~ Skal 4 bli til 5?!❤️~

Herregud som tiden går! Tenk at du snart blir tobarnsmamma og får din etterlengtede lille ❤️
Ja, jeg føler nesten ikke at jeg henger med i tiden! Er helt merkelig å tenke på at vi snart er i mål ❤️ At vi endelig får den familien vi har ønsket oss. Det trodde jeg ikke for ett halvt år siden, når jeg hadde lyst å gi opp. Hadde til og med sagt til mannen at dette er siste gangen også ønsker jeg ikke prøve mer. Jaggu satt hun fast ❤️
 
Termindato: 16. april , uke: 28+0

Babyen: Barnet er nå 35 cm lang fra hodet til føttene og veier ca. 1.26 kg i starten av uken og ca. 1.4 kg i slutten av uken.

Kjønn: Jente

Navnevalg: Nå snakker vi om at det blir Maja Sofie ❤️ Så lenge ingen av de i nær slekt eller vennekrets velger det navnet før frøkna vår er født :p

Liv i magen: Har i det siste opplevd svake og til tider kraftige bevegelser. Jeg har vært syk, så kan hende det spiller inn. Virker også som at hun har begynt å ta i bruk venstre del av livmoren også nå (jeg har nesten helt todelt livmor). Så tror hun virkelig prøver å finne ut hvordan hun skal ligge :p

Forandringer på kroppen: magen vokser veldig og den synes godt nå. Ellers er det ikke stort, mer kviser, kraftige blodårer på puppene :p

Humøret mitt: Det varierer en del, for det meste glad, men kan fort snu om jeg er veldig sliten.

Formen min: Formen min er egentlig fin nå som jeg er 100% hjemme. Får fort kynnere, så må roe ned når jeg kjenner de starter. Bekkenet er blitt mye bedre også!

Søvn: Sover greit, men blir noen oppvåkninger pga lillesøster syns natten er mest artig å turne rundt i :p

Cravings: Jeg craver ikke noe spesielt.

Innkjøp: Det siste innkjøpet vi har gjort er stellematte og madrass til sprinkelsengen. Har også kjøpt ammebh og en vognpose.

Vektøkning: Jeg har gått opp ca 11 kg til nå :(

Neste kontroll: Neste svangerskapskontroll er hos jordmor 23 januar, da blir det samtale ang fødsel og sendt henvisning til sykehuset for samtale ang fødsel der også..

Det jeg gleder meg mest til nå: Å møte lille jenta og gjøre familien komplett ❤️ Se storesøster sammen med lillesøster ❤️
 

Vedlegg

  • F8222452-6DD3-4879-8BDC-91D743F1398E.jpeg
    F8222452-6DD3-4879-8BDC-91D743F1398E.jpeg
    468,1 KB · Visninger: 79
Termindato: 16. april , uke: 28+0

Babyen: Barnet er nå 35 cm lang fra hodet til føttene og veier ca. 1.26 kg i starten av uken og ca. 1.4 kg i slutten av uken.

Kjønn: Jente

Navnevalg: Nå snakker vi om at det blir Maja Sofie ❤️ Så lenge ingen av de i nær slekt eller vennekrets velger det navnet før frøkna vår er født :p

Liv i magen: Har i det siste opplevd svake og til tider kraftige bevegelser. Jeg har vært syk, så kan hende det spiller inn. Virker også som at hun har begynt å ta i bruk venstre del av livmoren også nå (jeg har nesten helt todelt livmor). Så tror hun virkelig prøver å finne ut hvordan hun skal ligge :p

Forandringer på kroppen: magen vokser veldig og den synes godt nå. Ellers er det ikke stort, mer kviser, kraftige blodårer på puppene :p

Humøret mitt: Det varierer en del, for det meste glad, men kan fort snu om jeg er veldig sliten.

Formen min: Formen min er egentlig fin nå som jeg er 100% hjemme. Får fort kynnere, så må roe ned når jeg kjenner de starter. Bekkenet er blitt mye bedre også!

Søvn: Sover greit, men blir noen oppvåkninger pga lillesøster syns natten er mest artig å turne rundt i :p

Cravings: Jeg craver ikke noe spesielt.

Innkjøp: Det siste innkjøpet vi har gjort er stellematte og madrass til sprinkelsengen. Har også kjøpt ammebh og en vognpose.

Vektøkning: Jeg har gått opp ca 11 kg til nå :(

Neste kontroll: Neste svangerskapskontroll er hos jordmor 23 januar, da blir det samtale ang fødsel og sendt henvisning til sykehuset for samtale ang fødsel der også..

