enda et ostespm:blåskimmelost på pizza.haster;)

*MammaArianna*

Elsker forumet
går det bra?

ikke hvis du er gravid, mugg kan tåle mange høye tempraturer

fillern..

Ja, det går bra! Blåskimmelost har ingenting med mugg å gjøre. Varmebahandling på flere hundre grader dreper eventuelle bakterier i osten!

Spis og kos deg [:)]

ORIGINAL: IngaPengar Kvar

Ikke å anbefale.
Gubben hadde det en gang, og det luktet oppkast i hele huset etterpå... og han sa at det smakte omtrent som det luktet.   [:'(]

hun spør fordi hun er gravid[;)]

og mannen din tar feil, for det er himmelsk

ORIGINAL: MammaMia98

Ja, det går bra! Blåskimmelost har ingenting med mugg å gjøre. Varmebahandling på flere hundre grader dreper eventuelle bakterier i osten!

jeg kontaktet mattilsy6net da jeg gikk gravid og de sa NEI

Vet flere restauranter som bruker Gorgonzola på pizzaene sine, ikke unormalt det.
Om det er godt er vel en smakssak, som alt annet...

himmelsk smaker det,men da er det kanskje ikke så lurt.åå.har lyst på:)

Glemte å si at det er oster av upasteurisert melk du skal holde deg unna, og slike oster er sjeldsen i norge. Så lenge melken er pasteurisert er det ingen fare [:)]

spør fordi jeg er gravid,ja:)jeg elsker sånn på pizza nemlig.hm.men får vel droppe det da

ORIGINAL: Bree van de kamp

ORIGINAL: MammaMia98

jeg kontaktet mattilsy6net da jeg gikk gravid og de sa NEI

Her er en link fra matportalen som er underlagt mattilsynet. Les det som står under Oster og varmebehandla oster...

http://matportalen.no/Matportalen/artikler/2004/3/skadelige_bakterier_og_parasitter

ja,der står det jo egentlig at alle oster kan spises på pizza..takk for link:)

ORIGINAL: *MammaArianna*

ja,der står det jo egentlig at alle oster kan spises på pizza..takk for link:)

nettopp. Så lenge de er varmebehandlet kan man spise det i mat. Ostesauser til pasta, lasagne osv [;)]

Det smaker helt jævlig uansett. [:-]

ORIGINAL: giggsy

Det smaker helt jævlig uansett. [:-]
smaker jo nydelig!:)

Back
Topp