~ Skal 4 bli til 5?!❤️~

Gratulerer så mye ❤️ Så deilig at alt så bra ut :)
 
Gratulerer med vel overstått ul og en lillesøster i vente. Så kjekt!
 
Jeg har ikke vært her inne på en stund, men her skjer det jammen gledelige ting! Gratulerer så mye! [emoji1303][emoji173]️
 
Først tusen takk for alle gratulasjoner ❤️ Er utrolig deilig å endelig være såpass langt på vei og fått sett at alt ser fint ut ❤️

I dag er jeg faktisk 20+0 og bare 0,5% unna å være halvveis i dette svangerskapet! Lillesøster er aktiv, og i går fikk mannen seg ett skikkelig spark når han la hånden på magen min før vi sovnet. Var så han nesten skvatt litt :p ❤️

Termin - 16 april 2019 (2 dager etter terminen jeg hadde med storesøster) ❤️
På vei - 20+0
Igjen til termin - 143 dager
Trimester - andre
Neste kontroll - 30.11 jordmortime og 11.12 legetime + ul.
Ultralyd - alt bra i uke 18+5, ny ul 11.12 og lillesøster gir fra seg flere spark daglig!
Kjønn - Lillesøster ❤️
Utålmodig - Næ, ikke enda. Nyter tilværelsen
Nye innkjøp - Nyeste er ny vogn. City Elite med bag :)
Utstyr så langt - Har alt etter storesøster, så det meste er i boks :)
Utstyr som gjenstår - Ny stellematte og madrass til sprinkelsengen.
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Fysio en gang i uka
Mage - Ja, den stikker seg ut ^_^
Vektendring - 8 kg opp
Melk i brystene - ikke enda
Aktivitet i magen - Stadig vekk dult og spark og romstering <3 Blir like fascinert for hver gang magen buler ut ved spark!
Tungt - Bare litt i korsryggen enn så lenge
Kynnere - Bare litt, ved for mye aktivitet og stress
Hodet festet - Nei.
Barnerom - Det er for tiden kun oppbevaringsplass :p
Matkick - MÅ ha ett pink lady eple om dagen.. var akkurat det samme med storesøster!
Plager - Bekkenet og sliten om dagene blir lange på jobb.
Humør - Bra humør :D
Sykehusbagen - Nope
Høygravid - Nei
Tanker om fødselen - Tar det som det kommer, men gruver litt med tanke på første fødselen. Men heldigvis skal jeg og jordmor snakke mye om dette og vi skal skrive fødebrev. Da jeg er redd det skal bli som sist!
 
Glemte bilde :p
 

Vedlegg

  • 510057CA-5240-4CA9-B816-E215C3A3757A.jpeg
    510057CA-5240-4CA9-B816-E215C3A3757A.jpeg
    481,9 KB · Visninger: 69
Først tusen takk for alle gratulasjoner ❤️ Er utrolig deilig å endelig være såpass langt på vei og fått sett at alt ser fint ut ❤️

I dag er jeg faktisk 20+0 og bare 0,5% unna å være halvveis i dette svangerskapet! Lillesøster er aktiv, og i går fikk mannen seg ett skikkelig spark når han la hånden på magen min før vi sovnet. Var så han nesten skvatt litt :p ❤️

