Endelig, gravid igjen. Men...

Olsand

Flørter med forumet
etter måneder er jeg endelig tilbake igjen, sist jeg skrev noe hadde jeg akkurat hatt en MA. Etter et halvt år med prøving fikk jeg vite at jeg er gravid igjen. Tok prøver for 2 dager siden og tok en test, la den fra meg for å vente. Da jeg kom tilbake så jeg kun en strek, etter 9 tester ble jeg da skuffet - så da nærmere på testen og så en svak strek nr. 2... trodde ikke mine egne øyne og måtte ta en ny en igår som også viste positivt. Er nå gravid, men vet ikke hvor lenge.. om jeg skulle tenke på siste mens så er jeg i 4 uke, men siden igår så har jeg bare hatt negative symptomer (according to me). Jeg har hatt vonde prikkende smerter i magen, dig ikke ved blæra, men litt lenger opp. Samt at da jeg jobbet igår så begynte jeg å få kramper nedover høyre benet. Er det noen andre som har opplevd dette? Håper gjerne på ærlig svar, for jeg er fortvilt og redd for å miste igjen. Jeg har sendt melding til legen min allerede, så jeg avventer på svar fra han.

Det meste av menssmerter, kramper, prikkinger, stikking og i det hele tatt er ganske normalt, både i underlivet, livmorområdet, der eggstokkene er, ellers i magen (ligamentene) og i lysken. Så lenge du ikke blør, vil jeg råde deg til å slappe av, og kom deg inn på et terminforum, der kan du få høre med andre som er like langt som det at det meste er normalt. Noen kjenner ingenting, andre kjenner alt, og de fleste kjenner ett eller annet.

Det er ikke uvanlig at det føles som om mensen er like rundt hjørnet pga murringer og sånt. Med første hadde jeg menssmerter hele første trimester.

Gratulerer med spiren i magen, håper denne holder helt til mål :)

Jeg hadde veldig vonde, stikkende smerter i magen da jeg tenkte at nå tror jeg at jeg er gravid. Eller er det mensen? Viste seg å være ekstreme ligamentsmerter. Og jeg hadde veldig verking i ryggen. Så da jeg testet positivt ble jeg bekymret, og løp og sjekket trusa for blod gasnke ofte, livredd!
Helt ærlig trodde jeg at folk hadde overdrevet disse symptomene men jeg måtte svelge noen kameler der gitt :P

Krysser fingrene for deg og spiren!

Følg bruksanvisningen når du tar en test. Og ikke test for tidlig. Gratulerer som gravid! :)

Symptomer på mensen, graviditet og tidlig abort er ofte akkurat de samme. Ikke sitt å kjenn etter og tolke hver minste følelse i kroppen. Slapp av og kos deg med at du er gravid. Legen kan ikke gjøre noen ting til eller fra. Ikke engang bekrefte/avkrefte noe ved 4 uker (annet enn at du er gravid, noe du allerede vet). Du bare stresser deg selv.

Mange tror at menssmerter o.l forsvinner når man blir gravid, men de forsterkes! Menssmerter kan forekomme laaaaaangt inn i svangerskapet pga at livmoren vokser. Ligamentsmerter er vanlig også :)
Prøv å slappe av og tro at kroppen din kan dette :) husk at de fleste svangerskap går bra! :)
Og vet du hva det verste er de første ukene? Det er å være inne på slike forum som dette for det blir så tydelig at noen mister og man stresser seg selv unødvendig. Jeg har selv to barn. Med førstemann var jeg ikke medlem før jeg var gravid i 6.mnd, og tanken på å miste slo meg aldri! Andre gang var jeg medlem fra starten av og jeg stressa og var skikkelig nervøs for om det ville gå galt. Leste om så mange som hadde opplevd SA og MA og det stressa meg voldsomt :( men det gikk bra - med 99% av terminforumet :)

Last edited:
Når jeg ble gravid med nr 1 hadde jeg så mye magevondt og stikkinger at jeg lå i fosterstilling på sofaen og gråt fra uke 4-10/11. var helt forferdelig og sjekket for blod heeeele tiden! var hos legen og legevakt og fikk beskjed om å prøve å slappe av (ja jøss) og at det var helt normalt så lenge jeg ikke begynte å blø. nå ligger magevondten min i sengen sin og sover og fyller snart 9 år :) var heldigvis ikke så gale med nr 2 og 3, men var en del smerter med De også.

Hadde MA ganske nylig og ble gravid igjen raskt, 4+2 nå. Det høres rart ut men jeg kjente stikk i magen helt fra dag 3, og rundt dag 7 kvalme på kvelden. Litt festeblødning. Så kom mer stikking i mage, murring i ryggen.. så kjipt å være redd for at det skal gå galt.. Ikke noe å gjøre, prøver senke forventningene.. Tenker det kan være positivt at det kjennes mer enn sist, "sitter bedre" (sikkert irrasjonelt) Har hørt om andre som har fått kramper ned i låret, mye rart er normalt

Back
Topp