Endelig fremgang!

Mspower

Forelsket i forumet
Etter en rekke kurer og sprøyter ser det ut til att ting skjer:)
i går fikk jeg endelig brev fra st.olavs hospital...
det var ingen time,men skulle ringe så fort jeg hadde fått det sto det:) så... da får jeg ringe i morgen:D
er både spent og gruer meg litt... har så mange spørsmål...får forhåpentligvis time når jeg ringer:)

noen som vet litt av dette? (nysgjerrig) :D
-hvor mange turer må jeg regn med oppi der? 2-3?
-finnes det noe anna enn nesespray?(aldri prøvd nesespray noengang:p)
-er det bra oppfølging der? (for de som bruker tr.heim)

håper noen kan svare:)

-Linda-

Så spennande at det skjer ting[:)] Er det prøverør som er neste steg no? Eller blir det kanskje inseminering?

Etter du har starta behandling blir det minimum 1 ul kontroll. Bur du langt vekke kan det hende dei samarbeider med ein gyn i nærheten av der du bur. Og så må ein jo opp for uttak og innsett (evt inseminering).

I nedreguleringsperioden til ivf har eg kun høyrt om at ein bruker nesespray. Veldig enkelt og greit då[:)]

Blir spennande å høyra kva planen framover blir. Håpa du får svar på alt du lurer på i måro[:)]

Ja,blir spennende å høre i morra:)
Det blir nok prøverør som er neste steg.. er det som står i allefall...
Gleder meg mer og mer...

må oxo ringe gyn.i morra... hatt blødning i 2 måneder nå:/ kjett!!!

regner med jeg får dem til å samarbeide iogmed att vi bor mellom 30 og 35mil unna...
langt å reise for en samtale det å.. men tror dette blir bra:)

Nå sitter jeg her å har vondt i magen.. blir slik når jeg gruer meg...
Bare 10 minutter til jeg kan ringe dit:)

Dette blir veldig spennende... i går fortalte jeg mamma og pappa om dette,for første gang:) dem tok det utrolig pent:D var glade på mine vegne og sine egne og håpa på det beste og att det ikke var lang ventetid!:)

så... da får jeg bare krysse fingre og tær:D
info kommer... ;)

Lykke til med telefonen[:)]

Så bra at du har fortald det til foreldra dine, og at dei tok det så bra[:)] Du vil nok få masse god støtte frå dei.

Da har jeg ringt... ble skikkelig skuffa:S
Ingen klok dame jeg snakka med:/ ble usikker nå gitt...
Hu stilte to spørsmål og skulle ringe meg igjen når legen var der.
Hu ble sur når a hørte att jeg ikke var eldre å...

Det var ikke dette jeg trengte! *huff*

ORIGINAL: Serene

ORIGINAL: Mspower

Nå sitter jeg her å har vondt i magen.. blir slik når jeg gruer meg...
Bare 10 minutter til jeg kan ringe dit:)

Dette blir veldig spennende... i går fortalte jeg mamma og pappa om dette,for første gang:) dem tok det utrolig pent:D var glade på mine vegne og sine egne og håpa på det beste og att det ikke var lang ventetid!:)

så... da får jeg bare krysse fingre og tær:D
info kommer... ;)

Kunne ønske jeg kunne fortalt foreldrene mine om det jeg og[&o] men de klarer ikke å holde kjeft så da vet alle som de som kjenner dem og oss alt sammen[&o] og det er det ikke noe vits i syns jeg...det er jo tross alt en veldig privat sak dette her...

Huff ja:/ det er kjett:/
Er helt klart en privat sak!!!

Da var nå dårlig at ho var så sur.. Håpa da ikkje drøyer lenge før ho ringe tilbake då. 

Sur for at ikke du var eldre??? Hallo, det var da merkelig! Hvor gammel er du da?
Er desverre noen av de kontordamene rundt om kring i landet som ikke eier vanlig folkeskikk.
De klarer rett og slett ikke sette seg i andres vanskelige situasjon. Eller de vil rett og slett ikke.
Synes kontordamer/sykepleiere som jobber med ufruktbarhet burde være mye mer støttende og omsorgsfulle enn dem er....

