Endelig har jeg da i vaffal startet!

KathMor

Forumet er livet
Med å bestille bilder + å skulle lage fotobok på Fotoknudsen [:D] Tar bare eeeeevig lang tid å laste inn bilder da de er av beste kvalitet/oppløsning = STORE bilder... så TTT [>:] Men men, da får bildene bli lasta opp mens jeg får jentene i seng etterhvert - så får vi se hvor produktiv jeg blir i kveld [:D]

Mange som har gjort det? Laga fotobøker? Hva slags type og størrelse tok dere? Fornøyd? [:)]

Får jo ikke til å lage fotobok joh... [>:] Bildene mine kommer jo ikke opp....

Husker jeg prøvde meg på det i fjor. Å det ble med prøving for å si det sånn. Fikk det ikke til! 

Nå er vi i gang vaffal - men ting tar tid.... jadda [:'(][:D][:D]

Har begynt og ble med det...[8D]

Men planen var at besteforeldrene skulle få til jul i år da.. Så må nok få ræva i gir og fortsette...[&:]

Får til å bestille enkle bilder + forstørre osv.. men får ikke til verken fotobok eller kalender [>:] Men etter diskusjoner med meg selv lager jeg vanlig album til besteforeldre som jeg gjorde til Emma.. da har dem mulighet til å ramme inne/forstørre de bildene di liker + at man kan fylle på når man vil [:D]

Men en kalender her hadde vært koselig... men får som sagt ikke opp bildene mine... kun demo bilder [:@][>:]

Jeg gjøre det på Fotoknudsen jeg nå [:)] Får enda ikke til kalender/fotobok... selv om alle bildene nå er tilgjengelige.. hmm....

Var litt vrient å komme inn i + tar litt tid å laste inn bildene MEN nå er det så og si gjort, deilig å bare sitte å ordne fra stua faktisk - og god pris er det og [:)] Kjøpt to album i samma slengen til besteforeldrene , forstørret bilder, fått fremkalt og forstørret bilder jeg selv har redigert. Håper det blir bra [:D]

Jeg ble stående fast på Fotoknudsen sitt også. Syns det var vanskelig..[8D] Og rotete...
Men får vel prøve meg igjen.. Trenger ikke være 60 sider heller. Holder med 10-15 sider kanskje...

Like greit med sånn fotoalbum også da. Og koselig å lage til!

Hei hei!! Går evigheter mellom innleggene mine her[:)] - men fotobøker jobber jeg mye med - bruker det til alle bildene våre (lager løpende album) Og ja, det tar masse tid! Og beregn gjerne en del tid før man kommer skikkelig i gang, kan ta litt tid å bli kjent med programvaren... Jeg brukte FotoKnudsen tidligere, men var ikke fornøyd med kvaliteten. Kan være den er bedre nå[8|], vet de har gjort endringer.

Men er veldig fornøyd med JapanPhoto - da trenger du ikke å laste opp bildene på forhånd, men bruker bilder direkte fra harddisken din. Må laste ned programvaren og det tar litt tid - men etter det er det mye mer lettvint. Veldig fornøyd med kvaliteten, jeg har bestilt de store fotobøkene på 30x30 og 130s. Når man først kommer i gang så er det veldig gøy! Har du litt mindre tid går det fint å bruke autofill-funksjonen også, men da blir layout'en så som så...

Lykke til - ikke gi opp, resultatet kommer til å bli sååå bra! Og det kommer garantert til å slå an hos de heldige mottakerne til jul[:D][:D]

TAKKER FOR TIPS MATHILDE [:D][:D]

Men har du en forklaring på hvorfor jeg ikke får til å lage fotobok eller kalender? Får bare opp demobilder og ikke mine egne [>:]

ORIGINAL: KathMor

TAKKER FOR TIPS MATHILDE [:D][:D]

Men har du en forklaring på hvorfor jeg ikke får til å lage fotobok eller kalender? Får bare opp demobilder og ikke mine egne [>:]

Var vel en grunn for at jeg droppet foto knudsen til fordel for japan photo[8|] Synes ikke foto knudsen sitt program fungerte, syntes det var tregt å laste opp bilder, lite muligheter til redigering etc... Og da de kom med den nye programvaren som er nettbasert (dvs at du må lage fotobøkene på nett) synes jeg det ble vel tungvindt... Jeg redigerer bildene mine, og ofte gjør jeg det parallellt med at jeg lager fotoboken. Og så synes jeg det er vanskelig på forhånd å bestemme hvilke bilder jeg skal ha med - da er det lettere å bruke bilder direkte fra harddisken? Laster opp hele fotoboken til japanphoto først når den er ferdig - og det tar ikke så altfor lang tid. Og mange flere muligheter - jeg liker å lage mine egne layouts...[:)]

Så da kan jeg ikke svare deg på hvorfor du ikke får til fotobok el kalender - annet enn at jeg synes programmet var dårlig...[:-] Håper det ordner seg for deg da - send en mail og spør![:)][:)]

Jeg har laget flere fotobøker i forskjellige anledninger og fra forskjellige leverandører.
Er mest fornøyd med Elkjøp sine bøker...

Har akkurat ferdigstilt snuppa sin bok, den ble på 90 sider,
med hardcover, og kvadratisk format (stor bok)...

Gleder meg til den dumper ned i postkassa, for jeg tror og er ganske sikker på at snuppa kommer til å eeelske en bok om seg selv [:D] Så langt har storebror to stykker, én fra sitt første år (lerretsinnbinding = [:'(]) og én om sykehusopphold og sykdomsperiode fra han ble ganske så syk da han var på snuppa sin alder... En slags bearbeiding for ham, for å kunne snakke om opplevelsene med støtte i bildene... Den ble han veeeldig glad i [:)] Den var med hardcover, og siden har jeg ikke bestilt annet [;)]

Forresten...

Programet til Elkjøp er enkelt å bruke og jeg opplever ikke å mangle funksjoner i redigeringsarbeidet heller...
Kan velge å få laget et automatisk utkast til fotobok med valgte bilder og/eller redigere boken selv - kan altså justere på førsteutkastet til programmet også...

Enkelt og greit å bestille fra også [:)]

Aha - da blir det elkjøp eller Japan foto når fotobok skal lages! [:D] TAKKER FOR TIPS! [:D][:D] Kort svar da emma krever mer frokost NÅÅÅ [&:]

har tenkt og gøre det... lurt og gjøre det i god tid.Huff har tatt så lite bilder i det siste, må finne frem kameraet og ta mer bilder!

ORIGINAL: KathMor

Aha - da blir det elkjøp eller Japan foto når fotobok skal lages! [:D] TAKKER FOR TIPS! [:D][:D] Kort svar da emma krever mer frokost NÅÅÅ [&:]

Et enkelt valg da - siden både JapanPhoto og Elkjøp bruker samme program/leverandør til sine fotobøker[:D][:D] Tror elkjop er bitte litt billigere, men veldig liten forskjell[:)]

jeg fikk ikke til noe fotobok...[8|][&o] prøvd eit par ganger, så ender opp m å lage scrapbook i stedet...[:D]

Back
Topp