Endelig har vi fortalt det

Lena94

Betatt av forumet
Den 16 mai lagde vi body med skriften "jeg skal bli storebror" til babyen på straks 7 mnd [emoji4]. Visste den til svigermor og mannen hennes og det eneste hun sa var: vet dere ikke hvordan dere unngår sånt?. Merker jeg ble utrolig skuffet selvom jeg visste at hun ikke syns så tette barn er greit. Hun sa på 17 mai at hun var glad for graviditeten, men jeg har vanskelig med å tro på det. Hun har gitt uttrykk så mange ganger at vi burde vente 3-4 år før vi fikk nestemann.
Fortalte det til hele min familie på 17 mai og alle de ble glade for det og der hjelper litt, men skuffelsen henger fortsatt litt i [emoji53]. De har så sterke meninger og de er ikke redd for å si hva de mener. De har spurt flere ganger om det var planlagt osv. Akkuratt som om at de ikke vil gi seg før de får det svaret de vil ha [emoji53].
Måtte bare få ut litt frustrasjon da jeg ikke tror samboer har samme oppfatning som meg selvom jeg merker at det plager han litt.

Den 16 mai lagde vi body med skriften "jeg skal bli storebror" til babyen på straks 7 mnd [emoji4]. Visste den til svigermor og mannen hennes og det eneste hun sa var: vet dere ikke hvordan dere unngår sånt?.
Måtte bare få ut litt frustrasjon da jeg ikke tror samboer har samme oppfatning som meg selvom jeg merker at det plager han litt.

Uff, den følelsen er absolutt ikke god å ha. Jeg fikk den samme følelsen da vi fortalte at vi skulle gifte oss. Jeg fikk ikke en klem, heller ikke et gratulerer, bare «ja......». Var derfor kjemperedd da vi fortalte at vi skal ha barn. Men det har gått seg til. Hun har bedt om unnskyldning og grått i telefonen fordi hun var så lei seg, men likevel klarte jeg ikke tro henne. Jeg tenkte bare at hun ble redd for å miste sønnen sin dersom vi ikke går overens og han «velger» meg. Men, som sagt det har gått seg til. Kunne bare ønske jeg hadde opplevd svigerforeldrene mine som litt mer glad i meg. Og at jeg ikke hadde hatt følelsen av at de tenker «han kunne funnet noen bedre».. så nå kom det litt frustrasjon fra meg også. Ikke lett dette her, hvert fall ikke med hormoner og greier i tillegg...

Btw, dette er vårt første barn og vi skal ha to tette, hvis vi er heldige. Gjerne bare ett år til halvannet år mellom dem. Selv med to bleiebarn samtidig får de mye glede av hverandre etter hvert :smiley-angelic003

Både mamma og svigermor syns dette var en dårlig ide, det visste jeg og dermed så tåler jeg at det ikke er noen voldsom glede.

Posta for tidlig

Jeg syns det er dårlig av voksne å kommentere om dere ikke vet å unngå slikt, man må da klare å holde idioti inni seg. Er helt OK å ikke fake en positiv reaksjon.

Jeg er derimot trygg på at alle vil ønske nr 3 velkommen like hjertelig som de to første.

Vet du hva. Jeg bare VENTER på å få kommentarer på at «det var på tide» eller «klarer dere ikke å få det til så den stakkars ungen ikke kommer til helt i slutten av året» osv. Og da har jeg forberedt meg på en tordentale om hvordan livet ikke er så enkelt at man kan bestille barn til den perfekte tiden også blir Alt etter boka.

Noen har meninger om ALT. dette er faktisk ikke noe man har 100 prosent kontroll over. De burde bare gratulerere dere og være lykkelige på deres vegne. Punktum.

Folk er så frekke...

Back
Topp