Endelig begynner det å løsne!

lissom

Forumet er livet
Kristoffer har bare IKKE vært klar for å slutte med bleie! Tror vi har prøvd i et halvt år...
Men er man ikke klar, så er man ikke klar??

Uansett, i det siste så har han begynt å bæsje på do i barnehagen, og det er jo SÅ mye greiere! (Ikke bare fordi han gjør unna sakene mens han er i bhg, men også fordi man slipper de verste bleiene...). Men hjemme har det gått litt trått... Vi prøver ta på truse når han kommer hjem, men han blir skikkelig sint!

Men så kom jeg på det... at hvis han fikk "premie" når han tok på truse, og hver gang han tissa på doen... Så nå får han en liten pastill (JA, jeg VET at det ikke er beste premie å gi, men det FUNKER!) hver gang vi tar på truse og når han har vært på do, og det funker som bare det!
Eller, bank i bordet, det har funket de siste to dagene[8D]

Ser for meg at vi snart er ferdig med bleier i dette huset, for alltid!
Til vi får barnebarn, jaffal [;)]

Har alle de andre desemberbarna slutta med bleier?? Jeg synes Kristoffer er ganske sein, jentene var mye tidligere ute!

Tok sin tid med Karoline også.Hun var akkurat fylt tre år.
Men da gikk det som bar det.Var tørr om nettene også,så etter en mnd tid kuttet vi ut bleie på natten også."Bank i bordet",hun har ikke hatt et ensete "uhell".
Men Andreas derimot,var rett over to år når han var beleie fri.Natt som dag.
Jeg selv var et år.

Vi drev med veldig aktiv trusetrening i sommer og det gikk etterhvert veldig fint. Det holdt i noen uker i barnehagen før vi måtte finne fram bleiene igjen. Han var ikke klar til å passe p det selv. Vi har brukt potte og do siden han var baby så det har gått fint hele veien. En av helgene i desember bestemte vi oss for at det var på tide å prøve igjen. Da var han tørr fra første stund. Vi verken lokket eller premierte. Ble han våt så ble han våt. Nå er han tørr både natt og dag.

Håper dere snart er ferdig med bleiene. Det er jo helt fantastisk når en kan pakke bort den siste resten med bleier. Jeg ante ikke at det skulle være SÅ mye enklere med en trusegutt.

Ja, det blir veldig deilig når vi ikke har bleiebarn lenger, spesielt fordi vi har hatt det i 8 år i strekk på øyeblikket, og når minsten er ferdig, er vi HELT ferdige! [:D]

ORIGINAL: lissom

Ja, det blir veldig deilig når vi ikke har bleiebarn lenger, spesielt fordi vi har hatt det i 8 år i strekk på øyeblikket, og når minsten er ferdig, er vi HELT ferdige! [:D]
[hr]Hadde også tenkt i de baner,men vips,så skulle vi ha nr tre [:D][:D].
Kan si det slikt at hun var settes ikke planlagt,men kjært velkommen.
Så blir vel nye to -tre år med bleier i dette huset [;)].

Gratulerer [:D]
Jeg synes at 3 unger er NOK! så jeg håper ikke det dukker opp noen uventede her i gården... hehe... (men kommer de, så kommer de...)

Patrick sluttet i fjor sommer, 2,5 år.. Har vert litt tilbakefall og sånn, men nå er han "stuerein" [:D]

Her sluttet Patrick i november ca. Han var flink før sommeren, men ville ikke da lillebroren ble født. Men etter sommeren tisset han på do dersom vi satte han der. Det han hadde mest "trøbbel" med, var å skulle bæsje på do. Her måtte han finne ut av det selv, og var veldig stolt den første gangen han klarte å si i fra at han skulle det, og gikk på do og gjorde det, istedenfor at vi satte han der, og det kom. Fra den dagen var han ferdig med bleia dag og natt. Veldig flink er han. Har hatt ett par uhell tilsammen i etterkant, der han har tissa på seg i bhg. Han går i naturbarnehage og de er ute stort sett hele dagen, så å slutte vinterstid med mye klær, er godt gjort av han synes jeg.

