Endelig min tur :) oktober, her kommer vi :)

Svanefruen

Er så lykkelig!!!! :)
Oktoberskatter 2014
Etter å ha vært med på x antall venninner sin lykke og sitt nye liv, ble det endelig min tur med mannen i mitt liv <3

Slutta på pilla i november, tante hilste på og jeg var klar for action.. Etter mange år på pilla, var jeg spent på hvordan dette kom til å gå.... Så fikk jeg et drøss av symptomer, ingen tante meeen bare negative tester :S hormonell ubalanse? Frustrasjonen skal fortsetter lita stund, legene måler hcg når jeg er innom, de er negativ... Jaja... Vi har værtfall gjort vårt for at alt skal klaffe :D stakkars samboeren min, ikke fred å få ;) :p

For to uker siden begynte brystene å bli ømme, skikkelig ømme.. Har ikke vært plaget med det tidligere, så dette var nytt, men jeg turte ikke håpe.. Våknet på nettenepga smertefulle bryster, de var sprengt og ØMME! Stengt tilgang for samboeren, til stor frustrasjon siden de visstnok var så lekker :p tok en test etter ei uka.. Negativ, IGJEN :S hva skjer?

Begynner å få mer og mer ubehag nedentil, er som noe strammer... Bestemte meg for å vente en uke til.. Igår var den store dagen.. Tok testen, pakka den i papir så jeg ikke skulle se noe :p så er det tid for å pakke den ut.. Etter å ha tatt så mange negative, var jeg klar for at det ikke var noe... Men har du sett, der skinte et vakkert kryss foran meg..første reaksjon; jeg begynte å le :D så var det å ringe samboeren samtidig som jeg sendte bilde, den første reaksjonen; ka dette betyr? Å herlighet, etterfulgt av latter og en beskjed om at han nå er verdens lykkeligere mann <3

Tok en ny test idag, med ukeindikator siden jeg ikke aner hvor langt jeg er.. Den sier 3-4 uker, men ut fra når mannen dro på jobb er det nok 4-5 uker. Var hos legen idag, så får etterhvert en tidlig UL for å fastsette termin siden jeg ikke kan regne ut fra siste mens.

Det er så utrolig spennende, fantastisk og rart! Vet ikke om det har gått opp for meg, samtidig som jeg er liiiivredd for at det skal gå galt. Men, gjør alt for å ikke tenke på det. Bare nyte at dette skjer nå og krysse alt for at jeg har mange fantastiske opplevelser i vente. Har laget meg en ca termin, 16 okt, så spent på hva jeg ender på :)

Fortell gjerne om dine erfaringer :)
 
Det er virkelig virkelig vanskelig å ikke avsløre hva som foregår! Særlig når min kjære svigersøster er som hauken på meg... Takk og lov at vi har en hund som vi kan bruke som unnskyldning for at vi må ha større bil... Sambo har to barn fra før, så når lille kommer må vi ha mer plass ;) vanskelig å lyve, men vil ikke fortelle no enda.... De eneste som vet noe er besteforeldrene på begge sider :) åsså sjefene mine... De måtte få vite de pga tilrettelegging fremover.. Har en kronisk magesykdom som gjør at det må taes litt hensyn..


Idag har det virkelig gått opp for meg hva som skjer.. Det vrimler av sommerfugler i magen! Tenk...jeg skal bli mamma :D på kid hadde de 40% på alt av barnetekstil... Kan tro det var fristende.. Men må vente enda litt til...

Pappaen til lille er også så spent, han klarer nesten ikke å sove når han er på jobb stakkars ;) idag bestiller han gravid sikkerhetsbelte, så det er klart når jeg bikker 2 mnd :) det er jo faktisk ikke mange uker igjen :) 4+5 idag :) jeg skal visst begynne å elske mandager.. Virkelig en ny uke :p


<3 lykkelig <3
 
Krysser fingrene for at det kan gå ba for oss som har vært heldige med klaff på første forsøk også! :)
 
Idag fikk søsknene våre vite om spiren :) de ble kjempeglade på våre vegne :D brorskap jublet :D

I morgen starter uke 5, om knappe 3 uker har vi vår første svangerskapskontroll <3 er så spent, det er skummelt og fantastisk! Har aldri opplevd noe sommertrening, samtidig som jeg kjenner at jeg holder litt igjen...