Uansett masse lykke til framover, håper du får de svarene du lurer på. Og at du snart er igang med det du skal (om det er prøverør eller insiminasjon)

Jeg blir 22 nå snart:)

Dem ringte meg opp igjen like før halv tre i dag:)
iogmed at jeg har gått med bløding lenge nå,så sender de resep på provera. når jeg har tatt den i 14dager skal jeg vente mellom 1-3 dager på ny mens:) når den kommer skulle jeg ringe,oxo skal vi alt begynne:D gikk jo kjempe fort...
jeg bare var hyggelig mot hu kerringa sjøl om hu virka sur... da ble a rar:P heheheh...

hu regna med att jeg kunne ta ut egg i begynnelsen på januar alt:D hihihihi.. skulle få nærmere info når jeg var ferdig med provera:)

trodde det var laaaaaaaaaang ventetid jeg men... :D

Så gøy at du får begynna snart[:)][:)][:)]

ORIGINAL: vestlandsjento

Så gøy at du får begynna snart[:)][:)][:)]

jaaa:D helt klart ..
er så utrolig spent:D

hvordan går det med dere da?:)

Huffda:( håper virkelig det er din tur jeg:) krysser fingre:D

fortalte sjefen dette i dag da forresten:D hu ble kjeeeempe gla:D :D :D

Jessda.. gjorde ikke saken noe bedre att provera`n har blitt blå:S hehe..
og jeg som har skikkelig hat når det gjelder slike ting... jaja...
dem hadde selvsagt ikke 10mg da. men hadde 5mg,så tar to av dem i stedet om dagen:)
fikk ikke begynt før i går,for resepta var sendt til feil adresse.. :P huff.. jaja. da er jeg i allefall i gang:)
håper bare jeg ikke går opp mer i vekt... noen som har noen bra tips til å gå ned i vekt fort?:D

ååå:) så bra:) enda bedre når det blir tidligere enn man tror:D
grunnen til att jeg måtte på TO uker med provera var fordi jeg har gått med blødning i to måneder..
skulle ringe etter det:) så skulle jeg få sendt ting i posten osv visst:)

Ønsker deg oxo masse lykke tiiiil<3 :)
håper virkelig dette går bra:D *positiv* :)

Jeg hører oxo til St. Olavs...og har litt blandede følelser...noen av de er veldig hyggelige...men mange ganger så er de sure...virker som de er stresset der eller ønsker en roliger dag enn de har...de burde være mer pos og støttende til oss når de jobber på en slik avdeling[;)]

til dere begge.
Jeg har egguttak og innsetting i uke 47, gleeeder meg[:)][:)][:)]

ORIGINAL: Cizza03

Jeg hører oxo til St. Olavs...og har litt blandede følelser...noen av de er veldig hyggelige...men mange ganger så er de sure...virker som de er stresset der eller ønsker en roliger dag enn de har...de burde være mer pos og støttende til oss når de jobber på en slik avdeling[;)]

til dere begge.
Jeg har egguttak og innsetting i uke 47, gleeeder meg[:)][:)][:)]

Huff.. burde tenke litt på hvorfor dem er der og hvorfor vi er der...
støttende er minste kravet på dem;)

Lykke til du å:) *krysse fingra*

ORIGINAL: Mulan

Hei
Så bra da at ting begynner å skje. At hun damen ble sur skal du ikke tenke på. Det er jo opp til legen. Hvis du har prøvd en stund, og det ikke skjer no, så spiller det vel ingen rolle hvor gammel du er. Det blir jo bare vanskeligere med tiden da.
Fastlegen min sa også at jeg er ung, for jeg begynte å prøve da jeg var 24. Sluttet med p-sprøyt da, nå blir jeg 30 til neste år. Det tok en stund før legen min sendte meg tiil spesialist på Volvat, derfra gikk hun vidre.Jeg måtte gjennom 3 inseminasjoner før jeg fikk låv til å gå vidre med IVF. Hvorfor? Fordi jeg er så ung sa de. Inseminasjon var slitsomt for meg...den 3 gangen tok jeg neste etter ett år. Nå var jeg inne til min første IVF, det gikk ikke så bra. Så da er det frys i Desember.

