"Endelig" kom kvalmen

lenemor

Forumet er livet
Her har jeg gått og vært så fornøyd fordi jeg har vært i knallform og ikke vært kvalm et sekund... Her for et par dager siden ble jeg plutselig kvalm, men det gikk over etter et par timer og jeg tenkte ikke på det... før jeg plutselig ble kvalm igjen i går kveld.... *begynte å se et mønster*
Og i dag slo det til for ful.t igjen.. og jeg som skulle på revy og greier... Satt meg ytterst på benkeraden i tilfelle jeg måtte spy, men det går bra... bare kvalm ja...[:'(]
What to do?[X(]
 
Takk jenter - litt sympati gjør alltid godt!!
 
Jeg lette høyt og lavt etter mariakjeks i går jeg, for det hadde jeg lest skulle hjelpe, men fant bare Ritz, og det hjalp faktisk for meg, så hadde jeg lest tipset ditt med en gang lailao hadde jeg ikke måttet endevende hele spisskammeret...[;)]
 
Ritz kjeks var de eneste som hjalp for meg. Prøvde Mariekjeks, for søster mi anbefalte det og rød saft, men fysj....
 
Nei Salte kjeks og vann. Det var mitt knep. Og sørg for ikke å bli sulten. Bedre å spise litt "hele" tiden enn å vente til du er kjempesulten.
 
Lykke til og god bedring (det ga seg i uke 12 for meg) [:D]
 
Så "heldig" du er da! Siden jeg har vært plaget med kvalme i 20 uker nå føler jeg meg som en ekspert.. Unngå stress og store påkjenninger for kroppen. Ikke vent med å spise til du blir sulten, heller spise ofte og små måltider. Det å spise et par kjeks før man står opp gjør underverker! Skriv ned hva du spiser og hvordan du reagerer på det (kvalm/ikke) så du kan unngå å spise mat som gjør deg kvalm.. Du må nesten bare prøve deg fram, det som funker for noen funker absolutt ikke for andre! Lykke til, tenk på at det går over en gang! [;)]
 
Hei.
 
Kjenner til problemet ditt. Eg trudde eg slapp unna kvalmen men den kom i uke 6 og ble der, er i uke 10 i dag og eg har nå hatt eit pardager der eg har vært litt bedre.. Værst om kvelden. For meg hjelper det å ikkje spise for stor middag og spis lite men ofte, men unngå å spise rett før du legger deg. Lykke til!!
 
Åneiiii[&:]
Ikke bra m den kvalmen, altså.....[:'(]
Har hørt at ingefærkapsler skal hjelpe. Du får tak i det på helsekost.
Ja ja her har jeg gått rundt, temmelig høy på pæra, og følt meg så fin i formen, og tenkt at dette går bra[:o]
Må kanskje omstille meg....[8|]
Men ønsker deg god bedring, Lenemor. Håper det gir seg snart.
God klem fra ei som ikke er så kvalm.....enda...
 
Huff og huff!!
 
Jeg er i same båt som deg, men har ikke opplevd kvalmen enda. Er bare såå fornøyd med det. Men vet jo at du er en uke foran meg i løypa!
 
Spis ofte og lite...ha alltid noen tørre kjeks i nærheten.
 
Håper det bare er et par dårlige dager, og at formen din blir på topp igjen i morra!
 
Trøsteklem fra M
 
Velkommen i gjengen=)
Jeg er så si kvalm døgnet rundt jeg, og syntes ingen ting hjelper.. hehe..
Så håper det gir seg snart..
klemmer[;)]
 
da kan jeg og melle meg inn her.har vært kjempe fin. ikke kvalm i det hele tatt. men nå... uff... orker ingen ting. og har også blitt så svimmel. godt jeg skal til legen i morgen..
 
kvalmen kommer og tar oss stort sett alle iløpet av en graviditet [:'(]. Jeg ble kvalm selv da jeg var rundt 7 uker. Men det gikk over rundt uke 12 igjen da. Hva er de du kan tygge mot kvalme da, ingefær? ja. tror det er noe sånt. Har aldri prøvd det, men noen sier det virker, andre ikke. Kjøp deg hel ingefær og tygg.
Ellers kan du jo unngå melkeprodukter, gjær og sukker produkter. Det gjorde jeg, og er overbevist om at det er noe av årsaken til at jeg var mye mindre kvalm under dette svangerskapet enn det forrige.

*god bedring* [:)]
 
Back
Topp