Endelig oul-innkalling i posten

Unni Ugle

Betatt av forumet
8 februar er det vår tur til å komme på ordinær ul. Det er jo ikke lenge til!! Wæææ!

Så herlig å få en dato. Jeg tror ikke legen min har søkt engang jeg. Hun er rimelig fersk og svensk og visste ikke at en skulle skrive ut helsekort så legesekretærene gjorde det, hiv-testinga glemte hun, så hun måtte spørre etterpå rett før de tok blodprøver. Mens noe ul ble det ikke snakk om engang. Skal til henne igjen i midten av januar, så må få hun til å søke da. Vanskelig med lege som knapt klarer å skrive ei sykmelding. :S

Spennende... Venter på innkalling til OUL jeg også... En uke siden legetime, hun skulle sende avgårde henvisning med en gang... Håper det ikke blir så veldig langt ut i februar.... :)

Entil?: så kjedelig med fersk lege som ikke har peiling da. Håper det går kjapt når hun først får gjort det. :)

*Blåklokke*: var hos legen forrige mandag, så har gått og trippet i noen dager nå ja... Synes det gikk raskere med henvisningen denne gang. Kan være fordi jeg var hos legen en uke senere denne gang enn sist og oul blir en uke tidligere denne gang enn forrige. I følge menstermin er jeg 18+0 når jeg skal på ul (mot 19+0 forrige sv.skap).

Så kjapt du fikk timen da:) Tipper du gleder deg:) Venter hver dag på min innkallelse eg,håper den kommer før jul :)

Spennende! Jeg fikk brevet mitt i posten for noen dager siden, men fikk ikke time før 25.februar.... Syns det var lenge å vente :P så jeg bestillte rett og slett en ekstra time privat.. Er første ganga jeg er gravid, så kjenner litt på det behovet for å konstantere at alt står bra til inni der.

Jeg venter også på brevet i posten, men var hos legen på mandag så det skjer vel ingenting før i omjula;)

Jeg venter også på brevet, spennende!! :) Gleder meg veeldig til UL :D

ja jeg fikk 14feb,!! men har bestilt privat 22jan, er førstegangs jeg også . ringte jordmor i går men hun ville ikke se meg før uke 24 i slutten av mars.! synest det var lenge.
tenker om jeg ikke hadde gått privat så er man hos legen mellom 8-12 så ikke noe før 18 og så 24.. er det bare jeg som føler at man trenger litt mer 'bekreftelser'.. kanskje det er siden dette er første.. men kjenner jeg ikke kommer helt hundre prosent før langt over nyttår!!!

Tipper at min innkalling ikke kommer før etter nyttår, det er jo bare et par dager siden jeg var hos legen.
Tiden går heldigvis mye fortere nå enn de første ukene :)

Jeg venter ennå på brev. Var hos legen i uke 8, det er jo to uker siden.
Hun sendte henvisning på den timen, så rart at det ikke har kommet ennå.

Spennende!:)
Jeg har også fått brev!
30 januar har vi fått time :)

Kanskje vi skulle laget en tråd med datoer folk skal på oul. Jeg kan lage det, men da må det bli over nyttår når jeg ikke er undercover lengre. Ellers blir det så knotete med redigeringen. ;) Hva sier dere til det?

Det høres veldig bra ut, Unni Ugle! :)

Vært hos legen i dag, så håper han får sendt det fort :-) men vi skal til syden i uke 18og19, så regner med jeg får time så snart vi kommer hjem derfra :-) legen skrev heldigvis datoene for turen på henvisningen, så slipper forhåpentligvis å styre med bytting av time da :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Da kom min innkalling også.... 12.februar :)

ja jeg fikk 14feb,!! men har bestilt privat 22jan, er førstegangs jeg også . ringte jordmor i går men hun ville ikke se meg før uke 24 i slutten av mars.! synest det var lenge.
tenker om jeg ikke hadde gått privat så er man hos legen mellom 8-12 så ikke noe før 18 og så 24.. er det bare jeg som føler at man trenger litt mer 'bekreftelser'.. kanskje det er siden dette er første.. men kjenner jeg ikke kommer helt hundre prosent før langt over nyttår!!!

Føler med deg, synes også det er lenge mellom første time og neste :b men for ett vanlig svangerskap er det satt opp til førstekontroll mellom uke 8-12,
andre gangen er ultralyden i uke 17-19,
3. kontroll - uke 24 og etter dette er det en gang i mnd :)

Ble overrasket da jeg fant ut av dette selv, trodde det var oftere kontroller i begynnelsen også :-O
Merker at jeg blir mer bekymret når jeg vet det er så lenge til jeg kan få den bekreftelsen på at det er liv, legen sjekket ikke noe annet enn blodtrykket mitt og tok blodprøver og urinprøver (og de to siste hadde ikke skjedd om ikke jeg hadde bedt om blodprøver...)

Back
Topp