Det jeg gleder meg mest til nå: Å møte lille jenta og gjøre familien komplett ❤️ Se storesøster sammen med lillesøster ❤️

Så herlig oppdatering!! ❤️ Godt at du er i forholdsvis grei form! Masse lykke til med siste del av graviditeten! Snart har du en helt ny verdensborger i armene dine! ❤️
 
Så herlig oppdatering!! ❤️ Godt at du er i forholdsvis grei form! Masse lykke til med siste del av graviditeten! Snart har du en helt ny verdensborger i armene dine! ❤️
Tusen takk <3 Er helt sykt å tenke på at slutten av svangerskapet nærmer seg! :eek:
 
28+5

Gjett om jeg er fornøyd som fikk tak i troll bedside crib som ser helt ny ut til 650 kr :D Det som jeg egentlig begynte miste håpe om å få tak i, står plutselig inne på soverommet :D Mangler bare å få tak i en ny madrass og sengesett så er den klar til lillesøster <3

Ellers så jeg at komplett apotek hadde maaaaasse tilbud, så nå har jeg bestilt det som trengs av apotekvarer til barsel og tiden etter fødsel :) Kjekt å få det rett hjem.
Så nå begynner jeg nærme meg klar. Bare noe små ting igjen, og det skal jeg få handlet neste fredag, etter at vi har hentet svigermor på flyplassen. Om jeg ikke nettshoppe litt, er veldig kjekt når man sitter her hjemme med snørr og lite energi pga det..

Ellers var vi hos jordmor i går, hvor det ble sendt henvisning til fødepolio på sykehuset. Slik at vi får snakket om fødsel og hvordan forventinger vi har rundt den. Med tanke på hvordan fødselen sist var. Så nå er det bare å vente på timen. Alt var fint ellers, ingen tegn til svangerskapsforgiftning, fin hjertelyd på snuppa og hun ligger i tverrleie.
Fikk også gitt beskjed om at jeg nekter å føde i seteleie. Har tatt mål av bekkenet mitt før fødselen i april 2016 og det er ikke stort nok til seteleie, og da nekter jeg å prøve selv om jeg fødte ei jente på 3155 g for tre år siden. Om hun legger seg i hodeleie skal jeg selvsagt føde vaginalt :D Så om hun ikke ligger i hodeleie rundt uke 34/35 skal jeg inn til sykehuset for sjekk på hvordan hun ligger, og vurdering med gynekolog om hva man skal gjøre :)
 
Januar 2019 har virkelig vært en måned jeg gjerne vil glemme. Er virkelig ikke fornøyd med hvordan 2019 startet.. Frøkna fikk selvsagt influensa bare dager inn i det nye året og var syk i 14 dager. Jeg og mannen som tok vaksine, ble rammet av tidenes kraftigste forkjølelse.. Helsike hvor den satt.. Snørr og hoste til alle døgnets tider.. :/ Vi holdt det gående 14 dager også, og hoster og snørrer litt enda.. Heldigvis blir vi sakte men sikkert bedre!!
Jeg som går hjemme holdte til og med frøkna ekstra hjemme for å være sikker på at hun skulle være frisk før hun dro i bhg igjen... Og frisk snart 3 åring med syk gravid mamma = mamma som har lite og ingen energi! Så dårlig samvittighet for det!

joda influensaen var over, men tror du ikke spysyken tok henne etter nesten ei uke i bhg.. så fra fredagskveld til i går, så kastet hun opp alt hun fikk i seg.. Mannen måte reise sørover oppi alt dette pga begravelse av nær familie. Så var meg igjen da, som ble dårlig av lukten av oppkast.. noe jeg ikke blir til vanlig :p Takk og lov for at jeg har den mammaen jeg har, som stilte opp å tørket oppkast hele søndagen - vet ikke hva jeg skulle gjort uten hennes ❤️

Så i går var jeg stor fornøyd med at frøkna begynte å bli interessert i mat igjen :D Hun spiste tre knekkebrød spredt utover dagen og de er fortsatt i magen hennes :D
Jeg så happy og tenkte endelig ser man slutten på dette... men gjett hva: hvem tror dere sitter på badegulvet med den her shiten begge veiene? Joda meg!! Og spysyken som gravid ja det er mye jeg heller ville gjort!! Nordlending som jeg er, tror jeg aldri har lirt av meg så mange stygge gloser før som akkurat nå!!
Var så klar for at vi snart faktisk kan forlate husets fire vegger og gå ut i det nydelige vinterværet som er for tiden!
Men akkurat nå håper jeg bare jeg er frisk til vi får besøk til helga!

