hos oss so noe stort problem da jeg får nok søvn og er uthvilt flere dager i uken :)

♡caspian f.20 juni, 5,5 uke før termin♡

Min er født 5,5 uke før termin og vi har det sånn 3 dager i uka ca :s her ammes det kun på morgningen ellers går det i fast føde. Eneste slm får han til å sove lenge til slutt på kvelden nå er velling, men virker ikke som han egentlig er sulten mer at han syntes det er godt. Så nå må vi vel venne av den også snart :p men mye luft her også, vært det hele veien men har gått greit nok når han får sove på magen for da får han prompet og rapet på egenhånd. Men ser ikke på det hos oss so noe stort problem da jeg får nok søvn og er uthvilt flere dager i uken :)

Vår lille har fått påvist refluks nå. Og i morgen skal vi inn og ta allergitest da de tror han kanskje kan ha noe matallergi. Jeg ammer forøvrig ikke og han har fått MME siden han ble født

Vår lille har fått påvist refluks nå. Og i morgen skal vi inn og ta allergitest da de tror han kanskje kan ha noe matallergi. Jeg ammer forøvrig ikke og han har fått MME siden han ble født

Okei, bra dere får testet det da :) kanskje vi bør undersøke litt mer om han fortsetter slik ;) håpe dere finner ut av det så han får sove bedre :)

Back
Topp