Begynner å bli skikkelig ettermiddagskvalm..kjennes ut som jeg skal kaste opp når som helst... Blir verre av lite avslapning/ ro og lite mat... Herlig med sofa tid nå :)


Ja, Joggejenta, vi er heldige!! Håper alt går bra for dere :D
 
5+2... Iallfall sånn ca :binkybaby føles som en eeeeevighet til vi skal til legen og til UL!:love017

Det føles også som en eeeeeevighet til pappaen kommer hjem... 3,5 uke...

Hormonene eksploderer jo i meg,har så sykt kort lunte! Det verste er jo at jeg merker det selv :confused: En ting er sikkert, diskutere noe, i dette tilfellet bil, sent på kvelden når jeg er trøtt og sliten, er virkelig en DÅRLIG idé! For deretter å bli sutrete og klage over at jeg er så ensom,.. Så kom tårene:eek::oops: WHAAAT???? Hva skjer meg meg liksom, frk.tarikketiltårenesålett begynner å sippe :mad:o_O stakkars stakkars mann som sikkert la på til meg ned en klump i magen fordi han hørte at jeg ikke hadde det så greit... Dårlig samvittighet idag.no!!!

Må jo innrømme at jeg skulle ønske at han var hjemme da jeg fant det ut, slik at vi kunne ha kost oss sammen og pratet om alt face to face.. At det som skjer med meg er nytt og at det hadde vært trygt å kunne krype inn til han, min sterke påle i livet! Men hva med han da? Stakkar, han sitter der ute på sjøen og lengter hjem! Hver dag forteller han til meg hvor mye han skulle ønske at han var hjemme med meg nå, at han savner meg så det gjør vondt! At dette er følelser han aldri har kjent før! Jeg har det da ikke være enn han?!? Selv om han har to barn fra før, så er jo alt nytt med meg!

Fra idag er det full skjerpings! Skal lage en regel: etter en lang dag begynner man ikke å diskutere noe man i utgangspunktet ikke et helt enig i! Da er det bare å pelle seg i seng! ;)

Gleder meg til han kommer hjem :hug003
 
Tiden går :D og lille spire sørger for at jeg skal være klar over hva som foregår!

De ømme brystene er ikke såååå ømme lenger, derimot har det kommer mer kvalme, humørsvingninger, trøtt hele tiden, raskt sliten og en øm korsrygg! Kan ikke glemme at det strammer og stikker nedentil daglig, særlig når jeg slapper av. Jeg prøver så godt jeg kan å snu dette om til det positive... Så lenge jeg kjenner noen skjer det ting :D

Er helt fantastisk at hjertet slår hos min lille "alien" :Heartbigred Nå fortsetter utviklingen av alle organene, det er magisk! Fortsett å vokse lille venn sier jeg!!

På torsdag fikk ei venninne vite om den lille, og ho ble mega gla :D kjennes veldig deilig at så mange rundt blir så glade :) på fredag hilste jeg på to nye små, ei på 7 uker og ei på 2,5. ca, daaaa kjente jeg at det kribla! Til høsten sitter jeg med mitt lille :Heartbigred

I går måtte jeg bare begynne å strikke på et vognteppe :) kjenner at jeg ikke har forstått helt at det faktisk er til min lille baby, endelig er det mi tur :) idag kjøpte jeg noen mamma klær, som jeg værtfall skulle vente med.... Men jeg fikk to bukser og en overdel til en verdi av 1100kr til 275kr! Da kan man jo ikke la vær!! :D

Nå er det fullstendig avslapning resten av kvelden! Mamma lager kjøttsuppe etter bestilling, deretter skal vi bare sitte å sjabbe og strikke resten av kvelden :)

Holdt på å glemme. . Dagens oppdagelse; frityrlukt fungerer ikke bra! Kvalm.no!!
 
Nå er det oj lenge siden jeg skrev her... Vært full rulle i det siste..

Men idag hadde jeg første svangerskapskontroll, juhuuu :D godt å være igang! Er ca 7+3 idag, og alt kjennes faktisk ganske greit ut :) er trøtt, litt kvalm og temperamentsfull :p første UL er 6 mars, gleder meg sykt mye! Veldig spent på termindatoen da! Også kommer mannen hjem dagen etter, LYKKE! Synd han ikke får med seg første UL, men det viktigste er at alt er bra med den lille og at han får med seg den andre UL :D

Helgen tilbringes på min nye scooter, så da går nok tia fort! :D

Fikk også en sånn smart oversikt over når jeg skal dra til hvem på kontroll, legger den ved her :)

Nå skal jeg koooose meg i sofaen med "fredagspizza" flytta til torsdag :) med fødestuen som underholdning. ;)
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    764,6 KB · Visninger: 16
Back
Topp