Termin - 16 april 2019 (2 dager etter terminen jeg hadde med storesøster) ❤️
På vei - 20+0
Igjen til termin - 143 dager
Trimester - andre
Neste kontroll - 30.11 jordmortime og 11.12 legetime + ul.
Ultralyd - alt bra i uke 18+5, ny ul 11.12 og lillesøster gir fra seg flere spark daglig!
Kjønn - Lillesøster ❤️
Utålmodig - Næ, ikke enda. Nyter tilværelsen
Nye innkjøp - Nyeste er ny vogn. City Elite med bag :)
Utstyr så langt - Har alt etter storesøster, så det meste er i boks :)
Utstyr som gjenstår - Ny stellematte og madrass til sprinkelsengen.
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Fysio en gang i uka
Mage - Ja, den stikker seg ut ^_^
Vektendring - 8 kg opp
Melk i brystene - ikke enda
Aktivitet i magen - Stadig vekk dult og spark og romstering <3 Blir like fascinert for hver gang magen buler ut ved spark!
Tungt - Bare litt i korsryggen enn så lenge
Kynnere - Bare litt, ved for mye aktivitet og stress
Hodet festet - Nei.
Barnerom - Det er for tiden kun oppbevaringsplass :p
Matkick - MÅ ha ett pink lady eple om dagen.. var akkurat det samme med storesøster!
Plager - Bekkenet og sliten om dagene blir lange på jobb.
Humør - Bra humør :D
Sykehusbagen - Nope
Høygravid - Nei
Tanker om fødselen - Tar det som det kommer, men gruver litt med tanke på første fødselen. Men heldigvis skal jeg og jordmor snakke mye om dette og vi skal skrive fødebrev. Da jeg er redd det skal bli som sist!
Nå vet jeg ikke hvordan din fødsel gikk sist, men min første var langdryg. Mye sterke smerter, fikk alt av smertestillende. Når vi endelig kom til pressingen, så presset jeg lenge, før det til slutt endte med vakuum for å få henne ut (supermannstil) :p fødsel nr 2 var helt fantastisk, jeg følte at jeg hadde god kontroll nesten hele veien (mistet den litt da jeg fikk stormrier og skulle få epidural samtidig:p). Fødsel nr 2 gjør at jeg syns det er kjipt at jeg kanskje aldri skal gjøre det igjen :hilarious:
Håper du får en mye bedre fødsel denne gangen :Heartred
 
Halvveis!!

Litt synd at man ikke kan legge ut video her, så kunne dere fått sett lillesøster som styrer mens magen min buler litt ut ❤️
 

Vedlegg

  • D521BD0A-86B5-4A00-816F-A19DB7A7796F.jpeg
    D521BD0A-86B5-4A00-816F-A19DB7A7796F.jpeg
    870,9 KB · Visninger: 53
Nå vet jeg ikke hvordan din fødsel gikk sist, men min første var langdryg. Mye sterke smerter, fikk alt av smertestillende. Når vi endelig kom til pressingen, så presset jeg lenge, før det til slutt endte med vakuum for å få henne ut (supermannstil) :p fødsel nr 2 var helt fantastisk, jeg følte at jeg hadde god kontroll nesten hele veien (mistet den litt da jeg fikk stormrier og skulle få epidural samtidig:p). Fødsel nr 2 gjør at jeg syns det er kjipt at jeg kanskje aldri skal gjøre det igjen :hilarious:
Håper du får en mye bedre fødsel denne gangen :Heartred
Min første gikk aaaaalt for fort, og ble ikke tatt vare på, ikke sjekket hvor stor åpning jeg hadde. Ble overlatt til meg selv av jordmor, og ny jordmor kom inn ca 15-20 minutter før hun var ute. Da var ingenting gjort klart og jeg lå å gråt og var helt fra meg i senga. Hadde 7 rier på 10 minutt og ikke noe smertestillende. :p Hadde null kontroll! :/
Så jeg håper jeg blir tatt vare på neste gang, blir sjekket hvor langt jeg er i fødselen osv. Da jeg gjerne vil avslutte mitt siste svangerskap på en litt bedre måte :)
 
Min første gikk aaaaalt for fort, og ble ikke tatt vare på, ikke sjekket hvor stor åpning jeg hadde. Ble overlatt til meg selv av jordmor, og ny jordmor kom inn ca 15-20 minutter før hun var ute. Da var ingenting gjort klart og jeg lå å gråt og var helt fra meg i senga. Hadde 7 rier på 10 minutt og ikke noe smertestillende. :p Hadde null kontroll! :/
Så jeg håper jeg blir tatt vare på neste gang, blir sjekket hvor langt jeg er i fødselen osv. Da jeg gjerne vil avslutte mitt siste svangerskap på en litt bedre måte :)
Uff, hørtes ikke greit ut :( jm under første fødsel var veldig greie (lang fødsel, så hadde mange forskjellige :p). Men hun ene målte meg feil (mente jeg var 8cm, og ble satt tilbake til 5cm av neste som kom på vakt). I tillegg brukte jeg en slik stor treningsball til å sitte på, men hun som kom på vakt sparket den bort og sa at hun ikke hadde noe tro på den :wideyed: denne gangen fikk jeg ei jm som hadde 12t vakt, så hun var der hele fødselen. Og hun var fantastisk :Heartred
 
Etter at forum appen ble borte føler jeg det er mye styr med å komme seg inn i forumet... :(
Ser også flere av de jeg har fulgt forsvinner en etter en pga dette..

