Endelig bleiefri, sånn cirkus

Ida82

Forumet er livet
Jeg vil jo si det da! Ho har gått kun med truse siden torsdag forrige uke på dagtid. Utenom når ho sover! For da tisser ho seg ut enda. Foresten noen som vet når det er vanlig å slutte med det? Ho har bæsjet en gang på do før, men virker som ho fortsatt er ukomfortabel med det. Så fører til at ho bæsjer sent på kveld eller vi ser ho har det ubehagelig - da tar vi på bleie og da bæsjer ho. Så vi får ha det sånn en periode og så får vi se hva vi finner på!

Men uansett, jeg vil skryte av ho for ho har kun hatt et eneste uhell siden torsdag! ELlers har ho vært suveren til å gå på do! 2. dagen i barnehagen i dag hvor ho har gått med truse, og ingen uhell!! Jeg må si det går over all forventning[:)][:D]
Lille store jenta mi[:)]

Så flink hun er, skjønner godt at du er stolt [:D]
Vet ikke helt når det er vanlig å bli tørr på natten, men har hørt at det kan ta noen mnd etter de har bltt tørre på dagen. Her er det motsatt,han kan ofte være tørr om morgenen men har ofte uhell på dagen. Samme problemet med bæsjing her, han vegrer seg rett og slett så vi har ikke presset han på det. Han går med bleier på dagen enda, men fra og med i morgen skal han begynne å gå uten i barnehagen etter at ped.leder foreslo i dag at vi skulle prøve - spennende[:)]

Å så spennende, hvordan gikk det med første bleiefri dag i barnehagen???

Ja bæsjing vil ho helst ikke gjøre i do, gjort det en gang, men ble med den. Da holder ho seg heller, så har på ho bleie sånn litt før leggetid, og på morran før vi går. Nå har ho holdt seg siden lørdag, men fikk gjort fra seg i dag. Ho begynte å klage på vondt i magen stakkar. Off[:o] Skal ikke være lett. Ho lederen i barnehagen sa at det var veldig vanlig når barn slutta med bleier at de holdt seg når det gjaldt å bæsje. For det var gjerne litt skummelt.

Ja ja, vi får bare ta det sakte med sikkert, men ho har jo vært "bleiefri" i to uker i morra[:)] Og ho er virkelig flink til å si i fra[:)] Har hatt et par uhell, men det var pga de la henne på dagtid i barnehagen uten å ta på ho bleie. Så tydelig at ho ikke er klar for å sove uten bleie enda. Men helt greit det syns jeg!

Dagen i dag gikk over all forventning og jeg er sååå stolt av gutten min
NULL uhell den første dagen som bleiefri og han har gått uten bleie absolutt hele dagen[:D]

På kvelden ville han absolutt legge seg uten bleie og dte fikk han lov til, men da kom han løpende etter en stund og rakk ikke doen[;)] Da var han enig i at vi skulle ha på bleie og bare noen minutter etter han hadde fått den på kom han løpende ut igjen og da hadde han bæsjet i bleia, så dette med bæsjingen blir nok en utfordring her også. Har tenkt lit på dette med forstoppelse ja, får håpe det er en kort periode før de begynner å bæsje på do[:o] Men vi får ta det som det kommer, akkurat nå er jeg bare megastolt over at han hadde ingen uhell på sin første bleiefrie dag[:)]

Så bra[:)] Er det ikke gøy?[:)]

Ja man må jo bare ta det som det kommer. Og alle barn er jo ulike og gjør ting på sin måte![;)]

Så flink ho er. Lotta slutta med bleie i juni, men hadde nattbleie frem til august. Da tok jeg den bare vekk, og sa hun var stor nå. Og siden har hun vært helt tørr[:D]

kk

Å kanskje jeg skal gjøre det på Isabella?? Hmmmm. Kan jo bare ta sånn tisse laken på.. Vet at ho sov uten bleie i barnehagen noen dager på rad. og da tisst hun...

ORIGINAL: Ida82

Å kanskje jeg skal gjøre det på Isabella?? Hmmmm. Kan jo bare ta sånn tisse laken på.. Vet at ho sov uten bleie i barnehagen noen dager på rad. og da tisst hun...

Jeg har også tisselaken på, hun hadde et par uhell i begynnelsen. Men tar henne opp på do før jeg legger meg.
Lykke til[:)]

Back
Topp