Jeg synes du skal gå for IVF hvis legen sier det, og du vil det selv.
Du bruker nesespray i 2 uker. Så bruker du noen dager parallelt en sprøyte som heter Gonal F. Deretter eggløsningssprøyte.
Du må regne med hvertfall to runder med UL for å se åssen eggposene utvikler seg.Så en blodprøve før eggløsningssrøyte. Det må vi Riksen hvertfall.
Den dagen det er uttak kan du ikke kjøre. Det tar ca. 15min, gjør litt vondt, men det går heeelt ok as. Jeg forestilte meg noe helt annet. Ble positivt overrasket. Ca. etter 2 dager skal du tilbake å få satt inn. Du bli sykemeldt i 4dager ved uttaksdag. Ja, da er det bare å ruge i 14 dager:) og så får du en krem som du skal bruker to ganger om dagen inn i underlivet. Dette skal hjelpe til at egget skal feste seg. Tror det går ann å få kapsler og, men vet kun om det jeg har vært gjennom da. Sikkert mange andre med andre erfaringer:)

Dette koster en del penger asa. Nesesprayen koster ca.1500 for to flasker. Brukte bare den ene da, den andre har jeg nå til runde 2. Så sprøyta kostet meg 3400 for de 5 første dosene på 150ie. Så sa legen at jeg måtte ha flere doser på 125, det kostet meg 1300x 2. På den siste sprøyta har jeg noen doser igjen på- eggløsningssprøyta husker jeg ikke i farta nå da...under 1000 lappen hvertfall. Så var det Crinone krem-ca.1500 for 15x2 stk.

Så vær forbredt på det. Jeg har ikke fortalt dette hjemme, så for meg har det vært vanskelig å låne penger. Det var flax at vi hadde penger på konto, hadde ikke så mye peil på hva det skulle koste. Vi var rett og slett heeelt blakke etter denne runden. Noen regninger ble på vent:) men nå er alt ok igjen. Jeg vet at mange låner i banke også-eller får hjelp hjemmen fra. Men vi har ikke sagt noe vi-ennå, men må kanskje det snart.

Så da er det bare å si lykke til. Dette må man ha tro på, ellers så blir det tøffere enn det det alerede er.

Klem

Hei du:)
Her var det masse å lese:) veldig koselig att du deler dette med meg.,.. intr.å lese også:)
takker for all info du har gitt meg,og dette hjalp på litt:)

dette koster masse penger ja... har sparekonto som vi tenkte vi skulle ta litt av også:) kjekt å ha:)

ønsker deg en finfin dag:)

Klem*

De andre jentene har stort sett svart på det du lurte på, men jeg synes det var trist å høre at du fikk en så negativ sykesøster på tråden, eller hun som jobber på kontoret.

Tenkte for meg selv, hva er det hun tenker med - tenker jo på at de fleste politikere oppfordrer alle til å starte tidlig med å skaffe seg familie, og der er det jo heller litt "kjeft", dersom jeg kan bruke det ordet til oss som starter opp forsendt slik som meg, som helt sikkert kunne ha fått barn på normal metode dersom jeg var 5-10 år yngre, eller enda yngre for den saks skyld.

Så jeg sier bare lykke til, og ettersom du har funnet mannen i ditt liv så synes jeg at du er veldig fornuftiog at dere starter opp så tidlig, men dersom man tenker tilbake på oldemorstid så er jo ikke det tidlig da å stifte familie i førsten av 20 årene. Alt etter hvordan livet til de enkelte personene er tulrettelagt vil jo jeg si da.

Jeg  var nok litt utenfor temaet ditt nå, men følte at det meste var sagt her inne så jeg tilatmeg å svare litt utenfor det du ville vite.

Back
Topp