Da var vi endelig hjemme fra sykehuset med verdens skjønneste prins[:)] Prinsen kom til verden 9.februar kl 15.31, men jeg føler meg som januarmamma selv om de ble februar da...[:D] Kort fortalt skjedde det slik: Første ri kjente jeg kl 00.30 på natta, vekkte sambo halv 4 da kom riene med 3-4 min mellomrom. Ringte til føden, og dro bort ca kl 6. Tok ctg og hadde 3cm åpning. Fikk tildelt fødestue og spiste frokost i 8 tida. Gikk for det meste rundt på gulvet og pusta meg gjennom riene, kl 11 hadde jeg 7cm åpning. Da fikk jeg lystgass og det fungerte kjempe fint! Vannet gikk kl 12, og når kl var ca halv 2 fikk jeg begynne å presse. Etter å ha pressa i en og en halv time ble det tilkalla lege for å ta han med vakum. Han sto litt på skrå ned i bekkenet og riene var ikke så effektive som de burde ha vært. Klokka 15.31 kom han endelig ut, men i tverrleie med skuldrene (snudde seg ikke som han skulle), så jeg rivna ganske så mye og mista mye blod. Måtte ned på intensiven der jeg fikk spinalbedøvelse og der lå jeg i over en time mens de sydde meg sammen igjen...ikke spesielt koslig. Fikk penicillin de første dagene for å forbygge infeksjon og det reagerte han veldig på. Han hadde veldig vondt i magen og skreik mye de første 3 dagene, men etter at jeg slutta med det har han ikke skreket i det hele tatt. Grynter litt når han vil ha mat og ellers sover han eller ligger å ser rundt seg[:D] Skal legge ut bilde etterhvert[:D]