Godhjerta
Glad i forumet
Endelig ja, skal min sønn på besøksdag på skolen og gleder seg veldig.
Der skal de bli kjent med hverandre og klasserommet sitt.
* Samling
* Fadderbesøk
* Oppgave i "Min første skolebok"
* Sang og lek
Og vi skal ha med matpakke og drikke.
* Kort foreldremøte.
Så mitt spørsmål er:
Er det vanlig(st) at barna har med ryggsekk på besøksdagen?
Er vel ikke alle som har kjøpt ryggsekk og sånt enda?
Vi har kjøpt ny ryggsekk, men venter fremdeles på drikkeflasken og matboksen som skulle følge med. Butikken skal ringe oss når det kommer inn i butikken, for ryggsekken var så ny da vi kjøpte den, at de hadde ikke fått tilbehøret enda.
Og jeg er så gammel, så jeg lurer på hva man sier; Ryggsekk eller ransel?
Men det var ingen tvang, men ønsket - med mindre foreldre følger til/fra skolen.
Dette var jo ganske upopulært for vår sønn da, som hadde gledet seg til å bruke den kule ryggsekken sin.
Men han godtok det, fordi alle de andre ungene skulle bruke sin også. Så får vi heller bytte på litt innimellom da.
Ellers gikk dagen kjempefint og det var stor stas for både liten og for stor. :-D
Der skal de bli kjent med hverandre og klasserommet sitt.
* Samling
* Fadderbesøk
* Oppgave i "Min første skolebok"
* Sang og lek
Og vi skal ha med matpakke og drikke.
* Kort foreldremøte.
Så mitt spørsmål er:
Er det vanlig(st) at barna har med ryggsekk på besøksdagen?
Er vel ikke alle som har kjøpt ryggsekk og sånt enda?
Vi har kjøpt ny ryggsekk, men venter fremdeles på drikkeflasken og matboksen som skulle følge med. Butikken skal ringe oss når det kommer inn i butikken, for ryggsekken var så ny da vi kjøpte den, at de hadde ikke fått tilbehøret enda.
Og jeg er så gammel, så jeg lurer på hva man sier; Ryggsekk eller ransel?
Men det var ingen tvang, men ønsket - med mindre foreldre følger til/fra skolen.
Dette var jo ganske upopulært for vår sønn da, som hadde gledet seg til å bruke den kule ryggsekken sin.
Men han godtok det, fordi alle de andre ungene skulle bruke sin også. Så får vi heller bytte på litt innimellom da.
Ellers gikk dagen kjempefint og det var stor stas for både liten og for stor. :-D