Og kjære lillesøster jeg beklager på det sterkeste at du må gå gjennom alt dette. Først en mamma som hoster og snørrer til den store gullmedaljen. Så en mamma som kaster opp aaaalt som var av mat i magen, og eier ikke matlyst what so ever! Du får ta det lille du finner og jeg skal gjøre mitt beste å få mat i magen etterhvert - men kan ikke love at det blir noe annet enn salte potetskruer. ❤️ Så krysser vi fingrene for at dette går fort over hos meg!

Ellers er vi 29+3 og håper februar blir en måned hvor jeg får hentet tilbake energien min! Og med dette mener jeg også at vi har brukt opp sykdomsperioden vår for resten av 2019!!
 
+1 i protein på urinen, litt forhøyet blodtrykk, pannehodepine.. ny kontroll på mandag... faen om jeg får svangerskapsforgiftning igjen og enda tidligere enn sist :(
 
Huff da :( Håper du slipper unna :(
 
Termindato: 16. april , uke: 31+2

Babyen: Ut fra appen er lillesøster ca 39 cm og veier rundt 1,79 kg. Men hadde UL for en uke siden og da var lillesøster 1436 g ca som sa -3% i vekst :) Men frisk og rask <3 Storesøster lå også på -3/-4% hele veien :)

Kjønn: Jente

Navnevalg: Nå er det bestemt :D Lillesøster har fått navnet Maja Sofie <3

Liv i magen: Sist helg var hun veldig rolig og jeg var inne på sykehuset mandagen, hvor de først ikke fant hjertelyden til Maja på CTGen så ble sendt på UL. Men alt fint med lillesøster <3 Hun lå bare litt merkelig ;p Den siste uken har det vært masse liv når hun er våken :)

Forandringer på kroppen: magen vokser veldig og den synes godt nå. Ellers er det lite!

Humøret mitt: Det varierer en del, for det meste glad, men kan fort snu om jeg er veldig sliten. Kjenner jeg er klar for å få henne ut nå :p

Formen min: Formen min er egentlig fin nå som jeg er 100% hjemme. Får fort kynnere, så må roe ned når jeg kjenner de starter. Bekkenet er blitt mye bedre også! I helgen har vi hadd barnefri så jeg har sove masse og fått ny energi føler jeg :D

Søvn: Sover greit, men blir noen oppvåkninger pga lillesøster syns natten er beste tiden å være våken :p

Cravings: Jeg craver ikke noe spesielt.

Innkjøp: Det siste innkjøpet vi har gjort er nedside crib og madrass til den. Nytt sengesett og små ting som man trenger. Er vel i boks med det meste nå!

Vektøkning: Jeg har gått opp ca 14 kg til nå :S

Neste kontroll: Neste svangerskapskontroll er hos jordmor 19 februar. Også skal jeg og mannen inn på sykehuset for samtale ang fødsel den 5 mars.

Det jeg gleder meg mest til nå: Å møte lille jenta og gjøre familien komplett ❤️ Se storesøster sammen med lillesøster ❤️ Og få følelsen av at jeg eier kroppen min tilbake!


Jeg har heldigvis ikke svangerskapsforgiftning. :D Mest sannsynlig var det kroppen min som var helt tom etter all sykdommen jeg har hadd. Og at det har blitt lite mulighet for hvile! Nå har jeg fått streng beskjed om å hvile og lytte til kroppen. Så når snuppa er i barnehagen, så bruker jeg masse tid på hvile og samtidig gjør unna litt husarbeid eller gjøre ting klar til lillesøster kommer :)
Må få pakket fødebagen snart kjenner jeg :p
 
Åååå så bra formen er fin! Nå er det ikke lenge igjen! :woot:
 
Termindato: 16. april , uke: 31+2

Babyen: Ut fra appen er lillesøster ca 39 cm og veier rundt 1,79 kg. Men hadde UL for en uke siden og da var lillesøster 1436 g ca som sa -3% i vekst :) Men frisk og rask <3 Storesøster lå også på -3/-4% hele veien :)

Kjønn: Jente

Navnevalg: Nå er det bestemt :D Lillesøster har fått navnet Maja Sofie <3

Liv i magen: Sist helg var hun veldig rolig og jeg var inne på sykehuset mandagen, hvor de først ikke fant hjertelyden til Maja på CTGen så ble sendt på UL. Men alt fint med lillesøster <3 Hun lå bare litt merkelig ;p Den siste uken har det vært masse liv når hun er våken :)

Forandringer på kroppen: magen vokser veldig og den synes godt nå. Ellers er det lite!

