Endelig er hun her - fødselshistorie for de som tåler det

Vaffern+4

Glad i forumet
Som noen av dere vet fikk jeg ballongkateter på mandag og time til innleggelse i går tirsdag.

Vi kom inn på sykehuset og jeg ble lagt på registrering.

Før de skulle sjekke meg og ta ut ballongen var jeg på do og da datt den ut av seg selv.

Dommen var da 3cm åpning men livmorhalsen var litt høyt oppe så de valgte å sette en dose med modningsgel.

Umiddelbart etter geleen fikk jeg murringer og svake regelmessige rier.

6 timer senere hadde jeg bare slappet av og gått en liten tur, strikket litt og fått tiden til å gå i påvente av ny dose gel.

Men da de undersøkte meg hadde jeg allerede 6cm åpning. Og jeg som trodde murringene ikke var til noe tess:p

Jeg ble flyttet til føFen og de tok vannet ca kl 18.

Fra da tok det helt av ! Riene kom på perlesnor, omtrent uten pauser og var så intense at jeg ikke klarte å puste omtrent. Heeelt forferdelig!

Etter ca 1,5 time måtte jeg ty til epiduralen.. hvis jeg rakk det da! Hadde allerede 8-9cm. Men flaks som jeg hadde var legen klar med en gang og kunne sette den.

Herlighet for en lettelse! Fortsatt vonde rier, men toppen av de var borte og jeg klarte å hente inn kontrollen igjen.

Tok ikke mange riene etter det før trykke trangen meldte seg og 20.07 i går kveld var hun altså ute[emoji173]

Av 3 fødsler er denne den desidert mest intense og krevende fødselen jeg har hatt og jeg er heeeeelt sikker på at dette gjør jeg ikke igjen, haha

Men hun er aldeles nydelig med sine 3735g og 48cm og jeg er mørbanket og lykkelig mor til et lite junibarn <3

9027641aedd6ff760974dd2ec102126a.jpg

Oj! Det hørtes intenst ut ja [emoji28] Gratulerer så mye! [emoji178][emoji4] hun er nydelig! [emoji7]

Herlighet så nydelig hun er![emoji7] Gratulerer så mye! Deilig å få en så fantastisk premie etter en stor jobb!
Du sier dette var den mest intense fødselen..ble du satt igang med de to andre også eller er det første gang? De sier fødselen blir mer intens ved igangsetting.

For ei nyydelig lita jente! Gratulerer så mye![emoji7]

Gratulerer!! Og hun var bare helskjønn!! Må være det deiligste i verden å nusse og kose den lille bebisen[emoji7]

Gratulerer med ei nusk lita jente [emoji173]️

Gratulerer så utrolig mye [emoji7][emoji7][emoji7][emoji7][emoji7][emoji7][emoji7][emoji7]
Takk for at du skriver så utdypende om opplevelsen! Jeg har aldri vært gjennom dette før, så godt å lese at d kan være vondt men bra [emoji7]

Gratulerer så mykje med jenta! :hello2 Ho er kjempeskjønn. :Heartpink

For en helt fantastisk nydelig jente!!!!!:D grattulerer sååå mye :D

Herlighet så nydelig hun er![emoji7] Gratulerer så mye! Deilig å få en så fantastisk premie etter en stor jobb!
Du sier dette var den mest intense fødselen..ble du satt igang med de to andre også eller er det første gang? De sier fødselen blir mer intens ved igangsetting.
Førstemann startet av seg selv med vannavgang men endte i skulderdystoci og vakum.

Andremann valgte de å sette i gang pga den første fødselen, men den tok 8 timer og var en drømmefødsel:)

Denne derimot, herregud sier jeg bare, haha

Gratulerer så utrolig mye [emoji7][emoji7][emoji7][emoji7][emoji7][emoji7][emoji7][emoji7]
Takk for at du skriver så utdypende om opplevelsen! Jeg har aldri vært gjennom dette før, så godt å lese at d kan være vondt men bra [emoji7]
Hyggelig tilbakemelding:) vondt er det ja, men kan ikke si annet et enn at det er verdt det:)

Back
Topp