(Enda mer) mme, og oppvarming

KrepsenErBlittMamma

Forumet er livet
Hvis man ikke skal varme i micro, hvordan skal man da varme opp den ferdig-mme'n man får kjøpt?
I varmebad?
[8|]

Er det kriiiise om man lager ferdig en flaske på kvelden for å slippe det på morgenen når Lille har sponk og vil ha mat NÅÅÅÅ?? (Altså, ha flaska klar, og varme i micro?)

hehe, nøtte har rett, alle har andre svar.

Men etter å ha snakket med HS her i byen så gjør jeg det slik:

På dagen får hun fersk mme, dvs at jeg varmer opp kokt vann i mikroen og blander etterpå.
På kvelden blander jeg 2 måltider og setter det i kjøleskapet. slik at jeg kan bruke de på natta/tidlig morgen.
Jeg bruker alltid mikro til å varme opp melk.

Jeg har alltid 2 termoser klar for blanding. Den ene er varmt vann på, den andre har kaldt. Har lært meg hvor mye jeg må ha av hver for å få den perfekte temperaturen før jeg putter mme pulver oppi. Det går kjempe fort, og baby får mme fersk hver gang, også om natten også, da står det klart på nattbordet :)

Man kan varme den i microen, men du må bare helle melken over i en flaske først for den kan ikke varmes inne i den kartongen! [:D]

Var på helsestasjonen og spurte HS...
"Varm ikke i micro, da mye av næringen forsvinner" fikk jeg til svar...

Da skal jeg gå til innkjøp av en liten termos å ha i stellebagen til dagtid, så får Lille bare ha litt sponk på morgenen før vannkokeren har fått kokt vannet og mammaen blandet [;)]

jeg har også fått beskjed at man ikke skal varme ferdigblanda mme i mikro, men det har vel kommet noen nye retningslinjer nå?

jeg har ferdig kokt vann i avent begere i kjøleskapet. heller det i vannkoker og setter på 40 grader så tar jeg i pulver kjempe lettvint. på natta bruker jeg termos med varmt vann og kokt kaldt vann og blander. [:)]

ORIGINAL: plex

jeg har også fått beskjed at man ikke skal varme ferdigblanda mme i mikro, men det har vel kommet noen nye retningslinjer nå?

jeg har ferdig kokt vann i avent begere i kjøleskapet. heller det i vannkoker og setter på 40 grader så tar jeg i pulver kjempe lettvint. på natta bruker jeg termos med varmt vann og kokt kaldt vann og blander. [:)]

Men blir ikke vannet altfor varmt da når det er så lite væske du varmer opp om gangen?
Stod i bruksanvisningen på min vannkoker (sånn philips med temperaturinnstilling) at man skulle ha minst 1/2L vann for å få rett temperatur.
Og er det ikke mye lettere å måle opp vannet direkte i flaskene fremfor i beger?
Sparer deg for mye oppvask [8D]

Back
Topp