Enda mere ammeproblemer.

Bkno8918662

Andre møte med forumet
Jeg fikk barn nr 2. nå for en uke siden. Med nr 1. strevde jeg med ammingen, og hun ble delammet. Jeg kunne gjerne tenkt meg å få til ammingen, men jeg sliter litt. Han er født med for stramt tungebånd. De klippet det på sykehuset. Jeg er ikke sikker på om det var nok, p.g.a. han får ikke skikkelig suge tak. Han "mister" puppen flere ganger og det tar noe tid før han får tatt tak. Men når han får sugd seg fast så godt han bare kan, så blir jeg fortsatt sår. Jeg må bruke brystskjold for å klare å amme og for at han skal klare å få melk. Har snakket med helsesøster om sugestilling o.s.v. men det hjelper ikke. Skulle tungebåndet vært klipt mere?

Hei!
Jeg ville snakket med barselavdelingen om dette, de vil kunne hjelpe deg. Hva med ammepoliklinikk, finnes det på sykehuset? =)

Det finnes ikke en ammepoliklinikk der jeg bor, og heller ikke på sykehuset som er 3 timers kjøretur unna.

Endel helsestasjoner har ammhjelpere, har du sjekket der? Eventuelt kan du jo ringe en ammepoliklinikk på et større sykehus i regionen du bor å høre om de har noen tips pr telefon. Nevn det med tungebåndet, og at du er usikker på om det er klippet nok. Det kan kanskje hs/lege se på.. Håper du finner ut av det!

Back
Topp