~ Skal 4 bli til 5?!❤️~

Når man plutselig innser at man er 25+0 om få timer, og har kun snart 100 dager igjen til termin!! Da er det godt at man sånn smått har begynt å redebygge og skrive liste! Er såååå innmari liste menneske :p

Skal til jordmor 2.1 for å ta glukosebelastningen og kjenner ingen plass at jeg gleder meg til det!! :eek:
Eller skal jeg nå fokusere 100% på å ruge og være en god mor for storesøster ❤️ Så skal faktisk ikke på jobb igjen før ut i mars 2020 :eek: helt merkelig å tenke på!

Magen vokser nå i alle fall, dette er tatt i kveld :)
 

Vedlegg

  • 9A96A06E-D146-4407-B252-08BB41219817.jpeg
    9A96A06E-D146-4407-B252-08BB41219817.jpeg
    508,2 KB · Visninger: 78
Når man plutselig innser at man er 25+0 om få timer, og har kun snart 100 dager igjen til termin!! Da er det godt at man sånn smått har begynt å redebygge og skrive liste! Er såååå innmari liste menneske :p

Skal til jordmor 2.1 for å ta glukosebelastningen og kjenner ingen plass at jeg gleder meg til det!! :eek:
Eller skal jeg nå fokusere 100% på å ruge og være en god mor for storesøster ❤️ Så skal faktisk ikke på jobb igjen før ut i mars 2020 :eek: helt merkelig å tenke på!

Magen vokser nå i alle fall, dette er tatt i kveld :)

Så fantastisk. Synes ikke det er så lenge siden du fikk positive tester
 
Når man plutselig innser at man er 25+0 om få timer, og har kun snart 100 dager igjen til termin!! Da er det godt at man sånn smått har begynt å redebygge og skrive liste! Er såååå innmari liste menneske :p

Skal til jordmor 2.1 for å ta glukosebelastningen og kjenner ingen plass at jeg gleder meg til det!! :eek:
Eller skal jeg nå fokusere 100% på å ruge og være en god mor for storesøster ❤️ Så skal faktisk ikke på jobb igjen før ut i mars 2020 :eek: helt merkelig å tenke på!

Magen vokser nå i alle fall, dette er tatt i kveld :)

Så fantastisk. Synes ikke det er så lenge siden du fikk positive tester
 
Hehe kan vel si at magen har vokst siden uke 5 :) bildet av meg i kjole er faktisk meg for 3 år siden på julaften, da jeg var 2 dager lengre på vei med storesøster! ❤️
 

Vedlegg

  • 598EC8AA-0A52-454E-861E-9DB929E2BB39.jpeg
    598EC8AA-0A52-454E-861E-9DB929E2BB39.jpeg
    218 KB · Visninger: 80
God0t nytt år! Håper du har kost deg masse med den lille i magen :D
 
Godt nytt år til deg også! Har kost meg masse, er veldig spent på innspurten nå. Håper virkelig 2019 er året ditt! :D