Skal se Kristoffer og skjønner at det er mye greiere å gå på do, enn å ha bleie på, når han er klar for det. En skal ikke stresse med det for mye tror jeg. Noen mnd fra eller til med bleiebruk er bedre enn at en pusher på, og de ender opp med å bruke bleie ekstra lenge pga det.. Høres jo ut som om han er godt igang med å kutte den ut da;) Lykke til videre med bleiekutten! Skjønner dere er lei etter 8 år sammenhengende med bleiebarn!!! [:D][8D]

Skal si Patrick var flink da, ja!
De siste dagene har det løsnet veldig, og idag sendte vi han faktisk i barnehagen med bare truse, og eneste han hadde bleie på i løpet av hele dagen, var når de var ute! Utrolig stolt gutt![:D] Det er gøy å se fremgang!

Så hærlig![:D] Her sluttet småen med bleie i november. Men han har en del uhell egentlig. Et par ganger i uka kanskje[X(] Han går å holder seg til det er for seint fordi han ikke gidder/har tid gå på do alltid[X(]

Thea-Christine bruker fortsatt bleier.. og ble 3 år i desember..

Jeg må si jeg er imponert over Krokodille. Han sluttet jo plutselig med bleie i desember og nå har han til og med holdt set tørr og ren mens han hadde omgangssyke. Vi kunne sikkert sluttet tidligere, men om vinteren fristet det lite.

Hei, alle saman! [:D]

Sigurd er eit stykke unna å slutta med bleie. Me har øvd ein del med potte heime, og han og faren har kjøpt truser med Lynet McQueen på, men plutselig ville han ikkje meir. Han øvde på å gå på do tidligare, men plutselig fekk han mot det og. No er han inne i ein "eg er baby"-periode, så det kan ha med det å gjera. Men om eit par månader er sommar, og då er alt litt lettare. Kanskje veslesøstera er klar og til då.

Heisann
vi har nok to bleiebarn enda... vi holdt på med bleieslutt i høst å det gikk kjempefint...men så kom der en lillesøster [;)] å da ville storebror også være liten så vi har nok bleier enda..tar sikte på sommeren vi....

Her har vi fortsatt en treåring som bruker bleie. Han tisser mye på potta og vil skifte bleie med en gang han har tisset, så vi har noe på gang, så jeg tror nok det skal gå rimelig greit når våren kommer.

ORIGINAL: Rabbelure

Heisann
vi har nok to bleiebarn enda... vi holdt på med bleieslutt i høst å det gikk kjempefint...men så kom der en lillesøster [;)] å da ville storebror også være liten så vi har nok bleier enda..tar sikte på sommeren vi....

Jeg tror det er veldig vanlig. Ikke noe stas å være stor og flink når småsøsken får så mye tid med mamma på stellebordet og sånt.

Marcus har vært klar lenge til å slutte med bleie, mens Mathias har vært litt senere.
Så begynte jeg med klistermerke belønning, at de får ett klistermerke til å feste på ett bilde av seg selv som henger på veggen hvis de gjør nr 2 i do.
Etter det har Mathias blitt veldig gira på å gå på do, men foreløpig så tisser de bare på do, men de vil apsolutt ikke gjør nr2 i do, aner ikke hvorfor, men regner med det kommer seg etterhvert.
Neste uke skal jeg la de ha på bare truse hele dagen, men må bare kjøpe litt tisselaken til å legge i sofaen først, så ikke den nye sofaen blir full av tisselukt[8D]
Hadde vært herlig hvis de var ferdig med bleie til babyen kommer, så jeg slipper 3 bleiebarn [:)]
Synes de er veldig sene, siden jeg var ferdig med bleie på dag og natt når jeg var 2år..
Men har hørt at gutter ofte er senere enn jenter, og hvis de ikke er klar, så er de ikke klar..kan jo ikke tvinge de [:)]

Back
Topp