Men men!

Er inne i uke 22 - 21+3 i dag! Og 53% av svangerskapet er gjennomført!!
Har kuttet ut 25% av stillingen min nå også, så kortere dager på jobb. Kjenner det er godt. Da bekkenet krangler og med aktiv snart 3 åring føler jeg at jeg må roe ned litt jobbing.
Tviler for at jeg klarer å jobbe helt til permisjonen starter. Men nesten 14 dager til med jobb før 16 dager med ferie venter! :)

Lillesøster er til tider aktiv, men også meget avslappende.. så avslappende at jeg må dytte for å kjenne tegn til liv.. så håpe hun blir mer aktiv fremover så jeg kjenner godt med liv daglig.
Skal på ny ul på tirsdagen, gleder meg til å få se henne igjen ❤️

Vi lurer også på om det kanskje er ei lita Maya som lurer inne i magen ❤️ Får se om vi finner er mellomnavn som passer også etterhvert :)

Ellers tyter magen ut!! :p Redd jeg kommer til å bli skikkelig stor denne gangen :p hehe
 

Vedlegg

  • 058B8B43-BF40-478F-9FA4-0C1219212194.jpeg
    058B8B43-BF40-478F-9FA4-0C1219212194.jpeg
    524,7 KB · Visninger: 63
Termin - 16 april 2019 (2 dager etter terminen jeg hadde med storesøster) ❤️
På vei - 22+1
Igjen til termin - 128 dager
Trimester - andre
Neste kontroll - 11.12 legetime + ul. Altså på tirsdag :)
Ultralyd - alt bra i uke 18+5, ny ul 11.12 og lillesøster gir fra seg flere spark daglig!
Kjønn - Lillesøster ❤️
Utålmodig - Næ, ikke enda. Nyter tilværelsen
Nye innkjøp - Nyeste er ny vogn. City Elite med bag :)
Utstyr så langt - Har alt etter storesøster, så det meste er i boks :)
Utstyr som gjenstår - Ny stellematte og madrass til sprinkelsengen.
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Fysio en gang i uka
Mage - Ja, den stikker seg ut ^_^
Vektendring - 8 kg opp
Melk i brystene - ikke enda
Aktivitet i magen - Stadig vekk dult og spark og romstering <3 Blir like fascinert for hver gang magen buler ut ved spark!
Tungt - Bare litt i korsryggen enn så lenge,
Kynnere - Bare litt, ved for mye aktivitet og stress
Hodet festet - Nei.
Barnerom - Det er for tiden kun oppbevaringsplass, men har fått ryddet ut av den. Satt frem boksen med 50/56 klær og utstyr.. når er det «greit» å begynne å vaske klær å slikt da? :p
Matkick - MÅ ha ett pink lady eple om dagen.. var akkurat det samme med storesøster!
Plager - Bekkenet og sliten om dagene blir lange på jobb.
Humør - Bra humør :D
Sykehusbagen - Nope
Høygravid - Nei
Tanker om fødselen - Tar det som det kommer, men gruver litt med tanke på første fødselen. Men heldigvis skal jeg og jordmor snakke mye om dette og vi skal skrive fødebrev. Da jeg er redd det skal bli som sist!

Har 6 dager igjen med arbeid før jeg tar en laaaang juleferie og jeg kjenner det skal bli godt!! Kan med sikkerhet si at jeg kommer ikke til å stå i jobb frem til permisjonen.. sliter for mye med smerter når jeg går og lignende...
Ellers er jeg en smule forbanna og irritert over den nyeste bestemmelsen som er gjort rundt foreldrepermisjonen.. at far skal ha 19 uker om man velger 80%... det går ikke får vår del, mister sååå mye penger på det, siden mannen tjener bra!
Og jeg vil gå hjemme lengst mulig.. ikke interessert i å starte å jobbe allerede når frøkna er 8 mnd!!! Så blir noen måneder med ulønnet for å få dette til å gå opp.. Med storesøster gikk jeg hjemme til hun var 1 år, og vil veldig gjerne det nå også. Da dette er siste og jeg vil nyte tiden til det fulle..
syns så at familier skal få sette opp permisjon selv ut fra hva som passer hver enkelt!!

