Endelig fått en skikkelig undersøkelse av nyrene...

Elewyn

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Som noen har fått med dere, så var jeg litt deppa etter ul på sykehuset da Hermine var 1 uke, fordi legene som utførte undersøkelsen sa rett ut at de ikke var kompetente til å gjøre det, og kom med litt uheldige utsagn som skremte oss litt.

Etter mye mas fra min side til helsesøster, fastlege, barsel, rikshospitalet og sykehuset i Tønsberg, fikk vi endelig fremskyndet timen vi hadde fått 13. august. Vi var på sykehuset i Tønsberg torsdag forrige uke, hos en ultralyd lege som er spesialist på babyer.

Han kunne konstatere at høyre nyre mangler helt, der den skulle ha vært er det en vanncyste som forhåpentligvis tømmer seg av seg selv i løpet av tiden. Hvis den har forbindelse til urinveiene så kan hun komme til å slite litt med urinveisinfeksjoner, så det må vi følge med på. Venstre nyre ser ut til å fungere som den skal, den er noe større en normalt fordi den jobber for to, men det er ikke uvanlig.

Vi kommer til å bli innkalt til samtale på sykehuset snart, for å snakke om videre oppfølging som vil inkludere jevnlige blodprøver og ultralyd og kanskje test av nyrefunksjon.

Det ser ut til at det skal gå veldig bra med lille prinsessa mi, og det er betryggende å vite at hun vil bli godt fulgt opp fremover :)

Så godt å høre at dere blir tatt på alvor og får den oppfølgingen dere trenger. Det er synd at man må kjempe så mye for det man har krav på. Det er bra du sto på for lille Hermine. Nå må dere kose dere masse i barseltiden og nyte det lille gullet :love017

Så bra at dere endelig fikk hjelpen dere har krav på.
Prinsessa deres kommer til å klare seg supert fremover.
Masse lykke til videre :)

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Godt dåkke fikk undersøkt det skikkeligt! :)

vente ei tulle 20 Juli ♡

Godt å høre at dere fikk framskyndet undersøkelsen :) bare synd at det må så mye mas til for noe som skulle vært en selvfølge. Denne tiden skal ikke brukes på å mase og stresse....
Flott at alt står bra til og håper dere får senket skuldrene og kost dere fremover :)

Å, så bra at dere endelig fikk klarhet i dette :)

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Har tenkt sånn på dere! Godt å høre!

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Så bra at dere endelig fikk undersøkt henne skikkelig, og at dere får oppfølging videre. :)

Godt å høre at dere endelig får ordentlig oppfølging, og svar på det dere lurer på! :)
Håper dere nå kan kose dere i barseltiden! :)

Så bra. Bestevenninnen min har bare en nyre, aldri vært et problem :)

Sendt fra mobilen min ♥

Godt å høre dere fikk hjelp til slutt og at dette ble oppdaget så tidlig! Min lillesøster har kun en nyre nå, hennes andre nyre råtnet rett og slett bort da hun var barn, den fungerte aldri. Hun slet mye med nattvæting pga det, men da de opererte bort den defekte nyren ble ting mye bedre. Men sånn hun fungerer nå 20 år etter med en nyre er at hun må bare passe på at hun går på do ofte, for hvis ikke så kan hun lekke litt lettere enn en med begge nyrene.

Gutt født 10 nov 2009
Jente født 23 juli 2013

Back
Topp