Endelig inne en tur! Usikker..?

tullmusa

Forumet er livet
Hei folkens!

Uff, nå er jeg blitt skikkelig lat når det gjelder å komme inn på forumet. Jobber så mye kveld at når jeg kommer hjem er det eneste jeg tenker på senga. Sooove![&o]

Ellers er jeg kommet i en ny fase når det gjelder prøving, tror jeg.. [&:]
Jeg tenker ikke så masse på å bli gravid lenger, og samboer'n vil ikke ha sex på EL dagen, for da blir det som om vi prøver sånn skikkelig. Han vil heller ta det som det kommer, og er klar over at jeg kan bli gravid dagene før EL og. Men han vil altså ikke på selveste dagen. Jeg må si meg litt enig med han. Kjenner jeg blir litt svett på dagen..
Tør jeg ha sex? Er jeg virkelig klar? Vil jeg ha barn nå?

Jeg er så utrolig forelska i kjæresten min, og vi har det helt fantastisk sammen! Tenker masse på ting jeg vil gjøre sammen med han, med eller uten baby. Har lyst på barn, og det blir jo ikke bedre av at det svermer av babyer og gravide jenter rundt meg. Han sier at det er babyboom her nå, mange unge jenter som får, og at jeg vil bare føler meg ensom.. Jeg er litt enig, men samtidig så vil jeg ha..
Men når det kommer til stykket. EL er like rundt hjørnet, så blir jeg livredd!! Hjertet dunker, og alt går rundt for meg.. Er det flere som føler det samme?[&o]

Hilsen Tullmusa![:D]

Hei!
Jeg og samboeren min prøver også å bli gravide, men vi har bestemt oss for å bare ta det med ro og se hva som skjer. Orker ikke det styrer med EL-tester og slikt, blir så stresset av slikt. Har tenkt litt på det i siste om dette er virkelig noe jeg vil. Har mye planer jeg også, bare vi to sammen og også med en baby. Føler det kan bli vanskelig å dele han med noen .. høres sikkert litt rart ut men det jeg mener er at jeg er klar over at det kommer til å bli en forandring og at vi ikke kommer til å ha like god tid til hverandre som før .. men det er også masse positive sider da (flest av disse.. ) .. Vil bare ha tenkt igjen alt før vi blir gravide! Vil være helt sikker!
Kan jeg spørre hvor lenge dere har "prøvd"? Når sluttet du på prevensjon? Hvor gammel er du?

Ja, det er skikkelig vanskelig nå.. Jeg stresser ikke heller. Vi tar det som det kommer, men innerst inne så er jeg vel mere keen på å bli gravid enn han. Har ikke brukt prevansjon på 4 mnd nå, tror jeg.. [:-] Er 21 år. Har jo masse av tid til å gjøre ting sammen, men jeg er jo litt, om ikke ganske babysyk da. Men om jeg blir gravid kommer jeg jo til å bli så overlykkelig som det går an å bli! Helt sikkert!![:)]

Hei Tullmusa og Miss85!!

Tenkte å sende noen oppmuntrende ord!!
Det kan jo høres ut som om dere begge er litt i tvil innimellom! Dere er jo så unge også. Kanskje det er meningen at dere skal vente litt med å få barn? Tenk på all tida dere har å gjøre det på. Jeg er 27, og er ikke engang aktiv prøver. Føler at jeg faktisk er i passe alder snart, men stresser enda ikke!

Jeg mener ikke å si at alder er veldig viktig, men at det faktisk er naturlig å prioritere annerledes når man er veldig ung. Mye moro som skal gjøres, og vennskap som skal pleies. Kanskje er dere de første i gjengen som vil ha barn?

Hvis dere finner ut at dere er klare, så er det supert, hvis dere venter, er det også supert. Det viktikste er vel å kjenne på hva som føles riktig! Ville bare si at jeg tenker på dere og håper at dere finenr ut av det. Det blir spennende å høre fra dere framover!

Lykke til begge to!

Takk for litt oppmuntring monicabebe! [:)]

Tenker masse på det, og det er jo litt slitsomt.. Kan jo si at jeg er ikke den første i vennegjengen som ønsker barn! Alle har fått barn, eller er gravide. Virker som om flesteparten av jentene i mitt kull skal ha eller har fått. Nylig fikk jeg vite at enda en bekjent er gravid! Blir jo selvfølgelig glad på deres vegne, men det er samtidig tungt.. Bedre blir det jo ikke når folk spør "når skal du/dere få?" Det er jo en sånn stor lykke!
*sukk* Men dagene går nå iallefall. [:)]

Tusen takk for flott svar monicabebe! [;)]
Jeg vet at jeg bare er 20 år, men dette å få barn er noe jeg og samboeren har tenkt masse på og snakket mye om. Det er bare det at tvilen kommer en sjelden gang.
Er ikke så mange av mine venner som har fått barn eller er gravide (de fleste er eldre), så det er litt derfor det er litt skummelt. Ingen å dele erfaringer med og ingen å glede seg med.
Når det er sagt så er det selvsagt veldig individuelt når man ønsker seg barn. Det er rart å si det slikt, men jeg føler meg mer voksen enn mange av de på min alder og har vel mer eller mindre ønsket meg barn i mange år allerede.
Jeg skal tenke gjennom det litt mer, for jeg vet hvor stor avgjørelse det er så jeg vil være 110% sikker da jeg bestemmer meg!
klem

Back
Topp