Endelig noen som hører

mkrago

Elsker forumet
Jeg var på sykehuset til dag og traff på en fantastisk jordmor, som faktisk hørte på meg. Dette er andre gangen på sykehuset og andre jordmoren og så utrolig stor forskjell. Denne gangen følte jeg at jeg ble hørt, at redselen etter forrige fødsel ble anerkjent og at jeg ble sett og ivaretatt. Hun jobber på både poliklinikken og føden så hun har nok bedre forståelse enn hun jeg var hos sist som bare jobber på poliklinikken. Jeg fikk beskjed om at de skal prøve at en fast jordmor og lege følger meg på sykehuset. Hun lovet også i den grad hun har lov at jeg skal få slippe å gå over termin. Nå gruer jeg meg litt mindre til fødselen enn det jeg gjorde i dag morges. Selv om svarene var like ukonkrete var de ikke så svevende. Det er stor forskjell på å få høre vi tar kontroller ved behov og vi tar kontroller ved behov, kanskje så hyppig som 1 gang i uken eller tilogmed 2 ganger i uken ved behov.

Jeg ble også lovet kontakt med avdelingens psykolog hvis redselen for fødselen fortsetter utover etter OUL. Hun andre bare avfeie meg og ønsket meg bedre dager fremover. Nå kan jeg kanskje begynne å glede meg litt over denne graviditen også.
 
Så kjekt å høre, er godt når man treffer på brukandes mennesker :)
 
Det er så viktig å føle at man blir sett og hørt ❤️ supert at du traff ho :)
 
Så godt å høre du traff på ei som faktisk hørte !
Det er deg vel fortjent og unt. .
På drammen sykehus eller? :)
 
Ja på Drammen, har du fått fødeplass der du også eller hadde legen sendt feil sted?

Har ikke fått noen fødeplass brev jeg :/
Kun fått time til oul på kongsberg...
Håper så inderlig jeg får føde i drammen og at legen min faktisk har søkt..
Kanskje jeg kan ringe å høre med drammen selv ?
 
Ja på Drammen, har du fått fødeplass der du også eller hadde legen sendt feil sted?

Godt du møtte noen andre der iallefall som gav deg en god følelse <3
 
Så bra!

Kvaliteten på helsetjenester er så utrolig individuelt atdet er nesten fælt. Bra du vet at det er henne og ikke deg det er noe med. Det er jo sånn du opplevde det nå det skal være! Håper den faste jordmoren du går er henne eller ei annen som skjønner greia.
 
Så bra! Å føle at man blir hørt og tatt på alvor har alt å si, altså <3
 
Så bra. Har alt å si at man føler man er i trygge hender når man er så utrygg i utgangspunktet
 
Så godt å høre, det er god følelse når man blir tatt på alvor :)
 
Jeg var også livredd etter første fødsel. Hadde heldigvis en jordmor som tok meg på alvor å satte meg opp på samtale på sykehuset. Her fikk jeg snakket med noen jordmødre og velge den jeg følte jeg kom best overens med. Vi snakket også veldig mye om redselen og hva jeg ønsket under en fødsel. Vi satte også dato for igangsettelse om jeg var moden :) Fødsel nummer 2 ble en drømmefødsel :)
 
Back
Topp