Yey, så spennende :Heartred:Heartred

Ja, håper virkelig jeg også. Er lei av å vente :(
 
Termin - 16 april 2019 (2 dager etter terminen jeg hadde med storesøster) ❤️
På vei - 25+5 (Jordmor sin data sier at jeg er 26+0 i dag, men får ikke det til å stemme)
Igjen til termin - 103 dager (Jaggu ikke lenge til man er på tosifret dager igjen!!!)
Trimester - andre
Neste kontroll - 23.01.19 - jordmor time - samtale ang fødsel!
Ultralyd - alt bra da jeg var på UL 11.12.18. Ikke planlagt noe ny UL siden alt så fint ut!
Kjønn - Lillesøster ❤️
Utålmodig - Nei ikke egentlig, kjenner jeg begynner å bli veldig spent på hvordan hun ser ut og få se storesøster og lillesøster sammen <3
Nye innkjøp - City elite vogn, stor stellematte, tripp trapp stol. :)
Utstyr så langt - Har alt etter storesøster, så trenger kun noen små ting egentlig.
Utstyr som gjenstår - Madrass til sprinkelseng.
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Ingen for øyeblikket.
Mage - Ja, den vokser, men er helt på streken i forhold til hvor langt jeg er på vei :)
Vektendring - 11 kg opp :(
Melk i brystene - ikke enda, men kan komme noe blank væske om jeg dusjer eller klemmer de veldig.
Aktivitet i magen - Hun er litt vanskelig av seg.. Enkelte dager er hun så aktiv at jeg blir helt satt ut, enkelte dager er slik at jeg må legge meg ned å kjenne etter liv.. Så hun bekymrer mannen veldig :p
Tungt - Begynner å merkes.. Får en del kynnere og nedpress om jeg stresser eller er veldig aktiv. Så er nå satt på 100% svangerskapspenger, da jordmor ikke ønsker å ta noe sjanse for at fødselen skal starte. Med tanke på livmora mi si form..
Kynnere - Bare ved for mye aktivitet og stress
Hodet festet - Nei.
Barnerom - Det er for tiden kun oppbevaringsplass :p
Matkick - Akkurat nå har jeg faktisk ingenting :)
Plager - Nå etter ferien og at jeg er satt på svangerskapspenger går det utrolig mye bedre. Leverte snuppa i bhg og dro hjem for å sove, siden jeg sover dårlig om natten. Utrolig deilig å føle at man har energi igjen!
Humør - Bra humør :D
Sykehusbagen - Nope, men har skreve liste over hva jeg mangler og begynt å vaske ting som skal nedi der :)
Høygravid - Nei
Tanker om fødselen - Kjenner nå som det begynner å nærme seg at jeg er nervøs.. Men ikke for selve fødselen, men mer for at de ikke skal ta vare på meg.. Redd for at jeg må klare meg for det meste selv, og ikke vite hva som foregår og hvor langt man er i løpet. Men skal skrive fødebrev sammen med jordmor og hun skal også henvise meg til fødepolio på sykehuset når termin nærmer seg mer. Så føler jeg er i gode hender så langt :D
Ellers: Jeg skal nå nyte tiden med familien og være en god mor for hun vi har fra før - føle at jeg har energi til å være en mamma. Får selvsagt dårlig samvittighet ovenfor jobben, men ønsker ikke å ta noen sjanse. Kan jeg gjøre tiltak for å kanskje unngå prematur rier og eventuelt prematur fødsel så gjør jeg det. Jeg må tenke på min egen helse og de som står meg nærmest.
I jula har det blitt veldig mye søtt og godt.. Så nå har jeg bestemt at jeg skal kun spise søtt og godt når jeg er i bursdager eller på besøk. Skal også kun drikke Pepsi Max kun lørdagskveldene. Når været blir litt bedre skal jeg også komme meg mer ut å gå litt, tidlig på dagen, bare for å holde kroppen litt aktiv :)
 
Godt nyttår:) Tiden raser avgårde, bare å nyte sv.penger og tiden som er igjen, plutselig er du tobarnsmor:D
 
Herrefred! I morgen er vi nede på tosifret tall mot termin! :eek:
 

Vedlegg

  • 99670EB0-45A7-4169-8CB5-0D249265E0A0.png
    99670EB0-45A7-4169-8CB5-0D249265E0A0.png
    250,2 KB · Visninger: 49
27+0 og kun ei uke igjen av andre trimester! :O
Har nå gått hjemme og kjenner det hjelper veldig på energien og kynnerene.
Denne uken har snuppa vært hjemme siden hun har feber, mye hoste og snørr! Nå har jeg også klart å få hosten og snørret!! Heldigvis ikke feber!


Begynner sånn smått å få ting på plass til lillesøster kommer, helt utrolig hvor mye som trengs å vaskes :p
Vil gjerne ha det gjort i litt god tid, da man ikke vet om fødselen kan starte tidligere eller ikke! Ellers er det mye som skjer i ukene fremover, besøk av svigerfamilie, jordmortime med tema fødsel, og når man tenker på det er det heller ikke lenge til januar faktisk nærmer seg slutten.. :eek: og da er det bare februar igjen og halve mars så kan hun få komme ❤️
Stellevesken med hennes ting er klar, nå må jeg bare få kjøpt og pakket det jeg trenger i en bag :D Venter pakke fra jollyroom med litt forskjellig oppi og ser komplettapotek har jo januarsalg med 30% på det meste :D
 
Back
Topp