Enda et spm om permisjon...

a tina

Glad i forumet
Tenker på en ting... får en utbetalt feriepenger eller permisjonspenger i juli???????  det er jo i juli feriepengene skal utbetalest, men om jeg bare får permisjonspenger istedenfor taper jeg jo mange tusen...

Hmm.. skulle vel tro vi fikk feriepengene[&:][&:]

Æ får ferie pengan mine i Juni, permisjonspengan får æ vell ikkje før æ går ut i permisjon..

Om du ikke tar deg ut ferie i juli så får du både feriepenger og permisjonspenger.

ORIGINAL: a tina

Tenker på en ting... får en utbetalt feriepenger eller permisjonspenger i juli???????  det er jo i juli feriepengene skal utbetalest, men om jeg bare får permisjonspenger istedenfor taper jeg jo mange tusen...

hvem betaler ut lønnen din da? NAV el jobben?

Bare litt om feriepenger fra Nav ;

Arbeidstakere har også rett til [link=http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Sykmelding/Om+sykmelding/1073747766.cms]feriepenger[/link] av foreldrepengene. Dere får som foreldre til sammen feriepenger for de 12 første ukene når dere tar ut 100 prosent foreldrepenger. Tar mor ut de første 12 ukene, er det bare hun som får feriepenger. Har dere valgt å ta ut 80 prosent foreldrepenger, får dere til sammen feriepenger for de 15 første ukene.

Har du mottatt svangerskapspenger, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av ytelsen. Det gis feriepenger for de første 64 dagene av stønadsperioden.  Feriepengene utgjør 10,2 prosent.
Dersom stønadsperioden går fra et kalenderår til neste - for eksempel fra 2009 til 2010 - vil du i 2010 få utbetalt feriepenger av de ukene du har tatt i 20097. Feriepenger for stønadsperioden i 2010 utbetales i 2011, men ikke samlet utover 64 dager.

Det vi får utbetalt i feriepenger til sommeren er jo basert på det vi tjente i fjor, så det kommer vel bare i tillegg til permisjonspenger vil jeg tro. [:)]

Ja det tror jeg også hb77.

ORIGINAL: Helenpia

Ja det tror jeg også hb77.

Jupp[:)]

Men man får nok ikke perm.penger for hele juni, de med termin 1 juli går ut i perm da 2uka i juni eller noe så man får da for rundt 3 uker i juni.. feriepengene er noe du allerede har opparbeidet deg og som kommer i tillegg[:)]

Ja d e d æ å mene. Vi får vell litt ferie penga t NESTE år av foreldrepengan eller nokka sånt. Ikkje skyt mæ om æ tar feil[;)]
ORIGINAL: hb77

Det vi får utbetalt i feriepenger til sommeren er jo basert på det vi tjente i fjor, så det kommer vel bare i tillegg til permisjonspenger vil jeg tro. [:)]

Jeg har så teit opplegg på jobb at jeg får feriepenger i mai jeg..

Jeg jobber i kommunen, så det er de som må betale feriepengene mine.. det er ganske innviklet hele permisjonssystemet og dette med penger og utbetalinger.. satser på at jeg får feriepengene mine...for de har jeg jo jobba inn selv ja..hehe :) ;)
Tusen takk for svar alle sammen.. [:D][:D]

Jeg jobber i et vikariat som går ut nå den 21 april.
Siden jeg flytter fra byen, og ikke vil jobbe mer i Bergen kommune så får jeg hele sluttoppgjøret nå den 12 april.
Det vil si lønnen jeg har jobbet inn, feriepengene jeg har tjent opp fra i fjor + de jeg har tjent opp for neste år.
Siden jeg jobbet noen mnd i Bodø kommune i fjor også, så får jeg feriepenger derfra den 12 juni (jeg hadde bedt om at de ventet med feriepengene til i år).
Når permisjonen min starter den 7 juli så får jeg permisjonspenger.

Man får vel feriepengene. Dette er jo penger man har jobbet seg opp til og trukket skatt av året før, så de kan ikke holde tilbake de. Feriepenger kan man også kreve fra 1 januar av :)

Men nå ble jeg litt forvirret... permisjonspenger... er det det samme som de svangerskapspengene man får av NAV? Eller er dette noe jobben betaler ut fordi man søker permisjon?

Permisjonspenger er det samme som foreldrepenger.
De pengene du får av nav når du går ut i fødselspermisjon 3 uker før termin.

For de som har muligheten til det er vel det greieste å få utbetalt fra arbeidsgiver og at de får pengene igjen fra nav. Da regner jeg med man får utbetalt mer eller mindre som vanlig. Feriepengene skal jo dekke de ukene man har ferie og da ikke har rett på noe mer penger.

Får man direkte fra nav skulle jeg tro man får feriepenger som vanlig fra jobb i juni og ingenting fra nav de ukene du tar ferie. Nav betaler ut når du har permisjon, tar du pause i permisjonen for å bruke av ferien din må du leve på feriepengene du fikk i juni.

jeg får feriepnegr som valig i juni (som alle får) selvom jeg går ut i perm i begynneslen av juni. Så får jeg full lønn (ikke 80%) når jeg tar ut ferien min, og 80% av lønnen de resteredne ukene. Jeg får også full opptjreening av ferie og feriepenger selv om jeg er i permisjon. Ærevære å være ansatt i kommunen når det kommer til rettigheter:)

Feriepengene for i år ble opptjent i fjor, så de får en fra arbeidsgiver som vanlig.
Feriepenger for neste år er litt mer komplisert.

-Om du får lønn av arbeidsgiver og de får penger tilbakebetalt fra Nav, får du feriepenger for hele permisjonsperioden
-Om du får pengene direkte fra Nav får du bare feriepenger for de første 12(?) eller 15 ukene avhengig om du har 100% eller 80%

Så om du får pengene rett fra Nav blir det en slunken feriekasse til neste år  [&:]
Jeg er jammen glad jeg får penger fra arbeidsgiver!

Back
Topp