Humøret mitt: Det varierer en del, for det meste glad, men kan fort snu om jeg er veldig sliten. Kjenner jeg er klar for å få henne ut nå :p

Formen min: Formen min er egentlig fin nå som jeg er 100% hjemme. Får fort kynnere, så må roe ned når jeg kjenner de starter. Bekkenet er blitt mye bedre også! I helgen har vi hadd barnefri så jeg har sove masse og fått ny energi føler jeg :D

Søvn: Sover greit, men blir noen oppvåkninger pga lillesøster syns natten er beste tiden å være våken :p

Cravings: Jeg craver ikke noe spesielt.

Innkjøp: Det siste innkjøpet vi har gjort er nedside crib og madrass til den. Nytt sengesett og små ting som man trenger. Er vel i boks med det meste nå!

Vektøkning: Jeg har gått opp ca 14 kg til nå :S

Neste kontroll: Neste svangerskapskontroll er hos jordmor 19 februar. Også skal jeg og mannen inn på sykehuset for samtale ang fødsel den 5 mars.

Det jeg gleder meg mest til nå: Å møte lille jenta og gjøre familien komplett ❤️ Se storesøster sammen med lillesøster ❤️ Og få følelsen av at jeg eier kroppen min tilbake!


Jeg har heldigvis ikke svangerskapsforgiftning. :D Mest sannsynlig var det kroppen min som var helt tom etter all sykdommen jeg har hadd. Og at det har blitt lite mulighet for hvile! Nå har jeg fått streng beskjed om å hvile og lytte til kroppen. Så når snuppa er i barnehagen, så bruker jeg masse tid på hvile og samtidig gjør unna litt husarbeid eller gjøre ting klar til lillesøster kommer :)
Må få pakket fødebagen snart kjenner jeg :p

Å herregud å tiden flyr! Nå er det ikke lenge igjen :p Så spennende :love017
 
Å herregud å tiden flyr! Nå er det ikke lenge igjen :p Så spennende :love017
Ja tiden går nesten litt for fort :eek: men er veldig spennende nå som innspurten nærmer seg ❤️
Godt å høre at det står bra til! :D Tenk at hun snart er her! :wideyed::Heartred
Ja er faktisk bare 59 dager igjen til termin :eek: og hun kan jo komme litt før så blir utrolig spennende :D
Åååå så bra formen er fin! Nå er det ikke lenge igjen! :woot:
Nei er ikke det :D Gledeer meg sååå til å få henne i armene mine ❤️
 
32+0 og 59 dager til termin!! Jøss her går det unna!! ❤️

Lillesøster er aktiv og turner veldig for tiden, virker som hun også prøver seg litt på hodeleie av og til! Men havner tilbake i tverrleie/seteleie: men enda tidlig!!

Jordmortime på tirsdagen, blir spennende å se hvordan urin og blodtrykk ligger an. Også er det samtale og slikt på sykehuset den 5 mars. Da blir jeg å be om keisersnitt om hun ikke snur seg til hodeleie, nekter setefødsel! Da jeg har fått beskjed om at bekkenet ikke er stort nok!! Selv om legen mener jeg kan siden storesøster var over 3 kg (hun var 3155g). Syns ikke akkurat de 155 g skal få «slå» målingene som ble gjort av bekkenet mitt... :eek:

Men ellers går alt fint for tiden, fort sliten og andpusten og er tungt når hun turner så mye. Blir litt lite nattesøvn! :p
 
32+3 alt fint med lillesøster og ingen tegn til forgiftning, meeeeen lillesøster ligger godt plantet i tverrleie! Og jordmor er litt skeptisk til om frøkna faktisk kommer til å snu seg i hodeleie :eek:
Så jordmor foreslo at jeg skal ta det opp på samtalen vi skal på om 14 dager, og at man kanskje setter en dato for keisersnitt. Og om frøkna da ligger i hodeleie den dagen jeg skal ta keisersnitt så kan de heller sette meg i gang og om hun fortsatt er i tverrleie/seteleie så gjennomfører de keisersnitt.

Jordmor ser veldig tydelig at jeg har skillevegg i livmora og det at jeg har normalt mengde fostervann denne gangen (med storesøster hadde jeg mye) så tror hun nok at hun ikke klarer å havne i hodeleie. I tillegg ligger morkaka og tar en del plass i det rommet på livmora som er størst.

Så plan videre er: samtale på sykehuset 5.3 og ny jordmor kontroll den 12.3. :)
 
Back
Topp