Endelig bestemt oss for navn

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
etter mye om og men! Hehe...
Først var Olivie planen, i mange mndr.
Så ble det Isabella...
Også tenkte vi på masse forskjellige andre navn...

Nå har vi bestemt oss for å ta navnet etter mormor, og hun begynte nesten å gråte da jeg fortalte hun det igår...:)

Hun heter Ella <3
Så her skal hun da hete Ella Cyrine, ( Uttales Syrin, som blomsten )
Men,blir å bruke kun førstenavnet:)

Hvordan er det med dere? Har dere alle funnet navn? :)

SÅ nydelig navn! =) 
Jeg synes definitivt at Ella står finest alene, men vi bruker ikke dobbeltnavn heller da, så det er godt vi alle er forskjellige =) Men mellomnavnet var fint altså, ingenting å si på det =)
Ella var et av alternativene her også om det skulle bli jente. Eller Ellinor etter min mormor, men storebror heter Teodor, så det blir kanskje litt for likt...
Lillebror skal hvertfall hete Eskil =) 

Nydeleg navn :)

Her er navnet klart, men blir ikkje offentliggjort før etter ungen er født :)

Nydelig navn

Kjempefint navn:) Synes det er så koselig med oppkalling. Det er kun Norah Ameli som ikkje er oppkalt etter nokon hos oss. Mellomnavnet til Ella Cyrine er nesten det samme som mellomnavnet mitt;)

Takk :)

Lenlen: Nå ble jeg nysgjerrig på ditt navn....hehe.... Siren kanskje ?

Norah Ameli er veldig fint også:)
Nesten Noor, som betyr lys:)

For ett flott navn<3<3<3 Her blei navnet Emmeth, sambo som bestemte denne gangen, og navnet passer han veldig godtJeg elsker litt spesielle navn, så synes dete r veldig gøy når andre også bruker litt uvanlige navnJentene våre heter Mathea(gammelt norsk navn) og minstejenta heter Neline(gammelt dansk navn) Jeg er dansk og sambo er halvt amerikansk og halvt norsk!

kjempefint navn!
Vi ville også ha noe som ikke 4 andre unger i barnehagen heter, vår lille tulle har fått navnet Hermine

Emmeth og Hermine er veldig fine navn..
Ikke hørt om mange som heter noen av de navnene:)

Navn er veldig vanskelig ..... Også føler jeg det må passe til farger på øyne og hår også..
Er kanskje litt rar.....:D

Jenta får jo mest sannsynlig mørkt hår og brune øyne hun også.. Da hun er halvt libysk:)

Norah er faktisk ein avledning av Noor, så det betyr lys, og i følge husbonden, som er Palestiner, betyr Ameli; Mitt håp. Synes det er ei flott kombinasjon:) Mellomnavnet mitt er Serine..........

lenlen skrev:
Norah er faktisk ein avledning av Noor, så det betyr lys, og i følge husbonden, som er Palestiner, betyr Ameli; Mitt håp. Synes det er ei flott kombinasjon:) Mellomnavnet mitt er Serine..........

Så bra :)
Min svigerinne heter Amal. Det betyr håp i Libya ihvertfall..
Men, er jo forskjellige dialekter etc i det arabiske språk...:)
Tenkte nemlig lys og håp da jeg leste navnet hehe....

Vakkert <3
 Oi, ikke hørt om mange som heter Serine. Det var utrolig likt hehe.

sniker litt fra november, er så gøy å lese om dere som får babyer i disse dager....

Navn er veldig vanskelig, spesielt når man har 4 barn og skal finne navn til nr 5... hehe

Min eldste heter Emilie Madeleine, så kommer Kristoffer Andreas, så kom Norah Amalie, så Hermine Miranda.... Begynner å bli flere og flere Hermine nå... Og omtrent ALLE spør om vi er storfan av Harry Potter filmene/bøkene... Det er vi altså ikke....

Til slutt i November kommer sistemann, Nemlig Martin Emmanuel...

Vi bruker ikke begge navnene på barna, men vi har dobbelt navn selv, så derfor ville jeg ha dobbelt navn på alle barna mine...

Må legge til at Emilie har sin pappa, Kristoffer og Norah har sin pappa, og Hermine og Martin har samme far.... :)
Dvs jeg har snart 5 barn med 3 forskjellige menn...

*listermegstilleogforsiktigutigjen*

Haha, gir opp oss selv nå!
Har ombestemt oss igjen........... Grunnet min farmor som  jeg har utrolig mye kontakt med.... Blir litt urettferdig føler jeg , og ikke velge noen av hennes navn.Men, det er uaktuelt....

Nesten litt slitsomt å aldri få bestemt oss..
Tror vi lander på Mina Cyrine hahahaha

Mange fine navn her :)

Navn er ikke lett, nei.... Har fortsatt ikke bestemt oss vi heller. Synes alle navnene du har vært innom er fine, så skjønner at dere sliter  Tror nok ikke vi klarer å bestemme oss før jenta er ute jeg... Det verste er egentlig alle rundt som maser!

Ha,ha:) Det skal ikkje vera lett;) Kva seier mormor når det ikkje vert Ella likevel? Her er min mor oppkalt, begge mine svigforeldre og min kjære onkel ( barnlaus, og som ein bestefar for meg), men ikkje pappa. Rett og slett fordi eg ikkje kunne tenke meg å bruke nokon av navna hans. Men eg har sagt til han at det ikkje er fordi eg ikkje gjerne ville ha gjorde det, men fordi han har litt for tunge navn, og det skjønnar han godt;) Lukke til med navnevalget, alle alternativa er fine, så det vert spenande å sjå kva de landar på til slutt:)

Back
Topp