Endelig gravid igjen

Det er så deilig å ligge i senga og kjenne babyen i magen [emoji173] kjennes ut som små dunk. Bobler som sprekker. Helt herlig [emoji173]
 
Merker jeg blir mindre og mindre aktiv her. Det er jo litt synd. Men sånn er det. Håper det går seg opp etterhvert.
 
Synd at det blir mindre og mindre aktivitet her inne =/ men det er vel litt sånn det blir før man begynner å nærme seg :)

Så koselig å kjenne på bevegelser :D
 
Det blir gjerne mindre etterhvert som man har andre steder og hvor det er mer aktivitet. :) steder som er lettere å bruke.
 
Nå er det neimen ikke lang tid igjen til OUL. Onsdag kl 10.30. Er så sykt spent. Har ingen anelse på kjønn egentlig, men likevel tar jeg meg i å tenke på babyen som en gutt. Men jeg har ingen anelse og jeg gleder meg veldig til å vite hva som skjuler seg i magen <3 Og ikke minst så gleder jeg meg ekstremt mye til å fortelle til 6 åringen om babyen <3
 
Jeg merker at jeg og gruer meg litt til oul i morgen. Gruer meg fordi jeg er skikkelig redd for å bli "skuffa" om vi får en jente til. Jeg tenker jo litt på babyen som gutt og hode er litt innstilt på det. Så jeg er så redd for om jeg blir litt skuffa om jeg har innstilt meg feil da.
Det er litt vanskelig å skrive dette. For man har jo "ikke lov" til å bli skuffa. Man skal jo bare være lykkelig over å få et barn. Og jeg tror jo og at jeg vil bli like glad for en jente, men det tar kanskje litt lenger tid å finne frem til gleden. Jeg vet ikke. Føler dette ble et litt rotete innlegg, men jeg måtte og bare lufte tankene litt.
 
Jeg merker at jeg og gruer meg litt til oul i morgen. Gruer meg fordi jeg er skikkelig redd for å bli "skuffa" om vi får en jente til. Jeg tenker jo litt på babyen som gutt og hode er litt innstilt på det. Så jeg er så redd for om jeg blir litt skuffa om jeg har innstilt meg feil da.
Det er litt vanskelig å skrive dette. For man har jo "ikke lov" til å bli skuffa. Man skal jo bare være lykkelig over å få et barn. Og jeg tror jo og at jeg vil bli like glad for en jente, men det tar kanskje litt lenger tid å finne frem til gleden. Jeg vet ikke. Føler dette ble et litt rotete innlegg, men jeg måtte og bare lufte tankene litt.
Lykke til på oul :) vi har en jente fra før, og innerst inne hadde jeg lyst på en jente til. Da vi fikk vite at det var lillebror i magen fikk jeg litt sjokk faktisk (alt var så likt til forrige gang, så hadde veldig jentefølelse). Jeg måtte jobbe litt med meg selv og få snudd tankene, og tror det er sunt å kjenne på følelsene man har :) selv om man kanskje kjenner på en liten skuffelse der og da, betyr ikke det at man ikke elsker babyen sin når den kommer :Heartred
 
Lykke til på oul :) vi har en jente fra før, og innerst inne hadde jeg lyst på en jente til. Da vi fikk vite at det var lillebror i magen fikk jeg litt sjokk faktisk (alt var så likt til forrige gang, så hadde veldig jentefølelse). Jeg måtte jobbe litt med meg selv og få snudd tankene, og tror det er sunt å kjenne på følelsene man har :) selv om man kanskje kjenner på en liten skuffelse der og da, betyr ikke det at man ikke elsker babyen sin når den kommer :Heartred

Tusen takk for de ordene dine <3 Jeg driver å jobber litt med meg selv allerede, så jeg kanskje slipper å kjenne på skuffelsen. Det verste er vel om vi ikke får vite noe :p Hoho :p
Er så spent. Tusen takk <3
 
Tusen takk for de ordene dine <3 Jeg driver å jobber litt med meg selv allerede, så jeg kanskje slipper å kjenne på skuffelsen. Det verste er vel om vi ikke får vite noe :p Hoho :p
Er så spent. Tusen takk <3
Det var imorgen du skulle?:) gleder meg til oppdatering! Og uansett hva, ikke skam deg for følelsene du kanskje kommer til å kjenne på! :Heartred
 
Glemte å oppdatere dagboken. Ul på sykehuset var litt skuffende. Altså. Damen virket som har var lei av jobben sin. Klar for noe annet. Men hun forklarte godt om målene hun tok. Men vi fikk ikke høre hjertelyd og så ikke blodgjennomstømmningen i farger på skjermen. Det fikk vi på ul for 6 år siden. Og bilde skyndte hun seg å ta, så ble dessverre ikke særlig bra heller.
Så jeg bestilte privat ul.
Mye bedre opplevelse. Hun målte alt, så nøye på alle organer og viste meg og. Så babyen godt og at babyen sutta på tommelen. [emoji173] hun tok seg god tid til å kikke på kjønnet også.
Vi får en liten jente [emoji173][emoji173]
 
Herlighet. I forrige svangerskap ble jeg skikkelig uvel en gang på bussen. Den var stappfull og det var vinter. Det resulterer da i varme kler og en veldig varm buss. Jeg måtte komme meg av og det kjapt. Gikk av en stopp før jeg skulle. Kom meg ut og fikk satt meg i busskuret. Merket plutselig at lua mi og vannflaska lå på bakken og jeg lå over veska mi. Jeg besvimte.

I dag stod jeg rett opp og ned, blant endel folk Og ble litt varm. Ikke i nærheten av sånn som på bussen den gangen, men tydelig nok til at jeg ble uvel. Min bror sa jeg ble helt bleik og i kinnene som man gjerne ble litt rød, det ble jeg heller litt grønn. Svetten sila. Jeg fikk hjelp til å sette meg, så jeg besvimte heldigvis ikke denne gangen..
Men da har jeg enda en ting å ta opp med jordmor på torsdag [emoji106]
 
Ellers i dag fikk vi vogna i hus.
Emmaljunga Edge duo [emoji177] svart 2016 modell. Prinser og prinsesser [emoji177] kjempefin og lite brukt. Og nært på halv pris [emoji177]
 
Sitter på sykehuset nå. Klar for time hos jordmor. Jeg kjenner jeg er veldig spent på dette. Ekstra oppfølging fordi jeg er gastric bypass.
Jeg ble innkalt første gang i uke 13. Da fikk jeg beskjed om at de hadde innkalt meg feil og jeg skulle egentlig ikke kommet dit den gangen. Men det var det ingen som hadde informert meg om.
Så. Ny innkalling i uke 16. Den dagen var jeg bortreist og måtte utsette. Fikk time en uke senere. Altså i uke 17. Så ringte de og måtte utsette timen og den nye jeg fikk er altså i dag. Endelig er jeg her og får kommet i gang med dette. Uke 20+0.

Håper jeg får snakket med jordmoren om de tingene jeg har tenkt på også hittil. Ikke bare det som har med mat og kosthold og sånt å gjøre.
 
For en fantastisk herlig jordmor jeg fikk på sykehuset! Skal til henne på kontrollen uke 24, 28, 30, 32, 34, 36, 37, 38, 39, 40 og forhåpentligvis ikke 41. Sånn ca.
Jeg får og da ultralyd i forhold til å følge med veksten til babyen ca hver 4. uke.
Dette tror jeg blir veldig bra!
 
Back
Topp