ENDELIG! Jeg er blitt mamma <3

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Etter en lang åpningsfase (4dager) så kom endelig jenta vår <3

Vi dro inn til sykehuset på onsdags kveld, jeg hadde store smerter og konsentrerte meg skikkelig for å komme gjennom riene, vi kom inn klokka 23.30, og da hadde jeg 1 cm, og på mårningen ble jeg sjekka igjenn, od det var fortsatt 1cm! og jeg var utslitt...

Så fødselen ble stoppet og jeg fikk morfin, det var befriende!

Etter 2 timers søvn, så voknet jeg i 08 tiden og begynnte å få rier igjen, jordmor kom for å sjekke, og da hadde jeg fått 3 cm mens jeg var ned dopet, og det var godt å vite at NÅ var det 100% i gang! Men for å få fortgang på det hele så tok de vannet, og DA satte riene SKIKKELIG inn, jeg sto i dursjen og tenkte med meg selv....blir det verre nå, så dør jeg!

Etter 1 time kom jordmor igjen og sjekket, og da var det 4cm, og da maste jeg til meg epuderal (eller va det nå heter) 

Og det var en befrielse av en annen verden! Kjente ikke riene! Var som å ha kynnere igjen!

Så rundt kl 22, så var det 10 cm, og pressinga startet :)

Men siden lille snuppa begynnte å bli stressa, og fikk lav puls, så ble jeg klipt, og hun ble tatt med sugekopp :)

Alt i alt syns jeg hele fødselen var en utrolig god opplevelse :) 
Fordi om det tok litt tid....så var det verdt det til slutt :) Fikk jo Gulljenta mi <3

Gratulerer så mye :)

emoticon Gratulerer så mye med tullaemoticon

Gratulere så mye! =) 
Endelig!

Gratulere så mye med den lille :)

Gratulerer så masse!

Gratulerer så mye! 

Back
Topp