Endelig ferdig med hentesettet

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Her om dagen slo det meg at jeg har glemt å strikke bukse til hentesettet. :p men nå er alt ferdig, og nye prosjekter kan planlegges. :)
Settet består av jakke, bukse, votter, sokker, lue og helseteppe. Alt i merinoull. :)

Kan jeg få se deres hentesett? :)

BVforum via HTC
 

Vedlegg

  • uploadfromtaptalk1357659334292.jpg
    uploadfromtaptalk1357659334292.jpg
    69,3 KB · Visninger: 25
  • uploadfromtaptalk1357659349010.jpg
    uploadfromtaptalk1357659349010.jpg
    67 KB · Visninger: 25
ImageUploadedByBV Forum1357670637.233964.jpg

Dette er under arbeid hos mamma bare i rosa :):) gleder meg til å få det.
 
Her om dagen slo det meg at jeg har glemt å strikke bukse til hentesettet. :p men nå er alt ferdig, og nye prosjekter kan planlegges. :)
Settet består av jakke, bukse, votter, sokker, lue og helseteppe. Alt i merinoull. :)

Kan jeg få se deres hentesett? :)

BVforum via HTC


ååå.. det er fint! Jeg har akkurat det samme i str. 1 år i brunt og rosa til jenta mi. (Det er drops sin oppskrift, ikke sant?)
 
Nydelig! Så flink du er til å strikke uten oppskrift :) jeg strikker for harde livet for å bli ferdig, mangler en arm og sparkebuksen, og så motering da... Kanskje ferdig på søndag, da skal dere få se :)
 
Gleder meg til å se! Skal huske å dytte tråden opp på søndag. :D

BVforum via HTC
 
Jeg fikk akkurat bekreftet fra min bestemor at hun har startet med hentesettet! Hun har strikken til begge de andre så litt stas at hun strikker til sitt tredje oldebarn også:)
 
Så koselig at hun strikker til alle. :)
En fugl hvisket meg i øret at svigermor holder på med en kofte til knøttet, men den blir nok for stor til å være hentesett. :)

BVforum via HTC
 
Vi har ikke planlagt hentesett slår det meg nå! Men har en søt drakt i str 50 da, så kanskje det blir den så vi rekker å bruke den... Og så har mamman min strikket en nydelig kjørepose til bilstolen, så den kommer vi i allefall til å bruke :)
 
Jeg tror ikke det er alle steder det er like vanlig med strikka hentesett. Vet om mange som bruker helt vanlige klær. :) men hentesett er hentesett, så sleng gjerne ut bilder om du har. :D

BVforum via HTC
 
Hm, får ikke til å legge inn bilde jeg... Får bare beskjed om at bilde er for stort, og vet ikke hvordan jeg skal få det mindre... Er ikke blitt helt stø på Mac enda....
 
Så flink du er:) Vi har hentesett som mamma strikket til min fødsel.. Det er bare lue, sokker og jakke da, så jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å bruke det.. Må nesten finne en bukse som passer til og det har vist seg å være kjempevanskelig.. Skulle gjerne ha strikket en matchende bukse, men dumme meg har ikke kommet på det før, og jeg strikker for sent til at jeg får det ferdig nå... Regner med babyen er så pen at hun veier opp for mangelen på nydelig hentesett;)
 
Så flink du er:) Vi har hentesett som mamma strikket til min fødsel.. Det er bare lue, sokker og jakke da, så jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å bruke det.. Må nesten finne en bukse som passer til og det har vist seg å være kjempevanskelig.. Skulle gjerne ha strikket en matchende bukse, men dumme meg har ikke kommet på det før, og jeg strikker for sent til at jeg får det ferdig nå... Regner med babyen er så pen at hun veier opp for mangelen på nydelig hentesett;)
Det er hun garantert! :D
Tassen hadde heller ikke bukse til hentesettet. Det hadde nok ikke denne heller hatt hvis ikke jeg tilfeldigvis hadde ledige pinner akkurat da. :p

BVforum via HTC
 
Det er hun garantert! :D
Tassen hadde heller ikke bukse til hentesettet. Det hadde nok ikke denne heller hatt hvis ikke jeg tilfeldigvis hadde ledige pinner akkurat da. :p

BVforum via HTC
Lurer på å kjøpe en rosa bukse siden setter er lys grønt.. Føler det kunne vært fint sammen, samtidig som jeg slipper alle "Å,såfingutt"-kommentarene;) Men hvor finner jeg en sånn bukse?;P Hmmmmm.. Lete på internett etter kl 12 i morgen kanskje;)
 
Lekmer.no, ellos.no, hm.no, lindex.no.. and the list goes on! :p men ikke tid til shopping før etter 12 i morra!;)

Og når man er inne på det med "å så fin gutt"-kommentarer.. var og trilla tur når A var nyklekka. Han hadde kun blå klær på seg. Nedi vogna titter ei gammel dame og utbryter "å, så søt JENTE!" Han hadde riktignok masse, svart hår, men jenter er da oftest rosa. :p

BVforum via HTC
 
Lekmer.no, ellos.no, hm.no, lindex.no.. and the list goes on! :p men ikke tid til shopping før etter 12 i morra!;)

Og når man er inne på det med "å så fin gutt"-kommentarer.. var og trilla tur når A var nyklekka. Han hadde kun blå klær på seg. Nedi vogna titter ei gammel dame og utbryter "å, så søt JENTE!" Han hadde riktignok masse, svart hår, men jenter er da oftest rosa. :p

BVforum via HTC
Hihi:) Fikk de kommentarene hele tiden, men jeg brukte mest blått, brunt og hvitt på lille jenta, så det var nok ikke så rart;) Ble lei til slutt, så jeg har litt mer jentefarger den her gangen:)
 
Hihi:) Fikk de kommentarene hele tiden, men jeg brukte mest blått, brunt og hvitt på lille jenta, så det var nok ikke så rart;) Ble lei til slutt, så jeg har litt mer jentefarger den her gangen:)
Hehe, det skjønner jeg. :p jeg har gått helt mot meg selv og kjøpt mye lyseblått denne gangen. Brukte mye oransje, brunt og grønt på tassen, men de fargene er jo nesten umulig å finne nå. De få plaggene jeg har funnet er alt for jentete for min smak. :/

BVforum via HTC
 
Hehe, det skjønner jeg. :p jeg har gått helt mot meg selv og kjøpt mye lyseblått denne gangen. Brukte mye oransje, brunt og grønt på tassen, men de fargene er jo nesten umulig å finne nå. De få plaggene jeg har funnet er alt for jentete for min smak. :/

BVforum via HTC
Litt greit at de har forskjellig "stil" også synes jeg:) Litt kjedelig kanskje å være nr to og se på bilder at man hadde bare arvetøy;P
 
Det blir ihvertfall ikke noe problem her. Alt til og med str 62 etter tassen er borte, og denne blir født på motsatt side av vinteren, så størrelsene blir nok helt feil. :p

BVforum via HTC
 
Det blir ihvertfall ikke noe problem her. Alt til og med str 62 etter tassen er borte, og denne blir født på motsatt side av vinteren, så størrelsene blir nok helt feil. :p

BVforum via HTC
Her har vi alt fra storesøster, men de blir født på motsatt side av året, så vi har måttet supplere litt denne gangen.. Og det jeg har kjøpt da har stort sett vært jentefarger, sånn at hun får litt av hvert;)
 
Back
Topp