Dagens sukk fra meg :/
 
Tenk at du har kommet så langt ❤️ Og ja, helt enig med deg når det gjelder permisjonen.. Vi kommer også til å tape veldig mye på dette, og blir tvinga til å ta ulønna permisjon :(
 
Termin - 16 april 2019 (2 dager etter terminen jeg hadde med storesøster) ❤️
På vei - 24+0
Igjen til termin - 115 dager
Trimester - andre
Neste kontroll - 02.01 - jordmortime med glukosebelastning...
Ultralyd - alt bra i uke 11.12 og lillemor har både hikke og daglige bevegelser :)
Kjønn - Lillesøster ❤️
Utålmodig - Næ, ikke enda. Nyter tilværelsen
Nye innkjøp - Nyeste er ny vogn. City Elite med bag :)
Utstyr så langt - Har alt etter storesøster, så det meste er i boks :)
Utstyr som gjenstår - Bedside crib m/utstyr er det så gjenstår og noen små ting :)
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Fysio en gang i uka
Mage - Ja, den stikker seg ut ^_^
Vektendring - 10 kg opp :(
Melk i brystene - ikke enda
Aktivitet i magen - Stadig vekk dult og spark og romstering <3 Blir like fascinert for hver gang magen buler ut ved spark!
Tungt - Bare litt i korsryggen enn så lenge, og bekkenet
Kynnere - Bare litt, ved for mye aktivitet og stress
Hodet festet - Nei.
Barnerom - Det er for tiden kun oppbevaringsplass, men har fått ryddet ut av den. Satt frem boksen med 50/56 klær og utstyr.. når er det «greit» å begynne å vaske klær å slikt da? :p
Matkick - MÅ ha ett pink lady eple om dagen.. var akkurat det samme med storesøster!
Plager - Bekkenet og sliten om dagene blir lange på jobb.
Humør - Sliten...
Sykehusbagen - Nope
Høygravid - Nei
Tanker om fødselen - Tar det som det kommer, men gruver litt med tanke på første fødselen. Men heldigvis skal jeg og jordmor snakke mye om dette og vi skal skrive fødebrev. Da jeg er redd det skal bli som sist!

Tiden går utrolig fort egentlig, bare det at nå kan man prøve å redde snuppa om hun skulle bli født. Fra nå av er hver dag og hver uke et stort pluss :)
Ellers blir det nok ikke noe mer jobb på meg før permisjon. Jordmor og mannen mener jeg nå må fokusere mer på det som er viktig - meg selv, lille snupp i magen og de jeg har hjemme! Jeg er jo enig, men får litt dårlig samvittighet ovenfor jobben... selv om jeg ikke burde ha det!!

Ellers har vi nok bestemt navnet på snuppa - Maja Sofie ❤️ Så får man se om det passer når frøkna er født :)

Jeg har startet litt med vasking av barneutstyr etter snuppa. Så baby bilstolen er vasket og klar. Har bare å få vasket bilstolposen og få satt den på så er den klar :D Veldig kjekt å ha slike ting allerede så man slipper å handle mer :)

Skal starte med vasking av tøy og slikt i januar :) Orker ikke det nå i juletiden :) Kjøpte også ny dundyne når vi var i byen for to dager siden. Så må bare få bedside criben på plass og madrass så kan den etterhvert gjøres klar. Vi har byttet gulv i første etasjen og montert ny garderobe i yttergangen så vi er virkelig klar for en liten til i familien ❤️
 

Vedlegg

  • A350AE3A-E985-486E-A382-BF705F92C60F.jpeg
    A350AE3A-E985-486E-A382-BF705F92C60F.jpeg
    235,2 KB · Visninger: 60
Back
Topp